PDA

View Full Version : Just Look Up - Joe Satriani Cover



HvV
27 december 2009, 17:45
Maar weer eens wat aan het experimenteren geslagen met opnemen. Het is een wat minder bekende cover van Joe Satriani, Just Look Up met wat improvisatie. Prachtig nummer vindt ik zelf, lekker sleepnummer. Amp is een Blackstar HT-5 Combo, mic een SM57. Moet er nog een behoorlijk eind aanbreien maar ik denk dat er nu een aardige lead-sound opstaat, of is het nog te dunnetjes? Commentaar welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=cyIypmuS8uU

minas
27 december 2009, 18:48
Zeer netjes gespeeld! Lekkere sound.

ErikE
27 december 2009, 23:36
Klinkt goed, aardige Satch sound! Ik zou denk ik de tone van de Satchurator nog iets terugdraaien en op de amp wat mid erbij.

meul
28 december 2009, 20:44
hey,

ik hoor een paar mooi dingen voorbij komen, helaas stemt je gitaar niet altijd overal even lekker. best jammer.. de sound lijkt wat dun, maar heeft in het hoog wel weer iets mooi ijls, waar ik persoonlijk wel van hou.

Chocola
28 december 2009, 20:59
Voor Satch begrippen een gemakkelijk nummer, maar klinkt zeker niet slecht :). Waarom niet zelf wat leuke elementjes toegevoegd? Ik miste trouwens wel wat snellere stukjes, die ik in het origineel toch wel waardeer :).

Edit: ik ben fucking jaloers op die Goldtop van je :p. Geef die eens heel snel aan mij!!! :D

HvV
28 december 2009, 21:31
@ Minas Dankjewel, Minas.

@ ErikE Ga ik eens proberen, lijkt echter wel of Satch nog meer (top)hoog heeft. Maar dat moet inderdaad niet uit de Satchurator komen, dat wordt gauw lelijk.

@ Meul: Hey Jan, nee, dat klopt wel. Ik moet toegeven dat de JS1200 eigenlijk nog nooit lekker is afgesteld na de aankoop. Moet echt weer eens afspreken met Patrick Koopman. Misschien ook maar eens overwegen om 0.10 erop te gaan zetten. Vond het 1.5 jaar geleden wat te zwaar om (weer) mee te beginnen, denk dat mijn vingers het nu wel weer kunnen hebben. :chicken:
Welke dikte speel jij mee eigenlijk?

@resonare Ja, niet een van de allermoeilijkste, hoewel het intro vrij lastig kan zijn. Satch speelt het allemaal wat kleiner, dat maakt het wel lastig.. Heb hier en daar wel wat kleine dingetjes erbij gebracht, de flageoletjes bijvoorbeeld. (leuk als je opneemt, ze moeten wel alledrie perfect zijn). De snelle stukjes komen nog wel, die moeten er wel in, inderdaad. Helaas had ik niet zo veel tijd op derde kerstdag.

Ow Ja, en die Goldtop blijft waar die is...my precious, mine...mine..

Stratman70
29 december 2009, 00:14
Ja, ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties: ietsje meer midden en iets minder treble zou mijn voorkeur genieten. Inderdaad erg netjes gespeeld. Je vibrato verdient nog wat aandacht denk ik.

Guitarfreak
29 december 2009, 00:20
Zozo, wat een gevoel in je spel zeg! Schitterend gespeeld. Doe ik je absoluut niet na!
Ook met je sound is niks mis. Perfect! Lekker warm en met net genoeg drive.

Stratman70
29 december 2009, 12:43
Zozo, wat een gevoel in je spel zeg! Schitterend gespeeld. Doe ik je absoluut niet na!
Ook met je sound is niks mis. Perfect! Lekker warm en met net genoeg drive.
Even, voordat ik verkeerd begrepen wordt: inderdaad niks mis met je sound hoor. Ik sprak alleen een lichte voorkeur uit en inderdaad: je legt gevoel in je spel, wat ik altijd zeer waardeer.

covermark
29 december 2009, 21:00
Wat een feel leg jij er in. Heb al meer van je gehoord.... jij kan er wat van.

Complimenten !!

meul
29 december 2009, 22:35
@ Meul: Hey Jan, nee, dat klopt wel. Ik moet toegeven dat de JS1200 eigenlijk nog nooit lekker is afgesteld na de aankoop. Moet echt weer eens afspreken met Patrick Koopman. Misschien ook maar eens overwegen om 0.10 erop te gaan zetten. Vond het 1.5 jaar geleden wat te zwaar om (weer) mee te beginnen, denk dat mijn vingers het nu wel weer kunnen hebben. :chicken:
Welke dikte speel jij mee eigenlijk?..

ik speel zelf 0.10 op mijn huidige gitaar, maar op mijn oude ibanez sloeg dat nergens op en speelde ik 0.09. en... waarom zou jij overstappen? voor jouw doeleinden zou ik zelf voor 0.09 gaan denk ik. mijn gitaar speelt met vaste brug hoe dan ook wat soepeler dan jouw gitaartje wanneer je er 0.10 opzet.
bovendien ga je de eerste maanden balen omdat je alles mis bend en vibreert door de andere spanning.

glennshred
30 december 2009, 17:35
Ik wou dat ik zo'n cover kon spelen ook al is joe satriani niet iemand waar
ik veel naar luister maar er zijn toch songs van hem die goed klinken.

Notenspel is nog iets wat ik kan gebruiken maar ermee beginnen.. mss
dit jaar hahaha..

Origineel nummer nooit gehoord dus, je spel klinkt mooi en e.. en e..en e
Nee ik ga het niet zeggen emotioneel daar tis er uit, gebruik het woord graag
als er iets in muziek zit wat je pakt.

Over die snaardikte 0.10, ik ben daar juist naar overgestapt en had er wat
moeite mee, voor heel even dan.
Ik moet éérlijk zeggen ze liggen me wel goed, lekkere meer vollere sound..
Ik ga ze ook op de viper zetten en kijken wat ze daar zeggen :cooler:

glenn

HvV
30 december 2009, 17:54
@covermark: bedankt man, (bloos)

@meul: bedankt voor je raad, misschien moet ik eerst maar die 'dikte' in mijn amp zoeken.

@glennshred: Ik kende deze eigenlijk ook niet, vrij onbekend nummer. Kwam hem bij toeval onlangs tegen. Eigenlijk is dat hele album waar die op staat een beetje aan de zwakke kant. Een van zijn mindere. Succes met je notenspel, misschien dat ik ook nog eens iemand kan vinden die het me bij kan brengen. Tot nu toe ben ik volkomen dyslectisch gebleken qua noten lezen. :dontgeti: