PDA

View Full Version : VOX Big Ben Overdrive problemen



DjNoizzIQ
28 december 2009, 13:26
Hey allen,

Ik heb sinds afgelopen zomer een (tweedehands) Vox BB Overdrive pedaal in mijn bezit en was nogal een verbetering ten opzichte van mijn BOSS OD-3 (bijna uit te drukken in lichtjaren :P)

Maar nu komt het, ik heb een VOX wah-wah en een Boss CE-3 gekocht, en nu doet mijn VOX Big Ben het niet meer. Ik heb de pedalen in de volgende volgorde liggen: (vanaf de gitaar richting versterker) VOX Wah, VOX BB Overdrive, BOSS CE-3, BOSS OD-3 en een planetwaves stempedaal, dit alles op een VOX ADVT50XL versterker.

Na het een week ofzo goed gedaan te hebben, komt er eigenlijk geen geluid meer uit de vox overdrive. Hij moet op z'n maximale volume en drive en heeft dan als het ware moeite er tone uit te persen, het volume wisselt heel erg en de tone die er uit komt is 'korrelig', ruw als het ware.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, zonder de vox overdrive ingeschakeld doen de andere pedalen het gewoon goed. Zou het de volgorde zijn of is het pedaal naar z'n grootje.

gr. Lennert

Dirk_Hendrik
28 december 2009, 15:04
en als je je vox los aansluit, doet hij dan ook raar?

humbucker
28 december 2009, 16:31
Is de buis nog goed? Batterij plat?

DjNoizzIQ
28 december 2009, 17:00
Batterijen zijn goed, heb er nieuwe in gestopt en toen deed ie het iets beter, niet veel, maar een beetje.

Zo'n buis, is dat een kwestie van in- en uitdraaien of moet er dan gesoldeerd worden? (ben nog wel een beetje een n00b op dit gebied trouwens :soinnocent:) maar het klinkt logisch dat hetgeen wat zorgt voor het geluid naar zn grootje is.

Ik zal er ASAP naar kijken iig.

Mitch
28 december 2009, 17:14
Maar is het probleem er nou alleen in de combinatie of ook als hij als enige in de keten staat. Omschrijf het eens wat duidelijker, dan kun je ook een beter antwoord krijgen!

DjNoizzIQ
30 december 2009, 19:37
@mitch,

ik heb het pedaal nu net gecheckt en ook in z'n eentje geeft ie het geluid, het heeft dus niks te maken met zijn positie in de chain....

t lampje brandt wel gewoon goed en je hoort ook duidelijk de bypass functie zijn werk doen...

ik snap het echt niet meer :makeup:

gr. lennert

Mitch
30 december 2009, 20:15
Als het volume wisselt en de oversturing klinkt drastisch anders is er duidelijk iets mis. Het kan de buis zijn, maar het kan ook een willekeurig ander onderdeel zijn als -ie zoveel power verliest. Informeer eens of er een tech bij je in de buurt zit of stuur anders eens een PB naar Dirk_Hendrik, die is daar ook wel enigszins in bedreven :ok:

DjNoizzIQ
1 januari 2010, 18:36
Okay, thnx Mitch,

Ik zal eens naar een gitaarwinkel/-werkplaats gaan en Dirk_Hendrik een pm'tje sturen.

wel balen, het geluid was super, maar goed, mss een mooie kans om een eigen buizen-overdrive te bouwen in de casing XD

gr. Lennert