PDA

View Full Version : Staalwol



stratestic
28 december 2009, 19:03
Ik wil mijn fretboard voortaan gaan schoonmaken met staalwol i.p.v. telkens alles opnieuw te moeten olieen.
Ik ben alleen nog geen gitaarwinkel of bouwmarkt die de juiste verkoopt.
Gitaarwinkels zeggen dat ik gewoon de standaard Dunlop set van schoonmaakmiddel en daarna olie moet blijven gebruiken.
In de bouwmarkten verkopen ze enkel heel erg grof staalwol (dat is denk ik niet echt geschikt)

Hebben jullie enig idee waar kan ik staalwol 0000 (of is 00000 ook goed) kan kopen? Eventueel ook online?

Ike57
28 december 2009, 19:08
Eerste hit in Google: http://www.poetsshop.nl/webshop/accessoires/staalwol/staalwol-0000-fijn.html (http://www.poetsshop.nl/webshop/accessoires/staalwol/staalwol-0000-fijn.html) :seriousf:

Ik heb er trouwens geen ervaring mee: staalwol om je toets te reiningen. Weet je zeker dat dat goed kan?

stratestic
28 december 2009, 19:24
Ik dacht dat, dat de beste methode was om fretboard en frets te reinigen (begin nu te twijfelen :???:).

Puerco
28 december 2009, 19:31
Olie gebruik je om te zorgen dat je (ongelakte) toets niet uitdroogt en scheurtjes krijgt.
Als je je toets met staalwol schoonmaakt zul je daarna toch moeten oliën.
Kijk ook uit als je met staalwol aan de gang gaat met je gitaar, de pickups zijn magnetisch en zullen alle fijne stukjes van dat staalwol naar zich toe trekken en kunnen door corrosie er uiteindelijk voor zorgen dat je pickups niet meer goed werken.

thijser
29 december 2009, 10:02
Ik dacht dat, dat de beste methode was om fretboard en frets te reinigen (begin nu te twijfelen :???:).

Gewoon doen. Ik gebruik ook altijd staal wol voor de toets. Zorg er wel voor dat als je in de richting van de frets schoongemaakt hebt, als laatste in de lengte richting een aantal keren gaat. Zo krijg je geen lelijke krasjes op je toets.