PDA

View Full Version : Acoustische gitaar winkel



Goldfoxx
28 december 2009, 17:16
Hi,

Ik ga binnenkort eens kijken voor een higher-end acoustische gitaar. Had pas bij feedback rotterdam een paar pareltjes bespeeld, en sindsdien heb ik een flinke GAS nadat ik heb gehoord wat er qua sound nog mogelijk was boven mijn taylor 214ce. Heb mijn GAS voor een Taylor 714 2008 fall edt. iets bedwongen (sprong er tussen de andere gitaren uit), maar wil wel kijken naar wat meer.

Welke winkels bevinden zich in nederland die een groot/divers assortiment duurdere gitaren ( >€2000,-) heeft?

Alvast bedankt.

iron maarten
28 december 2009, 17:29
Wat bedoel je met GAS?
Ik neem aan dat het geen winderigheid is.

Ruudj
28 december 2009, 17:44
Al eens van Benelly gehoord ? :noob:

freddy
28 december 2009, 20:04
Voor Taylor moet je bij Kees Dee in Amersfoort zijn,maar ook voor de andere goed merken is dit een uitstekend adres.
Casa Benelly in den Haag is ook goed hebben wel minder Taylor sinds ze het importeurschap niet meer hebben.
Er zullen nog wel goede winkels zijn maar in de klasse waar jij het over hebt zeg ik toch, ga naar deze 2 bovengenoemde.

--=HANS=--
28 december 2009, 20:52
Luthiers gitaren in Den Bosch is een prima speciaalzaak, zij voeren o.a. Lowden. Al is dat nieuw boven je budget, deze gitaren hebben zo`n eigen sound dat dat toch het proberen waard is.
The fellowship of acoustics is ook een mogelijkheid maar die hebben voornamelijk heel erg veel echt duur spul en niet echt centraal in Nederland.

Laser
6 januari 2010, 20:25
Verdraaid, waarom hebben we in Vlaanderen zo geen goede vertegenwoordiging van de betere merken? Zonde, en een afstand af te leggen.

kenx
6 januari 2010, 21:55
Wat bedoel je met GAS?
Ik neem aan dat het geen winderigheid is.

De continu aandrang om nieuw materiaal aan te kopen. Typisch voor gitaristen ;)

Fingerpick
6 januari 2010, 22:08
Verdraaid, waarom hebben we in Vlaanderen zo geen goede vertegenwoordiging van de betere merken? Zonde, en een afstand af te leggen.

Toch wel hoor : kijk eens bij http://www.hillsmusic.be/nl.htm : vader (in atelier ter plaatse) en zoon (muzikant en verkoper) werken er samen : supervriendelijk (nederlands!) met aparte kamer om naar hartelust instrumenten uit te proberen... only acoustic...

Tankman
6 januari 2010, 23:26
Ik zie dat je in Waddinxveen woont. Ik weet dat bij jou in de buurt een aantal goeie muziekwinkels hebt. Ik ben er voor het laatst 3 jaar geleden geweest, maar Just Music in Leiden had toen een best wel uitgebreide collectie acoutics. Een tijdje terug was Rock Palace in Den Haag ook helemaal niet verkeerd. Dirk Witte in Amsterdam heeft ook een zooi.

hendrix2
6 januari 2010, 23:29
Toch wel hoor : kijk eens bij http://www.hillsmusic.be/nl.htm : vader (in atelier ter plaatse) en zoon (muzikant en verkoper) werken er samen : supervriendelijk (nederlands!) met aparte kamer om naar hartelust instrumenten uit te proberen... only acoustic...

Zo, da's nog eens een goeie tip! Bedankt!

Goldfoxx
7 januari 2010, 09:38
Ik zie dat je in Waddinxveen woont. Ik weet dat bij jou in de buurt een aantal goeie muziekwinkels hebt. Ik ben er voor het laatst 3 jaar geleden geweest, maar Just Music in Leiden had toen een best wel uitgebreide collectie acoutics. Een tijdje terug was Rock Palace in Den Haag ook helemaal niet verkeerd. Dirk Witte in Amsterdam heeft ook een zooi.

Bedankt, ondertussen is er alleen niet meer de noodzaak om een winkel te bezoeken. Mijn GAS is net gecured door onderstaande, en ik zou het alleen maar nodeloos aanwakkeren. ;)

Ik heb gisteren 2e hands een geweldige Taylor 714ce-ltd fall 2008 gekocht. Mooie prijs voor een schitterende gitaar. Moet er alleen nieuwe snaren opgooien, deze zijn een oud waardoor de gitaar iets van zijn helderheid heeft verloren. Ik zal snel foto's posten. :)

Nu wilde ik wel de actie na laten kijken, hij is goed bespeeldbaar, maar het kan nog beter. De halspen heb ik zo goed mogelijk afgesteld, maar het moet nog beter kunnen.

Is er in zuid holland een gitaarwinkel/bouwer die afstelklusjes doet?

dadgad
7 januari 2010, 18:30
Is er in zuid holland een gitaarwinkel/bouwer die afstelklusjes doet?

Hallo,

Rotterdam is redelijk Zuid Holland, geloof ik :-)
Ad Vermeer (http://www.advermeer.nl/advermeerreparateur/index.html) doet dat soort klusjes wel eens.

Greetz,

Han.