PDA

View Full Version : Song 2 (Blur) op Drums, Gitaar en Basgitaar TEST



Megadeth22
28 december 2009, 16:21
Vind dit zo'n leuk nummer :crazyhappy:


http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8535468

Het is pas een test (de eerste 35 seconden, wat toch al een vierde van het nummer beslaat).. dus wat vinden jullie ervan? Die distortion basgitaar is zo vervelend om goed te krijgen, je hoort mijn aanslag nog te goed (en dan haal je er wat treble vanaf) en dan hoor je 'm niet meer in de mix.
:makeup:

Ik speel op;
- Yamaha DTXplorer
- Schecter Blackjack zeven snaar (mijn Squiertje heeft te slechte intonatie voor dit nummer)
- Goeiekope Stagg basgitaar
en die gaan allemaal zo hup de Line 6 Toneport ux1 in!

P.S dit is de comprimeerde mp3 versie (soundclick doet alleen mp3 uploaden). De Aif file klinkt al voller en dan hoor je de dingen die gepanned zijn beter.

Guitarfreak
28 december 2009, 16:51
Heerlijk rauwe sound. Ik hou ervan! Klinkt goed gast:).
Ik stoor me niet aan het basgeluid trouwens.

En nu het volledige nummer, dit smaakt naar meer!

Megadeth22
28 december 2009, 22:16
Thanks! Ik wil de hele opname wel wat warmer laten klinken (niet zo steriel).. ik zat eraan te denken om vooral de gitaar gewoon heel vaak over te dubben? Zou dat misschien helpen.

Megadeth22
29 december 2009, 12:00
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8539236

2e test.. heb veel zitten kloten met settings. Nog steeds niet echt blij :makeup:

Ibanez666
29 december 2009, 12:13
Klinkt wel ok eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer van de mids en de hoogs en laat ik de bas meestal weg (bas staat op 1 of zo op mn versterker) in mn gitaarsound

Megadeth22
29 december 2009, 14:13
Klinkt wel ok eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer van de mids en de hoogs en laat ik de bas meestal weg (bas staat op 1 of zo op mn versterker) in mn gitaarsound
De gitaar is inderdaad een van de redenen waarom de mix zo gedempt klinkt. Ik ga zo maar eens wat mids toevoegen en bas weghalen..

edit: he bedankt! Het geheel klinkt al iets frisser nu. :)

Ibanez666
29 december 2009, 15:51
edit: he bedankt! Het geheel klinkt al iets frisser nu. :)

Joh!

;)

Megadeth22
30 december 2009, 18:14
Iemand anders nog advies?