PDA

View Full Version : It's time to Boogie!



allochthomas
28 december 2009, 16:45
Ik kon de cheesy topic titel gewoon niet laten. Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een Mesa Boogie .50 Caliber+

Hij mag hier nog net gepost worden, want het beestje komt uit 83:seriousf:

Vandaag eerst naar Zeist gereden om mijn spullen op te halen en toen door gereden naar Antwerken(wat een rot eind zeg). Drukte viel gelukkig wel mee, maar er waren te veel oudjes op de weg die 80 gaan proberen te rijden in de linker baan:seriousf:

Versterker ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd(hier en daar wat plekken maar wat wil je met een versterker van zeker 26 jaar oud). Eindbuizen waren nog geen jaar geleden vervangen en de versterker zelf was nog geen week geleden door een techneut nagekeken, kortom: een goed onderhouden versterker! De versterker kwam inclusief flightcase en footswitch.

Het geluid is om van te smullen, precies waar ik naar op zoek was. Hij scheurt als een doldwaze neushoorn door legoland en clean komt hij heel erg goed uit de verf. De instellingen zijn eindeloos en ik zal er nog wel even aan blijven sleutelen voordat alles optimaal staat, maar ik ben al een heel eind op weg. een goed balans tussen scheur en clean vinden is nog wat puzzelen omdat de gain knop voor lead en clean kanaal is. Voor vintage tones moet je bij deze versterker absoluut niet zijn, en hij heeft genoeg gain on tap om zelfs mn single coils in scheur ijzers te veranderen. Kortom, deze versterker produceert een muur van geluid, just the way i like it!

De versterker is luid! Hij heeft genoeg volume om mensen 3 straten verderop lastig te vallen. Gelukkig klinkt hij ook erg goed op een beschaafd niveau.

Foto's:
http://img341.imageshack.us/img341/4300/img1640.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/5535/img1638u.jpg
Helaas geen familie foto's want de CMW staat nog in Zeist

caliban
28 december 2009, 16:49
Vet man, lijkt keihard op een mark qua uitzicht :p

allochthomas
28 december 2009, 16:55
Ik weet het:mmmm:, hij klinkt ook enigzins als een mark.

caliban
28 december 2009, 16:55
Ik weet het:mmmm:, hij klinkt ook enigzins als een mark.

Ik geloof zelfs dat het verschil dicht te krijgen is met de goeie settings!

allochthomas
28 december 2009, 17:03
Ik kreeg spontaan zin om master of puppets te gaan spelen, de crunch is echt fenomenaal.

Maurits
28 december 2009, 17:21
De versterker is luid! Hij heeft genoeg volume om mensen 3 straten verderop lastig te vallen.


Mag best wel even hoor. Ik ben toevallig ook even bij m'n ouders in Oostvoorne. ;)

Gefeliciteerd ermee, want het lijkt me mooi SPEELgoed!

kenx
28 december 2009, 17:48
Gefeliciteerd man, mooie amp!

allochthomas
28 december 2009, 19:04
Nog eens lekker wezen draaien aan de knopjes, wat een hoop verschillende sounds kan je er uit halen zeg. Hij reageert direct als ik aan de eq draai of met de sliders speel. Heb wel gemerkt dat de gain op het lead kanaal van 0 tot honderd gaat ook al draai ik hem maar een klein beetje open. Verder vind ik de Mesar beter om gaan met mijn g12t-75 speakers dan de JTM.

Arjan12
29 december 2009, 10:11
Welkom bij de Boogie-club!

AART
29 december 2009, 12:16
mooi ding, nu alleen nog een bijpassende boogie 4x12:)

allochthomas
29 december 2009, 12:29
Inderdaad, geld is helaas een beetje op:seriousf:

Het is nu de 2de dag dat ik hem heb en ik begin er meteen aan te willen sleutelen. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze een extra gain knop op bijvoorbeeld de plaats de reverb hebben laten zetten en de reverb knop naar de achterkant verplaatst zodat de 2 kanalen geen gezamelijke gain pot meer hebben wat de flexibiliteit van de versterker zeer zou verbeteren. Nou lijkt me deze mod echt ideaal, iemand ervaring hiermee?

Verder heb ik wat last van als ik van de lead terug daar de rythm kanaal schakel met de footswitch dat er voor heel even een hoop volume bij komt en daarna gaat hij gewoon over in de rythm kanaal, iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? De andere kant op schakelen heb ik namelijk nergens last van.

allochthomas
30 december 2009, 17:19
Vandaag de Mesa met een vriend op hoog volume getest(vrijstaand huis+ouder weg:cheerup:), de tering wat een geluid zeg. Zodra de master volume boven de 5 zit dan gaat hij echt leven. Alles na 5 merkte ik dat er vrij weinig volume verschil meer in zat, maar de distortion raakte wel lekker verzadigd. We gebruikte een bank die deels voor de speakers stonden om niet meteen onze oren om zeep te helpen:seriousf:. Ik ben hieruit tot 2 conclusies gekomen: er moet een power attenuator komen en er moet een extra gain knop komen voor kanaal 1, want met de gain voorbij 3 is er geen houden meer aan en gaat hij gewoon oversturen terwijl ik op kanaal 2 de gain toch echt het lekkerst vind zo rond de 8.