PDA

View Full Version : MARSHALL -mazzeltje?



Pagina's : [1] 2

macwilliams
27 december 2009, 17:21
Zat ik lekker met het gezinnetje te genieten van een spelletje boggle, word ik
gebeld door mijn broertje. Hij had gisteren op MP een marshall zien staan in
ons eigen dorpje en dacht dat het wel wat voor mij zou kunnen zijn. Dus ik
open op mijn telefoon de MP pagina en ga zoeken op Marshall op minder dan
3KM van mijn huis en warempel er stond een half stack JCM-900 met
bijpassend JCM-900 cabinet. Dus ik contact opnemen met de beste man en
om zijn telefoonnr gevraagd. Binnen het uur had ik antwoord en heb een
afspraak gemaakt. Dus ik de gitaar mee onder de arm en richting twee
straten verderop gegaan. Ik heb de amp getest en zoals bij de gemiddelde
JCM-900 dit zich zo voordoet zijn alle potentiometers zwaar vervuild. De JCM
heeft ongeveer 5 tot 8 jaar onaangeroerd gestaan op een school omdat hij
te hard ging. Nu heb ik deze dus erbij aangeschaft dus met een beetje
mazzel heb ik wanneer de pots schoon zijn gemaakt een heel goedkoop setje.

Beide zien er zo goed als nieuw uit en dat was wel het laatste wat je
verwacht op een school.

De amp is dus een JCM-900 High gain dual reverb
Het cabinet is een JCM-900 1960 buik cab met de 75 watters.
Footswitch zit erbij en alle kabels.

Het is misschien niet de beste cab die er te koop is maar het moet de behringer cab
die ik nu heb vervangen. Maar daar zitten nu dus greenbacks
in uit 1970 dus die gaan er dan uit en dan de lege cab weer in de verkoop.

genoeg geluld

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01965.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01964.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01963.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01962.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01961.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01961.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01958.jpg

DaveItUp
27 december 2009, 17:25
Goede deal gemaakt?

Vind het een draak van een versterker, maar met die gb's in die cab moet je er wel een acceptabele sound uit kunnen krijgen lijkt me!

Jimwoud
27 december 2009, 17:27
Ze kunnen goed klinken(per exemplaar verschillend), zeker als je ze mod, er is volgens mij wel een bekende mod voor.

the sure thing
27 december 2009, 17:30
Tsja... DE vraag natuurlijk is: wat heb je ervoor betaald? Als je het hele setje voor EUR 300 hebt gekocht, is het een mega-deal, heb je EUR 800 of meer uitgegeven, dan is het geen koopje meer.

macwilliams
27 december 2009, 17:31
Goede deal gemaakt?

Vind het een draak van een versterker, maar met die gb's in die cab moet je er wel een acceptabele sound uit kunnen krijgen lijkt me!

Ik heb er een pracht van een deal aan. Ik heb me zelden zo'n boef gevoeld :)
Ik heb zeg maar het cabinet gratis bij de amp gekregen :sssh:
Ik dacht dat het geluid best lekker was hoor voor classic rock enzo. Maar ik durf er ook met een tubescreamer ervoor een paar metal rifs weg te spelen. Viel helemaal niet tegen. Alleen de pots moeten echt schoon gemaakt worden.

macwilliams
27 december 2009, 17:33
Ze kunnen goed klinken(per exemplaar verschillend), zeker als je ze mod, er is volgens mij wel een bekende mod voor.

Eerst schoonmaken zodat er weer een beetje afgesteld kan worden.


Tsja... DE vraag natuurlijk is: wat heb je ervoor betaald? Als je het hele setje voor EUR 300 hebt gekocht, is het een mega-deal, heb je EUR 800 of meer uitgegeven, dan is het geen koopje meer.

Nee het was wel iets meer als 300 maar veel minder dan 800.

macwilliams
27 december 2009, 17:34
Ze kunnen goed klinken(per exemplaar verschillend), zeker als je ze mod, er is volgens mij wel een bekende mod voor.

Even dubbel maar;
Welke mod bedoel je?

Henri H
27 december 2009, 17:57
Hehe, Boggle.... :)

Anyway, gefeliciteerd met die schelle bak. :ok: ;)

Ik weet niet of Ace Frehley ze ook daadwerkelijk gebruikt(e), maar die had er wel 2 op het podium staan, en ze stonden allebei aan i.t.t. 4 twee-kanaals JVM's.

Ace had een dijk van een sound 16 december j.l. in Rijssen.

Thiez
27 december 2009, 18:10
Ik weet dat de jcm900 SL-X te modden is naar een soldano achtig schema. Maar hoe dat met de standaard jcm's zit weet ik niet. Deze hebben geloof ik een preamp buis minder dan de SL-X. Is vast wel iets over te vinden op internet.

macwilliams
27 december 2009, 19:00
Hehe, Boggle.... :)

Anyway, gefeliciteerd met die schelle bak. :ok: ;)

Ik weet niet of Ace Frehley ze ook daadwerkelijk gebruikt(e), maar die had er wel 2 op het podium staan, en ze stonden allebei aan i.t.t. 4 twee-kanaals JVM's.

Ace had een dijk van een sound 16 december j.l. in Rijssen.
Thanks, ik ben er blij mee. Ik ga hem morgen of wanneer het uitkomt maar eens uit mekander halen. Ik heb er over gespeeld net maar ik vind dat schelle niet echt terug.

Morgen meer testen op hoger volume.

macwilliams
27 december 2009, 19:04
Ik weet dat de jcm900 SL-X te modden is naar een soldano achtig schema. Maar hoe dat met de standaard jcm's zit weet ik niet. Deze hebben geloof ik een preamp buis minder dan de SL-X. Is vast wel iets over te vinden op internet.

Soldano, soldano..... zegt me even niks zo.


Heb even de top gedateerd, is van april 1993.
Zegt datnog iets?

soup
27 december 2009, 19:07
Hoe maak je die pots schoon?

Henri H
27 december 2009, 19:12
..... Ik heb er over gespeeld net maar ik vind dat schelle niet echt terug....Dat komt omdat de potmeters het niet doen? :soinnocent:

Niks aan doen dus. ;)

macwilliams
27 december 2009, 19:14
Hoe maak je die pots schoon?

Versterker uit elkaar halen en dan met contactspray aan de gang.


Dat komt omdat de potmeters het niet doen? :soinnocent:

Niks aan doen dus. ;)
ghehehe, gewoon de draden doorknippen dan doen ze ook niks....

Henri H
27 december 2009, 19:23
Ik heb van D_H destijds de tip gekregen om isopropanol te gebruiken als contactspray. Dat kun je gewoon kopen bij de elektro-boer.
Het voordeel hiervan is dat het volledig oplost, dus laat geen resten achter, en het is niet zo agressief waardoor de elektronica niet beschadigd.
Een overmaat van dat spul kan dus niet veel kwaad.
Ik heb m'n Ibanez WH10 er weer volledig werkend mee gekregen, die kraakte als een gek, was ook een jaar of 6 niet meer gebruikt.

Soms helpt het ook al door de potmeters flink heen en weer te draaien, maar als er echt vuil inzit kun je dat wel het beste wegspuiten met contactspray. lijkt me.

macwilliams
27 december 2009, 19:27
Ik heb van D_H destijds de tip gekregen om isopropanol te gebruiken als contactspray. Dat kun je gewoon kopen bij de elektro-boer.
Het voordeel hiervan is dat het volledig oplost, dus laat geen resten achter, en het is niet zo agressief waardoor de elektronica niet beschadigd.
Een overmaat van dat spul kan dus niet veel kwaad.
Ik heb m'n Ibanez WH10 er weer volledig werkend mee gekregen, die kraakte als een gek, was ook een jaar of 6 niet meer gebruikt.

Soms helpt het ook al door de potmeters flink heen en weer te draaien, maar als er echt vuil inzit kun je dat wel het beste wegspuiten met contactspray. lijkt me.
Zal eens in de schuur kijken wat ik zo nog heb staan. Ik heb nog verschillende busjes cleaner staan als ik het mij goed herinner. wrsch ook nog van dat isopropanol. En anders morgen maar langs de El boer.

Henri H
27 december 2009, 19:38
Kiek moar. ;)

In ieder geval geen WD40 o.i.d. gebruiken!
Dat spul laat vetresten achter en trekt dus alleen maar meer vuil aan.

Succes.

Misery Signals
27 december 2009, 19:44
Soldano, soldano..... zegt me even niks zo.
ken je Soldano niet?

OT: Heb die JCM 900 twee keer gehad. Deed het in een bandmix aardig tot goed, op zichzelf klinkend vond ik het een gruwelijke amp. Stack voor de prijs van de head alleen kan je niet mee genaaid zijn denk ik dan toch zo.

MS

macwilliams
27 december 2009, 19:44
WD40 is om piepende scharnieren te smeren. Dan kun je er net zo goed vetnippels op monteren. Een keer per maand je potmeters doorsmeren :seriousf:

macwilliams
27 december 2009, 19:46
ken je Soldano niet?

MS

Het merk wel maar het geluid kan ik mij niet herinneren. Er zijn er een paar voorbij gekomen op de high gain shootout (dacht ik).

macwilliams
27 december 2009, 19:49
OT: Heb die JCM 900 twee keer gehad. Deed het in een bandmix aardig tot goed, op zichzelf klinkend vond ik het een gruwelijke amp. Stack voor de prijs van de head alleen kan je niet mee genaaid zijn denk ik dan toch zo.

MS
Wat was er zo vreselijk aan?

Misery Signals
27 december 2009, 19:52
Op zichzelf vond ik die clean metalig en die drive transistorachtig en schel aandoen. Met weinig gain viel dat nog mee, maar des te verder die openging des te harder vond ik dat.
In een bandmix paste die dan opeens veel beter. Alsof de negatieve dingen werden gecompenseerd door andere elementen in het groepsgeluid.

MS

Thiez
27 december 2009, 19:56
Soldano vind ik een zeer vette amp. Het is vrij logisch dat een marshall te modden is naar soldano achtig schema omdat soldano begonnen is met marshall's modden.
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,266.msg21793.html#msg21793
Hier onderaan is de post. Mocht je interesse hebben om hem te modden kun je misschien eens contact opnemen met hem ofzo.

Hoe verhoud de jcm900 zich tenopzichte van de steve morse? Kun je een beetje de verschillen in sound aangeven?

pannekoek
27 december 2009, 20:06
ziet er gaaf uit!

al is het alleen maar voor de heb :crazyhappy:

DaveItUp
27 december 2009, 20:08
Inderdaad een schelle amp met een onnatuurlijke sound bij wat meer gain. Cleankanaal + od ervoor is al veel en veel beter. Denk dat er wel wat aan te modden valt, die 900 sl-x vind ik al veel beter.

macwilliams
27 december 2009, 20:12
Op zichzelf vond ik die clean metalig en die drive transistorachtig en schel aandoen. Met weinig gain viel dat nog mee, maar des te verder die openging des te harder vond ik dat.
In een bandmix paste die dan opeens veel beter. Alsof de negatieve dingen werden gecompenseerd door andere elementen in het groepsgeluid.

MSIk snap wat je bedoeld en daar zit wel wat in. Ik denk dat dit idd in een band niet meer naar voren komt. Door de mix zal hij wel gaan snijden. Als stand alone unit zal er nog wat aan de speakers te winnen zijn.
En anders présence en treble dicht en een eq in loop.


Soldano vind ik een zeer vette amp. Het is vrij logisch dat een marshall te modden is naar soldano achtig schema omdat soldano begonnen is met marshall's modden.
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,266.msg21793.html#msg21793
Hier onderaan is de post. Mocht je interesse hebben om hem te modden kun je misschien eens contact opnemen met hem ofzo.

Hoe verhoud de jcm900 zich tenopzichte van de steve morse? Kun je een beetje de verschillen in sound aangeven?

Thanks zal eens gaan luisteren naar soldanos

hoe de twee tops zich tegen elkaar verhouden zal ik in dit topic op terug komen. De marshall zegt een high gain te zijn en hij klinkt lekker maar echte Slayer riffs gaat hij nu niet aan kunnen zonder tube screamer en eq.

caliban
27 december 2009, 20:13
De Dual Reverb en SLX hebben een comPLEET andere preamp. Op zich zou ik de DR gewoon gebruiken zoals dat hij is, er zijn zeker heel goeie geluiden uit te krijgen, pedaaltje voor, goed hard zetten, dat moet goed gaan.

Terug technisch-gewijs: SLX lijkt op cascading gainstages SLO type ding (en recto en alles daarna nog). DR zijn preamp is quasi valvestate, niks mis mee natuurlijk. Ik heb een jaar of zo geleden een DR gemod voor iemand, helemaal nieuwe preamp ingestoken

macwilliams
27 december 2009, 20:16
ziet er gaaf uit!

al is het alleen maar voor de heb :crazyhappy:
Hij staat nu in de hoek van de kamer en heeft mijn voledige aandacht.
Toen ik de ENGL kocht ging ik eigenlijk voor een Marshall maar hoe dat zit staat al in dat topic. Maar goed. Nu heb ik beide !!!:crazyhappy:


Inderdaad een schelle amp met een onnatuurlijke sound bij wat meer gain. Cleankanaal + od ervoor is al veel en veel beter. Denk dat er wel wat aan te modden valt, die 900 sl-x vind ik al veel beter.
Bedankt voor de tip ik zal dit allemaal gaan uitproberen.
Voor nu is hij een schtterend meubelstuk voor in de woonkamer.

macwilliams
27 december 2009, 20:19
De Dual Reverb en SLX hebben een comPLEET andere preamp. Op zich zou ik de DR gewoon gebruiken zoals dat hij is, er zijn zeker heel goeie geluiden uit te krijgen, pedaaltje voor, goed hard zetten, dat moet goed gaan.

Terug technisch-gewijs: SLX lijkt op cascading gainstages SLO type ding (en recto en alles daarna nog). DR zijn preamp is quasi valvestate, niks mis mee natuurlijk. Ik heb een jaar of zo geleden een DR gemod voor iemand, helemaal nieuwe preamp ingestoken

Dus een buizen preamp er voor zetten en de gewone preamp uitsluiten. Dus loop gebruiken zeg maar. Kan wel de preamp van de deltablues proberen.

Misery Signals
27 december 2009, 20:22
Of gewoon een rack preamp à la Soldano SP77, Marshall JMP-1, Mesa Triaxis, Rocktron Piranha,... Als je een Peavey DB gebruikt, kan je evengoed je JCM900 clean maxen.

Slayer heeft trouwens helemaal niet zoveel gain in zijn gitaargeluid. Klinkt agressief omdat het zo gespeeld is en snel. Andere preamp, goed afstellen en dat geluid is wel te benaderen hoor.

MS

caliban
27 december 2009, 20:34
Dus een buizen preamp er voor zetten en de gewone preamp uitsluiten. Dus loop gebruiken zeg maar. Kan wel de preamp van de deltablues proberen.

Of mij er een preamp in laten bouwen hè :D. Nee dat was verschrikkelijk veel werk, en ik heb er de ballen mee verdiend. ENGL e530 preamp of zo dervoor zetten anders?

macwilliams
27 december 2009, 20:36
Of gewoon een rack preamp à la Soldano SP77, Marshall JMP-1, Mesa Triaxis, Rocktron Piranha,... Als je een Peavey DB gebruikt, kan je evengoed je JCM900 clean maxen.

Slayer heeft trouwens helemaal niet zoveel gain in zijn gitaargeluid. Klinkt agressief omdat het zo gespeeld is en snel. Andere preamp, goed afstellen en dat geluid is wel te benaderen hoor.

MS

Slayer gebruikt genoeg gain maar idd minder dan je soms zou denken.
Je kunt het goed horen bij de jcm800KK dat er meer mids in zit dan dat er treble in zit. En dan je preamp goed op z'n flikker geven met aktieve pups of een booster maar geen extra distortion gebruiken.

Als ik dit ampje lekker clean kan laten klinken istie elke cent al
waard geweest. En schoonheid is in the ear of the beholder :)

caliban
27 december 2009, 20:39
Het ziet er natuurlijk supervet uit. En in die clean zit minder solidstate dan in de overdrive (in verhouding :p)

macwilliams
27 december 2009, 20:41
Of mij er een preamp in laten bouwen hè :D. Nee dat was verschrikkelijk veel werk, en ik heb er de ballen mee verdiend. ENGL e530 preamp of zo dervoor zetten anders?

Wat kost een aardige preamp om ervoor te zetten?

Henri H
27 december 2009, 20:42
Op zichzelf vond ik die clean metalig en die drive transistorachtig en schel aandoen. Met weinig gain viel dat nog mee, maar des te verder die openging des te harder vond ik dat.
In een bandmix paste die dan opeens veel beter. Alsof de negatieve dingen werden gecompenseerd door andere elementen in het groepsgeluid.

MSDat is ook ongeveer mijn ervaring ermee....
Zonder band komt die MXR KK EQ van je mooi van pas mac. :ok:

macwilliams
27 december 2009, 20:43
Het ziet er natuurlijk supervet uit. En in die clean zit minder solidstate dan in de overdrive (in verhouding :p)

Huh?

Leg dit eens uit want dit vat ik niet.

macwilliams
27 december 2009, 20:44
Dat is ook ongeveer mijn ervaring ermee....
Zonder band komt die MXR KK EQ van je mooi van pas mac. :ok:

Ik hoop dat deze snel aankomt :)

Henri H
27 december 2009, 20:46
Huh?

Leg dit eens uit want dit vat ik niet.Ik denk dat hij bedoelt dat het cleane kanaal meer buizen gebruikt dan het scheurkanaal v.d. preamp.

caliban
27 december 2009, 20:51
Wat kost een aardige preamp om ervoor te zetten?

De preampprint gooi ik er liefst gewoon uit, en dan op die plaats een nieuwe preamp. Op die manier is het mogelijk om zonder lampen bij te zetten, en met de toegeving van je reverb en fx-loop te verliezen een 4-gainstage-preamp erin te zetten. Dan moet je natuurlijk zonder fx-loop en zonder reverb kunnen.


Huh?

Leg dit eens uit want dit vat ik niet.

Net het schema even bekeken omdat ik ook twijfelde aan mijn uitspraak. Ik kan niet direct goed uit aan al de verschillende opamps achtereen. In principe zijn in zowel clean als overdrive er twee lampen gainstages, en een aantal opamp, ik zou verwachten dat er in de overdrive meer opamp stages zijn dan bij de clean. Voor een groot deel wordt de overdrive verder gemaakt door diode clipping. (Niks mis mee eigenlijk, JCM 800 split channel doet het ook zo, maar dan zonder opamp.)

caliban
27 december 2009, 20:55
Even aanpassen: de fx-loop is in principe wel te houden, er komt na de return stage een lampen-stage die weg zou moeten, ik weet niet of deze effect heeft op de loop, en in het geval dat ik vorig jaar gemaakt heb, vond de eigenaar de fx-loop onnodig.
Presence control ben je ook kwijt (is eigenlijk ook geen echte presence, en je zou een echte presence kunnen bouwen, tussen transformator en Phase Invertor dan).

macwilliams
27 december 2009, 21:04
Even aanpassen: de fx-loop is in principe wel te houden, er komt na de return stage een lampen-stage die weg zou moeten, ik weet niet of deze effect heeft op de loop, en in het geval dat ik vorig jaar gemaakt heb, vond de eigenaar de fx-loop onnodig.
Presence control ben je ook kwijt (is eigenlijk ook geen echte presence, en je zou een echte presence kunnen bouwen, tussen transformator en Phase Invertor dan).

Ooohh is dat alles? Ik dacht dat het complex zou zijn.

Bedankt maar ik denk dat dit nog even abracadabra voor mij is. Bij dit soort dingen heb ik echt plaatjes nodig voordat ik enigzins begrijp wat je zegt. En dan met evt hulp aan de slag.

Eerst maar eens schoonmaken en je mail afwachten en goed laten uileggen door de plaatselijke ampdokter. Mijn colega is hier ook goed in maar die zie ik pas na de vakantie. Is ook member hier maar komt hier nooit.

Braindead
27 december 2009, 21:21
Hoe moet ik me dat voorstellen als een sl-x gemod wordt naar een Soldano? Wat verandert er dan aan klank en ik neem aan dat je dan de sl-x met 6L6 buizen bedoelt toch?


Ik weet dat de jcm900 SL-X te modden is naar een soldano achtig schema. Maar hoe dat met de standaard jcm's zit weet ik niet. Deze hebben geloof ik een preamp buis minder dan de SL-X. Is vast wel iets over te vinden op internet.

caliban
27 december 2009, 22:12
Hoe moet ik me dat voorstellen als een sl-x gemod wordt naar een Soldano? Wat verandert er dan aan klank en ik neem aan dat je dan de sl-x met 6L6 buizen bedoelt toch?

De sound gaat meer op die van een SLO lijken...

macwilliams
27 december 2009, 23:25
Ik heb hem net even puur op het clean (A) kanaalgezet en zo even de verschillende gitaren uitgeprobeerd. En wanneer de preamp laag word gehouden en de amp zelf op vijf gezet en de reverb een beetje open dan klinkt dat echt niet slecht. Het beste reageert de jcm op de P90's en dat is wat ik eigenlijk al verwacht had. Morgen de sheraton met de P94's nog proberen en daarna de pots schoonmaken.

Henri H
28 december 2009, 00:36
't Is geen Stiletto. :p

Jan Buurman
28 december 2009, 00:56
Voordat er heftig gemodificeerd gaat worden zou ik eerst eens met buizen en speakers aan de gang. Dan is er best een lekker ampje van te maken hoor,... zeker voor dat geld.

macwilliams
28 december 2009, 07:49
't Is geen Stiletto. :pWat zijn jullie toch een opmerkzaam volkje doar in de koekstad. :p


Voordat er heftig gemodificeerd gaat worden zou ik eerst eens met buizen en speakers aan de gang. Dan is er best een lekker ampje van te maken hoor,... zeker voor dat geld.Het cabinet word zometeen opengetrokken en de G75's worden vervangen door greenbacks. Dit omdat ik verwacht dat de 1960 cab van een betere constructie is dan de beringer ultrastack cab. In iedergeval resonanter. De beringer geeft helemaal niets mee. Smoord het geluid in het cabinet en is bovendien Front loaded. En de rugplaat gaat er af zodat er meer reflectie is zoals bij een combo. Dat maakt het geluid al losser en smeuïger.

De top moet straks gewoon doen waar hij voor gemaakt is. Ik twijfel of ik deze moet houden naast een on overtroffen amp als de ENGL.

Jan Buurman
28 december 2009, 11:05
Tsjah, naast een Engl wordt het wel moeilijk voor de JCM900 natuurlijk...
Maar zo'n 900 kan best leuk worden als je niets anders hebt èn geen dikke portemonnee...
Ik heb zelf zo'n JCM900 combo met 2 speakers gehad die het wel moest afleggen tegen mijn 800 maar met wat buizen en speaker wisselingen was het echt niet zo slecht zoals veel mensen hier voor willen doen...

macwilliams
28 december 2009, 12:47
De speakers uit het cabinet uitgewisseld voor de greenbacks en een nieuwe halve rugplaat gemaakt.
Nu dacht ik al dat dit wat verbetering zou opleveren t.o.v de behringer. Dat is dus een fucking understatement.

Happy happy joy joy.

JeroenSchaaf
28 december 2009, 12:57
Goed man! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Ibanez666
28 december 2009, 13:58
De speakers uit het cabinet uitgewisseld voor de greenbacks en een nieuwe halve rugplaat gemaakt.
Nu dacht ik al dat dit wat verbetering zou opleveren t.o.v de behringer. Dat is dus een fucking understatement.

Happy happy joy joy.

Is het een idee om 2 om 2 te gebruiken, dus 2 greenback en 2 gt75?

macwilliams
28 december 2009, 14:09
Goed man! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)
Bedankt!!:)

Is het een idee om 2 om 2 te gebruiken, dus 2 greenback en 2 gt75?
Dat zou een optie zijn wanneer ik op hogere volumes zou spelen. Maar op huiskamerniveau heb ik niet meer nodig.

Ibanez666
28 december 2009, 14:23
Dat zou een optie zijn wanneer ik op hogere volumes zou spelen. Maar op huiskamerniveau heb ik niet meer nodig.

Tijd voor een band?

macwilliams
28 december 2009, 14:35
Tijd voor een band?
Tjah, dat zou op zich wel leuk zijn maar mijn ego is groter dan het talent dat ik bezit.:cooler:


;)

Ibanez666
28 december 2009, 14:40
Tjah, dat zou op zich wel leuk zijn maar mijn ego is groter dan het talent dat ik bezit.:cooler:


;)

Er zijn vast bandjes op jouw niveau te vinden hoor ;)

En van het spelen in een band word je juist heel snel beter :)

macwilliams
28 december 2009, 14:43
Er zijn vast bandjes op jouw niveau te vinden hoor ;)

En van het spelen in een band word je juist heel snel beter :)

Ik ga nog wat proberen met een colega van me, die zocht nog gemotiveerde muzikanten, ach ik heb de motivatie wel:D

Braindead
28 december 2009, 14:46
Very funny... hou dan gewoon helemaal je kop als je er niks over te zeggen hebt.


De sound gaat meer op die van een SLO lijken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
Hoe moet ik me dat voorstellen als een sl-x gemod wordt naar een Soldano? Wat verandert er dan aan klank en ik neem aan dat je dan de sl-x met 6L6 buizen bedoelt toch?

Ibanez666
28 december 2009, 14:49
Ik ga nog wat proberen met een colega van me, die zocht nog gemotiveerde muzikanten, ach ik heb de motivatie wel:D

Kijk, dat mag ik graag horen!

Weet je trouwens ff tussendoor wat een 2x12 100 watt JCM800 combo doet tegenwoordig? Begin jaren 80.

macwilliams
28 december 2009, 14:52
Kijk, dat mag ik graag horen!

Weet je trouwens ff tussendoor wat een 2x12 100 watt JCM800 combo doet tegenwoordig? Begin jaren 80.

Welke speakers er in?
Welke JCM800

Ik zie ze wel eens gaan zo tussen 450€ t/m 500€

Ibanez666
28 december 2009, 14:56
Welke speakers er in?
Welke JCM800

Ik zie ze wel eens gaan zo tussen 450€ t/m 500€

Vintage 30s

JCM800 100 watt lead

macwilliams
28 december 2009, 15:00
Vintage 30s

JCM800 100 watt lead
Dat gaat aardig brullen in een combotje :crazyhappy:

Wat is de vraag prijs dan?

Ibanez666
28 december 2009, 15:01
Dat gaat aardig brullen in een combotje :crazyhappy:

Wat is de vraag prijs dan?

650 euro, maar dat lijkt me aan de hoge kant dan

macwilliams
28 december 2009, 15:05
Dat hoeft geen gekke prijs te zijn als hij ZGAN is.
Meestal zijn het van die net niet zgan combotjes

Maar 50€ kan er meestal wel van af.

Ibanez666
28 december 2009, 15:07
Dat hoeft geen gekke prijs te zijn als hij ZGAN is.
Meestal zijn het van die net niet zgan combotjes

Maar 50€ kan er meestal wel van af.

hij is in behoorlijk gebruikte staat. Maar nu is het dus 600? Eerst was het 450-500 volgens jou. Ligt dat aan het model of speakers?

macwilliams
28 december 2009, 15:16
hij is in behoorlijk gebruikte staat. Maar nu is het dus 600? Eerst was het 450-500 volgens jou. Ligt dat aan het model of speakers?
Volgens mij zitten er normaal geen V30's in en dit is ook nog eens een 100W uitvoering.

Een 50W brengt toch al wel 450€ op nog.

Ibanez666
28 december 2009, 15:20
Volgens mij zitten er normaal geen V30's in en dit is ook nog eens een 100W uitvoering.

Een 50W brengt toch al wel 450€ op nog.

ah ok. Nou ik was niet van plan om meer dan 400 te geven. Even kijken wat hij doet, bedankt en sorry voor de off topic :)

macwilliams
28 december 2009, 15:22
ah ok. Nou ik was niet van plan om meer dan 400 te geven. Even kijken wat hij doet, bedankt en sorry voor de off topic :)
Oeh, 400€? mogen ze zo brengen !!!

Succes:ok:

Ibanez666
28 december 2009, 15:26
Oeh, 400€? mogen ze zo brengen !!!

Succes:ok:

Thnx, ik zit er verder ook niet om te springen, meer wat voor de handel :)

almarvk
28 december 2009, 17:13
Topic opgeruimd. Nu weer lief doen en gelieve ook normaal te posten.

caliban
28 december 2009, 17:23
Danke almar, ik zal nog even iets zeggen ivm de SLO mod. Ik denk dat het preamp-circuit wordt aangepast om zo veel mogelijk op dat van een SLO te lijken. Poweramp/fasedraaier gebeuren misschien ook veranderingen aan, maar de fx-loop de plaats geven die 'm in de SLO heeft (voor de toon regeling), lijkt me zo geen goed idee. En de fx-loop tube bufferen zou je een lamp extra moeten zetten.

Belangrijk bij een echte SLO zijn de transformatoren. Deze bepalen naar het schijnt een heel groot deel van de sound. Dus je gemodde marshall gaat op dat vlak anders blijven. Ook denk ik niet dat men een gescheiden cleankanaal maakt, daar zou je andermaal een of meerdere lampen moeten bijzetten.

macwilliams
28 december 2009, 17:44
Ik ga eerst de amp weer gangbaar maken en dan maar zien hoe hij klinkt. Stel je voor dat ik het wel lekker vind klinken. Ik bedoel er zijn er toch veel van verkocht? Dus hoe erg kan het zijn? Smaken verschillen altijd en misschien valt hij in mijn afwijkende smaak.

Eerst die speakers maar verkopen.
Wat mogen die nog opleveren??

G12t 75 x 4 in een cabje?
Iemand?

caliban
28 december 2009, 17:47
Is het in die behringer cab?

50 euro per speaker toch minstens DENK IK

macwilliams
28 december 2009, 17:55
Ik heb ze idd in de behringercab gedrukt. Totaal geschikt voor metal maar niet zo voor classic rock dingen die ik speel. Ik moet hem nog wel aansluiten want dat doe ik op de wens van de eventuele koper.

Henri H
28 december 2009, 18:43
€50,- is teveel denk ik, eerder €30,-.
Inclusief kast rond de €250,-.
Ik heb m'n Randall 4x12 met 75's gekocht/verkocht voor €200,-.

macwilliams
28 december 2009, 19:20
Och voor €250,- magtie 't pand verlaten hoor. :)
en voor forumleden doe ik 't vaak nog voor minder ook.
Het vorige cabinet ging voor twee kisten bier en een pond kippe vleugeltjes. Gemarineerd, dat dan weer wel.

Dude
28 december 2009, 20:01
Denk dat je blij mag zijn als je 2 stuks voor een tientje of 7 kan verkopen hoor, en die berhinger cabinet zal niet veel toevoegen aan de waarde.

Ik heb 2 keer een setje van 2 gehad, en ook 2 keer weer verkocht voor weinig geld.

Wel gave amp hoor, ik heb een tijdje de 50 wat combo versie van de 900, en ook nog een verdwaalde SL-X gehad en die klonken HEEL leuk over mijn 4x12 greenback kast. Zou het zeker proberen.

caliban
28 december 2009, 20:56
Och voor €250,- magtie 't pand verlaten hoor. :)
en voor forumleden doe ik 't vaak nog voor minder ook.
Het vorige cabinet ging voor twee kisten bier en een pond kippe vleugeltjes. Gemarineerd, dat dan weer wel.

Wat voor cab was dat :)

macwilliams
28 december 2009, 21:04
Denk dat je blij mag zijn als je 2 stuks voor een tientje of 7 kan verkopen hoor, en die berhinger cabinet zal niet veel toevoegen aan de waarde.

Ik heb 2 keer een setje van 2 gehad, en ook 2 keer weer verkocht voor weinig geld.

Wel gave amp hoor, ik heb een tijdje de 50 wat combo versie van de 900, en ook nog een verdwaalde SL-X gehad en die klonken HEEL leuk over mijn 4x12 greenback kast. Zou het zeker proberen.

Als er hier op het forum iemand eens een 4x12 kast nodig heeft maar het budget voor een marshall kast ontbreekt dan kan die altijd contact met mij opnemen. In tegenstelling tot vele anderen (zie marktplaats, speurders 2de hands.nl/be gitaarmarkt ect) hoef ik er niet zonodig rijk van te worden. Meestal krijgt zo iets voor een mild prijsje een nieuwe eigenaar.

Er zijn al meerdere forumleden bij mij geweest voor gitaren en ook een cabinet. Tot nu toe niet een teruggeweest omdat de prijs niet deugde of dat er een verborgen gebrek bleek te zijn. En als er wel iets kapot is gewoon terugbrengen. Ik ga m'n naam niet te grabbel gooien voor een paar tientjes.

Ik ben benieuwd hoe de jcm900 straks klinkt over de greenbacks met een MXR KFK 10 equalizer in de effect loop.
Gisteren nog even over de 75 watters gespeeld met dat ding en de GT met P90 er in en ik vond het lekker klinken. Ze gaan mij niet wijs maken dat een goedkopere amp bestaat die beter klinkt.

macwilliams
28 december 2009, 21:06
Wat voor cab was dat :)

Een zelfbouw die ik kocht waar ik de greenbacks uithaalde. Heeft volgens mij wel in een topic gestaan.

macwilliams
29 december 2009, 11:11
Nou heb ik de line out van de ENGL naar de eindtrap van de JCM900 gedaan.
Deze is weer aangesloten op de 15"zelfbouwkast....

Valt niet tegen.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01982.jpg

Ibanez666
29 december 2009, 11:25
Waar woon je ook al weer? Het ziet er allemaal toch wel "ff-tijd-voor-een-bakkie-koffie" uit op die foto :)

macwilliams
29 december 2009, 11:33
Kampen. Dat is een uurtje rijden voor je.

Ibanez666
29 december 2009, 11:43
Ok nou ik denk dat ik er toch echt een keer aan ga geloven :)

macwilliams
29 december 2009, 11:45
Je bent welkom om alles te komen testen.
Heb geen koffie maar wel senseo :)

Ibanez666
29 december 2009, 11:52
Je bent welkom om alles te komen testen.
Heb geen koffie maar wel senseo :)

die laat ik waarschijnlijk toch koud worden :)

macwilliams
30 december 2009, 09:57
Nou heb ik de line out van de ENGL naar de eindtrap van de JCM900 gedaan.
Deze is weer aangesloten op de 15"zelfbouwkast....

Valt niet tegen.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01982.jpg


Nu heb ik de line out van de ENGL naar de gitaarinput van de JCM gedaan om toch nog gebruik te kunnen maken van de toon regeling van de preamp. Het krasserige is er nu helemaal uit en door de 15" cab komt nu een mooi smeuïg geluid met veel laag. Ik houd de JCM clean want het scheuren gebeurd door de ENGL. De vraag is of dit geen kwalijke gevolgen heeft voor de JCM. Er zijn geen rare bijgeluiden of gekraak bijgekomen dus het lijkt okay zo. Maar zou dit op hoger volume ook kunnen of is het dan beter om toch de preamp erbij weg te laten en alleen de eindtrap van de JCM te gebruiken?

Beetje overkill zo in de woonkamer maar het klinkt wel lekker.
:)

DaveItUp
30 december 2009, 10:01
Volgens mij kan dat gewoon zonder problemen. Fan van de helm btw :D

macwilliams
30 december 2009, 10:06
Mooi dan laat ik het maar zo.

Die helm ook maar dan :D

Dude
30 december 2009, 12:11
Wat een gave 1x15 kast zeg, ik heb daar ook een tijdje over zitten denken.

Vertel eens hoe dat klinkt in tegenstelling tot bijvoorbeeld 4x12. Want qua formaat ontloopt het elkaar niks denk ik ? ook qua diepte niet ?

macwilliams
30 december 2009, 12:23
Wat een gave 1x15 kast zeg, ik heb daar ook een tijdje over zitten denken.

Vertel eens hoe dat klinkt in tegenstelling tot bijvoorbeeld 4x12. Want qua formaat ontloopt het elkaar niks denk ik ? ook qua diepte niet ?

Het is de standaard speaker uit de peavey deltablues, en die klinkt zo als aanvulling op het laag en midlaag erg lekker. Maar als je echt besluit een 1x15 kast te maken kies dan voor de éminence 15" guitarlegend. Deze is beter handelbaar voor je amp. Verwacht geen superstrak geluid uit een 15" cab. Zeker op hoog volume niet. Maar het geluid dendert echt overal doorheen.

gorgasm
30 december 2009, 12:35
blij dat ik geen buur van je ben :makeup:

Midwolda
30 december 2009, 13:54
Als je buur was van Mac zou je lekker samen kunnen spelen, zelfs met alle deuren en ramen dicht...
scheelt weer heel wat gesjouw naar een oefenruimte.
Dan nog een bovenbuurman die drumt en nog èèntje op bas of toetsen en dan is er altijd wel
een ach- en weederhelft die zo nodig moet zingen... there you go! :ok:

macwilliams
30 december 2009, 14:32
blij dat ik geen buur van je ben :makeup:Hrmphfrgrr :sneaky: hij staat niet altijd op elf hoor.

macwilliams
30 december 2009, 14:35
Als je buur was van Mac zou je lekker samen kunnen spelen, zelfs met alle deuren en ramen dicht...
scheelt weer heel wat gesjouw naar een oefenruimte.
Dan nog een bovenbuurman die drumt en nog èèntje op bas of toetsen en dan is er altijd wel
een ach- en weederhelft die zo nodig moet zingen... there you go! :ok:

De verry heavy neighbourhood thrashdeathspeedmetal band.
:blast:

en alles

caliban
30 december 2009, 15:19
Klinkt de ENGL-preamp door de JCM beter dan over de ENGL poweramp?

gorgasm
30 december 2009, 15:24
Als je buur was van Mac zou je lekker samen kunnen spelen, zelfs met alle deuren en ramen dicht...
scheelt weer heel wat gesjouw naar een oefenruimte.
Dan nog een bovenbuurman die drumt en nog èèntje op bas of toetsen en dan is er altijd wel
een ach- en weederhelft die zo nodig moet zingen... there you go! :ok:

oh en veel te vaak op zn custom en goldtop spelen!

volgens mij zou er zelfs een pakje voor mij onder zn kerstboom liggen...

macwilliams
30 december 2009, 15:31
Klinkt de ENGL-preamp door de JCM beter dan over de ENGL poweramp?
Dan zou ik hem eerst door het zelfde cabinet moeten gaan jagen. Dit is geen vergelijk. Nu om eerlijk te zeggen legt de marshall het dik af tegen de ENGL.


oh en veel te vaak op zn custom en goldtop spelen!

volgens mij zou er zelfs een pakje voor mij onder zn kerstboom liggen...
Wat zou er onder moeten liggen vind je?

Hey je hebt mn laatste mail geeneens beantwoord....Long sleeve met kerst:metal:

caliban
30 december 2009, 15:32
Dan zou ik hem eerst door het zelfde cabinet moeten gaan jagen. Dit is geen vergelijk. Nu om eerlijk te zeggen legt de marshall het dik af tegen de ENGL.

:

Prijs is toch ook navenant :)

macwilliams
30 december 2009, 15:38
Prijs is toch ook navenant :)

Geen idee wat een JCM-900 nieuw heeft gekost.1000,-€??

zeiler
30 december 2009, 15:54
niet verkeerd.... gratz!

laat me raden: school? Pieter Zandt (a)? :blast:

macwilliams
30 december 2009, 15:57
niet verkeerd.... gratz!

laat me raden: school? Pieter Zandt (a)? :blast:
Yeah, afdeling blackmetal :blast:

caliban
30 december 2009, 16:13
Geen idee wat een JCM-900 nieuw heeft gekost.1000,-€??

De RI's weet ik dat belachelijk geprijsd zijn.

zeiler
30 december 2009, 16:35
Yeah, afdeling blackmetal :blast:

ah, vast bij meneer Adema ^^! heb ik in een grijs verleden ook nog gehad :D!

kicken ;)!

Thijssie
30 december 2009, 17:23
Geen idee wat een JCM-900 nieuw heeft gekost.1000,-€??
Ik kocht mijn 4100 ergens aan het eind van de tachtiger jaren voor 1350 gulden....

macwilliams
30 december 2009, 17:27
Ik kocht mijn 4100 ergens aan het eind van de tachtiger jaren voor 1350 gulden....

Jaren tachtig.... Als je de prijzen nu ziet denk ik dat ik aardig goed zit.
Dan worden ze nu tweedehands aangeboden voor plm 550€ dus dat is heel weinig afschrijving.

Hoezo waardevast!!

caliban
30 december 2009, 18:13
Toch mooi in feite...

AART
30 december 2009, 18:53
Jaren tachtig.... Als je de prijzen nu ziet denk ik dat ik aardig goed zit.
Dan worden ze nu tweedehands aangeboden voor plm 550€ dus dat is heel weinig afschrijving.

Hoezo waardevast!!

inflatie...

Voor het gemak even 15 jaar (zo oud is de gemiddelde jcm 900 denk ik) met gemiddeld 2,5 procent inflatie:

1350 x 1,025 tot de macht 15 = 1955
1955/2.20371 = 887.14
887 - 550 = 337

Toch een waardedaling van 337 euro dus.

Mocht je hem echt eind jaren tachtig gekocht hebben dan nog wat meer waardedaling.

macwilliams
30 december 2009, 18:54
Toch mooi in feite...

Waanzinig eigenlijk, een amp die in 1993 wrsch zo een fl 1500,- heeft gekost en statisch omgerekend dus op amper € 700,- komt nu na 16 à 17 jaar nog op € 550,- dat is nog geen € 10,- afschrijving per jaar.

En dat voor een schelle bak waar veel blèèèhhhgh tegen zullen zeggen.
Dat schelle verdwijnt trouwens aardig op hoog volume.
Maar tegenwoordig word er niet meer op hoog volume gerepeteerd en op het podium mag het volume er ook niet op dus heb je al gauw genoeg aan een fender frontman of zo een miezerige cube. Nou heb ik geluk dat mijn buren niet zo zeikerig zijn dus hij staat op mijn vrije dagen op halve kracht te draaien. Niks krasserig. Maar ik heb nu een paar goede tips gehad (bedankt daarvoor) om hem nog beter te krijgen. Paar nieuwe lantaarns er in en biaaachen. ;)

macwilliams
30 december 2009, 19:02
inflatie...

Voor het gemak even 15 jaar (zo oud is de gemiddelde jcm 900 denk ik) met gemiddeld 2,5 procent inflatie:

1350 x 1,025 tot de macht 15 = 1955
1955/2.20371 = 887.14
887 - 550 = 337

Toch een waardedaling van 337 euro dus.

Mocht je hem echt eind jaren tachtig gekocht hebben dan nog wat meer waardedaling.
Ja maar zo is het lang zo leuk niet. ;)

AART
31 december 2009, 12:44
Ja maar zo is het lang zo leuk niet. ;)

Ja, de waarheid doet pijn he;)

De meeste amps hebben dat hoor. Enkel de oude Marshalls en de Mesa Mark IIC+ lijken me amps die echt in waarde zijn gestegen vergeleken met de nieuwprijs.

macwilliams
31 december 2009, 14:07
Ja, de waarheid doet pijn he;)

De meeste amps hebben dat hoor. Enkel de oude Marshalls en de Mesa Mark IIC+ lijken me amps die echt in waarde zijn gestegen vergeleken met de nieuwprijs.

Het heeft mij geen pijn gedaan.

macwilliams
4 januari 2010, 17:11
Aan het einde van deze maand dan wordt de half stack aangevuld met een bijpassende JCM-900B 1960 kast:cheerup:

Waar staat dat 1960 eigenlijk voor?
Wat zijn de verschillen eigenlijk met de kasten van een JCM-800

Zitten toch gewoon de 75 watters in van celestion of is het de constructie?

caliban
5 januari 2010, 02:19
Aan het einde van deze maand dan wordt de half stack aangevuld met een bijpassende JCM-900B 1960 kast:cheerup:

Waar staat dat 1960 eigenlijk voor?
Wat zijn de verschillen eigenlijk met de kasten van een JCM-800

Zitten toch gewoon de 75 watters in van celestion of is het de constructie?

1960 heb ik me ook al eens afgevraagd, slaat gewoon op niks.

Henri H
5 januari 2010, 09:09
Jim Marshall is in 1960 begonnen met een eigen zaak.
Waarom de 4x12 kasten zo heten, geen idee.

Rinze
5 januari 2010, 09:12
Bij de JCM800's heetten die dingen ook al 1960 A/B, ze waren toen alleen nog niet stereo. Bij vroege 800's zaten er geloof ik ook nog wel eens andere speakers in, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

m@rijn
5 januari 2010, 09:38
idd, dat klopt. In de oude JCM 800 kasten zitten G12-H100 speakers. Ik heb onlangs zo'n kast gekocht en ben er zeer tevreden over tot dusver. Ze zijn mooi clean te houden wanneer je dat wil en sturen niet direct over. Ik heb de indruk dat ze wat warmer van klank zijn dan de klassieke 1960A cabs. Goeie sound, veel druk en goed uitgebalanceerd.

the sure thing
5 januari 2010, 09:42
In oude JCM 800 kasten zitten heel soms wel eens G12-65 of anders G12M-70 speakers

macwilliams
5 januari 2010, 10:11
De standaard speakers gaan toch vervangen worden.
Er liggen twee eminence guitar legends en twee celestion 50 watters uit het session cabinetje klaar om ingebouwd te worden. Alle vier de speakers hebben geen last van tophoog/ schelheid. Of er genoeg laag inzit ga ik nog ondervinden. Mocht er te weinig laag uitkomen vul ik het aan met nog een derde cabinet. Met twaalf speakers moet er toch redelijk een muur van geluid te produceren zijn die mooi gespreid klinkt.

Voor een woonkamer moet dat voldoende zijn. :D

misschien maar op zoek naar nog twee 1960B cabinetten. Dan kan de slanted wel op de slaapkamer.

macwilliams
6 januari 2010, 12:05
Zou een goede EQ niet veel goeds kunnen doen?
Heb sinds gisteren een mxr kfk 10 EQ in huis. Als ik deze nu in de loop plaats en dan het hoogfrequente naar beneden bijstel en dan het middengebied meer boost dan zou dat krasserige toch eruit te filteren zijn? Want de eindtrap zal toch niet verantwoordelijk zijn voor het krasserige? Ik heb dat tenminste niet zo ervaren toen ik de preamp van de ENGL gebruikte.

caliban
6 januari 2010, 19:52
EQ zal zeker helpen, heb je ook al een TS geprobeerd ervoor?

macwilliams
6 januari 2010, 21:58
EQ zal zeker helpen, heb je ook al een TS geprobeerd ervoor?

Dat zal ik dan tegelijk doen.

Orpheo
7 januari 2010, 20:07
Nou heb ik de line out van de ENGL naar de eindtrap van de JCM900 gedaan.
Deze is weer aangesloten op de 15"zelfbouwkast....

Valt niet tegen.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01982.jpg

dit is te tof om niet nog eens te quoten.

Kerel, dit is meesterlijk :) Dat ik ooit nog eens zo'n grote jongen mag worden als jij dat bent! :lp::supercool:

macwilliams
7 januari 2010, 20:51
Thanks man, ik geniet echt van dit setje. Nog even wat cabinetjes scoren en dan gaan mijn colega en ik een oefenruimte afhuren hier en dan de volume eens opendraaien. Misschien blijft het niet bij deze ene keer, hij schrijft zelf al een tijdje songs en speelt meerdere instrumenten met als hoofd instrument de gitaar. Hij is enthausiast net als ik en heeft me "mijn stukjes" horen spelen en dat beviel hem wel.

Cabjes scoren. :cheerup:

macwilliams
27 januari 2010, 19:04
Gisteren naar heteren gereden en een bijpassend in goede staat verkerende JCM-900 1960B cabinet gescoord. Dit wist het Vlissingen debacle een beetje weg. Man wat suckte dat.

Het cabinet is uit 1992, tolex is in 99% staat. Op het doek staat een groot Jim marshall handtekening. Schijnt iets speciaals geweest te zijn, what ever. Nu is m'n fullstack compleet. Happy happy joyjoy :cheerup:

Er zitten nu 75 watters in en het cabinet heeft op 5x na nooit op hoog volume gedraaid.
Deze gaan er uit en er komen twee éminence guitar leggende in en twee celestion 50 watters met vintage karakter. Even kinken of dat bevalt. Zo niet dan maar weer op zoek naar greenbacks.

Not the end

Als iemand weet wat dat was die handtekening op het speakerdoek fill me in.

Thiez
27 januari 2010, 19:11
Ik weet niet precies wat het inhoud die handtekening maar er stonden er idd 2 te koop tijdje terug. De B cab (die jij waarschijnlijk hebt) en de A versie staat in rotterdam met ontzettend slechte tolex. Ik zat te twijfelen deze kast te gaan halen maar hij wilde er 300 euro voor en dat vind ik voor zo een afgeragde kast te veel geld.

macwilliams
27 januari 2010, 19:21
Gelukkig heb ik al een A cab maar dan zonder handtekening. Gelukkig eigenlijk want ik vind het wat overdreven. Dat B cabinet is ook zo goed als nieuw.
Mocht ik nog in een bandje terecht komen dan komen er nog wat cabinetten bij. Dan heb ik een setje voor de engl en een setje voor de marshall amp.

Thiez
27 januari 2010, 19:25
komtie aanzetten in kroegje met zijn marshall muur ;)

macwilliams
27 januari 2010, 19:35
Het maakt mij niet uit als ik een cabje thuis moet laten staan. :D

Ferraririk
27 januari 2010, 19:45
en als die handtekening je niet bevalt moet je doen wat tom morello deed met zn Peavey cab, en man o man, als ik een 4x12 heb wil ik dat ook!

macwilliams
27 januari 2010, 19:48
en als die handtekening je niet bevalt moet je doen wat tom morello deed met zn Peavey cab, en man o man, als ik een 4x12 heb wil ik dat ook!

Hoe bedoel je?

Ferraririk
27 januari 2010, 19:49
Hoe bedoel je?

Die che,

http://img85.imageshack.us/img85/6130/amp10wo.jpg

dat dus

EDIT: zie nu dat het gewoon een vlag is...

macwilliams
27 januari 2010, 19:55
Ach zo, das niks voor mij iig. Ik vind de marshall mooi zoal die is. Alleen nog wat met speakers knoeien en even het beamblockers idee jatten en verbeteren in een eigen ontwerp.

Thiez
27 januari 2010, 19:59
Vind het nog wel tof om het te doen met je eigen bandlogo ofzo maar het nadeel is dat je de kast nooit meer goed verkocht krijgt 2e hands en je moet het echt met stift ofzo doen want verf gaat je speakerdoek dichtzitten.

Gewoon lekker zo laten mac! wie weet worden die cabs nog eens geld waard ofzo als collecters item.

macwilliams
27 januari 2010, 20:06
Dat collectors item gedoe is leuk maar niet de primaire reden dat ik dit cabje wilde. Hij was schandalig goedkoop voor een cabje in deze staat. Daarom voor mij weer een marshall mazzeltje. :)

tidalwave_sideburns
27 januari 2010, 20:47
Vind het nog wel tof om het te doen met je eigen bandlogo ofzo maar het nadeel is dat je de kast nooit meer goed verkocht krijgt 2e hands en je moet het echt met stift ofzo doen want verf gaat je speakerdoek dichtzitten.

Gewoon lekker zo laten mac! wie weet worden die cabs nog eens geld waard ofzo als collecters item.

Meh, nieuw speakerdoek kost geen drol, en kan je er zelf vrij makkelijk opzetten. Daar hoef je het niet voor te laten.

Ik vind het juist gaaf, en zie het graag als bands hun versterkers op die manier customizen.

macwilliams
27 januari 2010, 20:57
Zo zie je maar dat smaken verschillen

Ferraririk
27 januari 2010, 21:09
Ja, ik vind het ook leuker als het apart is, niet zo'n standaard zwarte cab, alhoewel ik een Marshall TV cab (zo'n grijze dus) wel origineel zou laten :P

macwilliams
28 januari 2010, 06:17
Je kunt er altijd een vlag over heen spannen.

Henri H
28 januari 2010, 09:13
Gisteren naar heteren gereden en een bijpassend in goede staat verkerende JCM-900 1960B cabinet gescoord. Dit wist het Vlissingen debacle een beetje weg. Man wat suckte dat.

Het cabinet is uit 1992, tolex is in 99% staat. Op het doek staat een groot Jim marshall handtekening. Schijnt iets speciaals geweest te zijn, what ever. Nu is m'n fullstack compleet. Happy happy joyjoy :cheerup:

Er zitten nu 75 watters in en het cabinet heeft op 5x na nooit op hoog volume gedraaid.
Deze gaan er uit en er komen twee éminence guitar leggende in en twee celestion 50 watters met vintage karakter. Even kinken of dat bevalt. Zo niet dan maar weer op zoek naar greenbacks.

Not the end

Als iemand weet wat dat was die handtekening op het speakerdoek fill me in.Kast uit '92? Handtekening Jim Marshall? Doesn't ring a bell? ;)








30th Anniversary van Marshall.

Gefiliciteerd mac!

lindstrom
28 januari 2010, 09:40
http://img85.imageshack.us/img85/6130/amp10wo.jpg



...

wat is dit cool zeg !!!

macwilliams
28 januari 2010, 10:06
Kast uit '92? Handtekening Jim Marshall? Doesn't ring a bell? ;)

30th Anniversary van Marshall.

Gefiliciteerd mac!
Thanks, heb morgenmiddag een paar snipperuren genomen om de speakers te gaan vervangen. Ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Het is dus een jubileum uitvoering, wie had dat gedacht. :)

Daniel91
28 januari 2010, 10:54
Yeah, afdeling blackmetal :blast:

Grappenteller +1. Heb ook op die school gezeten, komt deze amp echt hier vandaan? Ongelooflijk..

macwilliams
28 januari 2010, 13:40
Nee joh, dat was een grapje. Zie je het gebeuren op die school, een marshall? Lijkt mij niet. Op die school mag je toch enkel een harpje bespelen?

Welke school hij stond weet ik niet. Was buiten kampen in ieder geval.

Henri H
28 januari 2010, 14:30
Ik heb net bij ons op school wat gespeeld op een Laney transistor-ampje van 15W ofzo.
Dat ging nog best hard en klonk lekker. ;)

Daniel91
28 januari 2010, 21:58
Nou, in de eerste heb ik een keer een acht gescoord voor een klokkenspel (of xylofoon, weet ik het). Er was verder wel een piano, orgel en twee akoestische gitaren aanwezig, maar daar werd in de les niets mee gedaan. Volgens mij hebben we verder alleen wat basistheorie gehad. Sowieso wordt er alleen in de eerste klas muziek gegeven. :D Blij dat ik er weg ben.

Heb trouwens vorig jaar ook een Marshall gescoord in Kampen, bij winkelcentrum Penningkruid in de buurt. 30 watt transistor combo uit de vroege jaren 80, walst lekker over die MG'tjes van tegenwoordig heen :)

macwilliams
28 januari 2010, 22:34
Penningkruid, bekend gebied. Bij wie dan? Wanneer?

Daniel91
28 januari 2010, 23:08
Na mijn examen biologie, 19 mei vorig jaar dus. Aan de Dotterbloem. Kan je het huisnummer ook wel PM'en als je wilt, weet het niet meer exact en ik kan me ook geen naam meer herinneren.

't Is een Marshall Master Lead Series 5010 die al heel lang ongebruikt in de garage had gestaan.

macwilliams
28 januari 2010, 23:14
De straatnaam weet ik ook niet meer maar daar heeft een gitarist gewoond die ik lang geleden kende maar de naam is mij ontschoten. Had hij ook nog gitaren? Toevallig een squire strat met Fr achtige trem en blanke body?
Hoe oud was degene ongeveer?

Daniel91
28 januari 2010, 23:19
De straatnaam weet ik ook niet meer maar daar heeft een gitarist gewoond die ik lang geleden kende maar de naam is mij ontschoten. Had hij ook nog gitaren? Toevallig een squire strat met Fr achtige trem en blanke body?
Hoe oud was degene ongeveer?

Weet ik niet, volgens mij had hij geen gitaren meer (kan me iets herinneren dat ik hem niet kon testen omdat hij zijn gitaren allang verkocht had)

Was een jaartje of 35/40, werkte bij een verzekeringsbureau of iets dergelijks. Kan helaas de naam niet meer vinden omdat ik daarna een nieuwe laptop kocht, de mails staan hier dus niet meer op.

Dotterbloem is die bochtige straat tegenover penningkruid (check Maps anders)

macwilliams
28 januari 2010, 23:28
Kampen is de laatste twintig jaar nogal veranderd en die persoon was idd ongeveer een jaar of vier jonger dan mij. Damn wat was dat een vage tijd ik was zeventien ongeveer misschien achttien en nu negenendertig dus alweer tweeëntwintig jaar terug.

Ach wie weet is het hem helemaal niet.

Daniel91
28 januari 2010, 23:39
je hebt PM

Thiez
29 januari 2010, 10:47
Misschien ook interessant om dit hier even te posten. Zoals je misschien hebt gelezen in het 'versterker van rob orlemans' topic was ik benieuwd naar zijn versterker. Ik heb hem hier een mailtje over gestuurd en dit was wat ik respons kreeg:


Hallo Thijs,
bedankt voor je compliment.

Ja ,ik speel live meestal op Marshall tops.
Heb leuke verzameling.

Meestal speel ik "Live" op:
Jcm900 100wt dual reverb modellen.(met El-Diablo logo.Is een grapje eigenlijk)

Die modificatie is niets bijzonders.
Goede afgeregelde (hot) eindbuizen. 4x6l6 JJ Tubes
3 voorverst. JJ 12ax7 buizen.
Een tubescreamer in de effectloop.(hier moet je heel erg goed mee experimenteren!!)
Je herkend het geluid van een 900 niet meer:))
Je krijgt een erg dynamische sound waarbij je de feedback van je gitaar goed moet beheersen ivm met sneller "rondzingen".
Als je geen overdrive pedaal in de effectloop wilt moet je zorgen voor een heel goed overdrive pedaal op de grond.
Bijvoorbeeld een Jekyll & Hide van Visual Sound.
En de treble van de amp. en pedaal laag houden.
Zoiets?

Op de nieuwste cd gebruik ik o.a. een Marshall Super Bass 100wt Top uit 1978 en een Fender Twin.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Rock on,
Rob

macwilliams
29 januari 2010, 12:08
Bedankt man. Geen idee wie Rob is maar ik heb een tube screamer en een mxr kfk10 waarmee ik het een en ander kan proberen. Ik moet hem nog openmaken dus de rest doe ik later wel.

Thanks again. :ok:

macwilliams
29 januari 2010, 17:00
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC02095.jpg


:cheerup::cheerup::cheerup:

Henri H
29 januari 2010, 17:11
Ziet er mooi uit mac, werd het teveel v.d. vrouw, en moest het zakie naar de werkplaats o.i.d.?

iWishmaster
29 januari 2010, 17:22
Hertog Jan :ok:

Henri H
29 januari 2010, 17:35
Had je nou die andere speakers d'r al in gegooid mac?
Zo ja, hoe klinkt dat?

Hertog Jan? :stop: Veel te zoet.
Geef mij maar Grolsch. :ok: ;)

Ferraririk
29 januari 2010, 17:39
Nee, toch maar hertog jan :ok:

of palm, palm is ook ok


Trouwens, staat het niet wat gevaarlijk zo, met die wieltjes onder de bovenste cab?

macwilliams
29 januari 2010, 17:55
Ziet er mooi uit mac, werd het teveel v.d. vrouw, en moest het zakie naar de werkplaats o.i.d.?

Forummember ehg komt zo langs om de epi custom te proberen en in de schuur kan hij wat meer opengetrokken worden. Net even op standje blitzkrieg gezet maar ehhhm poehee wauw.

macwilliams
29 januari 2010, 17:56
Hertog Jan :ok:

YEAH!!!!!:ok:

macwilliams
29 januari 2010, 17:58
Had je nou die andere speakers d'r al in gegooid mac?
Zo ja, hoe klinkt dat?

Hertog Jan? :stop: Veel te zoet.
Geef mij maar Grolsch. :ok: ;)

Nee nog niet gedaan. Straks misschien. Die 75 watters verzuipen in het geluid van de greenbacks. Dat is een mix van nix.

macwilliams
29 januari 2010, 18:01
Nee, toch maar hertog jan :ok:

of palm, palm is ook ok


Trouwens, staat het niet wat gevaarlijk zo, met die wieltjes onder de bovenste cab?

Als iedereen er met z'n fikken afblijft en ome mac z'n gang laten gaan is er niks aan de hand.

macwilliams
29 januari 2010, 18:03
O ja...





Grolsch is PUNK BIER!

Mr. Dynamite
29 januari 2010, 18:16
en nu herrie maken :satisfie::satisfie:

macwilliams
29 januari 2010, 18:21
Dat komt wel goed zo. Net m'n eigen naai kamertje. :seriousf:

caliban
29 januari 2010, 18:26
Ziet er vet uit! Die pulp fiction poster hangt er ook mooi

AART
29 januari 2010, 18:30
Had je nou die andere speakers d'r al in gegooid mac?
Zo ja, hoe klinkt dat?

Hertog Jan? :stop: Veel te zoet.
Geef mij maar Grolsch. :ok: ;)

Je wordt steeds wijzer! Eerst de overstap naar Mesa en nu ook nog een liefhebber van echt bier! :ok:

JohnLord
29 januari 2010, 18:37
je plektrum vloekt op de foto :):)

caliban
29 januari 2010, 19:09
Ik zag 'm eerst niet :). "Zoek het plectrum" als alternatief op "Waar is Wally" :p

Henri H
29 januari 2010, 19:15
Nee nog niet gedaan. Straks misschien. Die 75 watters verzuipen in het geluid van de greenbacks. Dat is een mix van nix.Misschien dat het niet mixt met 2 speakerkasten, maar ik heb een jaar of 2 een mix van 75's en (nieuwere) GB's in m'n A-kast gehad, en was er best wel tevreden over.
Ook met de HOOK was het geen verkeerde combi.
De B-kast met 65's klinkt nog wel een stuk beter.
Tip: zet de kasten 's naast elkaar i.p.v. op elkaar.


Je wordt steeds wijzer! Eerst de overstap naar Mesa en nu ook nog een liefhebber van echt bier! :ok:Mesa :lovelove: Grolsch. :rockon: ;)

Ik heb ook nog een Marshall en een HOOK :sssh:
En de Mesa is eigenlijk ook een soort van Marshall

caliban
29 januari 2010, 19:40
En de Mesa is eigenlijk ook een soort van Marshall

Ja maar, een Marshall van Mesa, dat maakt alles goed!!

Henri H
29 januari 2010, 19:50
Hehe, nu nog een Mesa van Marshall? ;)

iWishmaster
29 januari 2010, 20:08
Je wordt steeds wijzer! Eerst de overstap naar Mesa en nu ook nog een liefhebber van echt bier! :ok:

Ik heb nog een lange weg te gaan :dontgeti:

@henry: Mesa van Marshall, even kijken: Teveel knopjes, teveel opties, allemaal net-niet geluiden en overhyped ... *roffelroffelroffel*: de JVM :soinnocent:

Thiez
29 januari 2010, 20:21
Nette stack mac! Ben toch nog wel erg benieuwd naar die Engl steve morse. Lijkt me ook een geweldige engl. Tot zover hou ik toch ook wel van de blackmore omdat hij zo lekker basic is.
En idd ook nette hertog jan stack ;)

caliban
29 januari 2010, 21:14
Ik heb nog een lange weg te gaan :dontgeti:

@henry: Mesa van Marshall, even kijken: Teveel knopjes, teveel opties, allemaal net-niet geluiden en overhyped ... *roffelroffelroffel*: de JVM :soinnocent:

Teveel knopjes, ja; overhyped en net-niet geluiden, nee.

macwilliams
29 januari 2010, 22:15
Ghehehe, whahaha... Sukkels.

Evengoed bedankt voor de laatste paar posts. Ik zal nog kijken of ik zinnige antwoorden kan vinden. De medeforummer heeft de epi custom net gekocht van mij, die stond hier helemaal niks te doen en aangezien dat EHG (of EGH) nog een jong gastje is maar niet te veel gevraagd. En even lekker laten testen op m'n stack. Niet op m'n H-J stack welteverstaan. :D

enniewee.

Was leuk vanavond enbest veel gekletst.

Henri H
30 januari 2010, 00:45
Ik heb nog een lange weg te gaan :dontgeti:

@henry: Mesa van Marshall, even kijken: Teveel knopjes, teveel opties, allemaal net-niet geluiden en overhyped ... *roffelroffelroffel*: de JVM :soinnocent:Nee, de JVM is geen Mesa, gewoon een best wel goede Marshall, de enige die geen tubescreamer nodig heeft, of het moet de Kerry King sig zijn, die dat ook niet nodig heeft, dat weet ik niet.
De hoeveelheid knopjes is misschien overweldigend op de JVM, maar ze hebben wel allemaal hun nut, erg veelzijdige amp.
Als ik vrede met het crunch kanaal kon vinden, had ik hem ook zeker gehouden, maar het was het net niet voor mij.

@EGH (of EHG): gefeliciteerd met je "Epi Mazzeltje". :lp:

macwilliams
30 januari 2010, 08:42
Ziet er vet uit! Die pulp fiction poster hangt er ook mooi

Ik vind dat zo'n ontzettend gave poster. Ik heb deze al meer Dan tien Jaar. En hangt daar alweer zes jaar.

macwilliams
30 januari 2010, 08:44
je plektrum vloekt op de foto :):)

Ik hoef ook nooit te zoeken waar die is.

macwilliams
30 januari 2010, 09:07
Misschien dat het niet mixt met 2 speakerkasten, maar ik heb een jaar of 2 een mix van 75's en (nieuwere) GB's in m'n A-kast gehad, en was er best wel tevreden over.
Ook met de HOOK was het geen verkeerde combi.
De B-kast met 65's klinkt nog wel een stuk beter.
Tip: zet de kasten 's naast elkaar i.p.v. op elkaar.


Ik heb die eminence niet voor niks gekocht dus die gaan er zowieso in.
maar dan houd ik dus nog de keus over voor de twee 50 watts celestions uit het session cabje of twee 75 watters die ern u al in zitten..

Midwolda
30 januari 2010, 09:29
Tring de bring hee.
Zo'n stack van 2x Marshall kast + Engl top ziet er uit als een puist herrie die ik niet zou overleven.
Ik schrik al van mezelf als ik de 8W buizen van de VibroChamp boven de 5 zet.
Heb ik de neiging om samen met de katten naar de zolder te rennen, met de staart tussen de benen.
Ik word oud. :sssh:
:makeup:

Henri H
30 januari 2010, 10:51
Mwa, het klinkt wel wat harder dan een enkele 4x12, maar het is vooral de druk die het 'm doet, en waar je de kick van krijgt.
Zo'n full stack kan daar behoorlijk wat van produceren, het ziet er natuurlijk ook lekker nostalgisch (70's/80's metal/hardrock) uit, maar ik vind het eigenlijk veel beter klinken als je beide kasten een eindje van elkaar afzet in een hoek van +/_ 120 graden ten opzichte van elkaar.
Dan krijg je echt een goede spreiding en is de ruimte overal goed gevuld met je gitaargeluid. :)

MarkS
30 januari 2010, 14:50
Mijn Marshall mazzeltje: vanochtend een Marshall MOSFET 100 3210 (mini)stack met 1965A + 1965B (4x10 G12L35) opgehaald!
Sommige pots kraken iets (smeren of vervangen), de dual footswitch ontbreekt. Maar het tolex ziet er perfect uit, de 1965B kast is nagenoeg nieuw, bijna nooit gebruikt, er zat zelfs de originele doos nog bij. Dat alles voor een heel leuk prijsje. Ik zal vanavond foto's plaatsen in het stack topic.

macwilliams
30 januari 2010, 20:01
Mwa, het klinkt wel wat harder dan een enkele 4x12, maar het is vooral de druk die het 'm doet, en waar je de kick van krijgt.
Zo'n full stack kan daar behoorlijk wat van produceren, het ziet er natuurlijk ook lekker nostalgisch (70's/80's metal/hardrock) uit, maar ik vind het eigenlijk veel beter klinken als je beide kasten een eindje van elkaar afzet in een hoek van +/_ 120 graden ten opzichte van elkaar.
Dan krijg je echt een goede spreiding en is de ruimte overal goed gevuld met je gitaargeluid. :)
heb nu de speakerts aangesloten en staan naast elkaar
nu zitten de gb's boven, 4 in een lijn onder zitten de éminence speakers in het midden en de andere celestions op de hoeken.


Mijn Marshall mazzeltje: vanochtend een Marshall MOSFET 100 3210 (mini)stack met 1965A + 1965B (4x10 G12L35) opgehaald!
Sommige pots kraken iets (smeren of vervangen), de dual footswitch ontbreekt. Maar het tolex ziet er perfect uit, de 1965B kast is nagenoeg nieuw, bijna nooit gebruikt, er zat zelfs de originele doos nog bij. Dat alles voor een heel leuk prijsje. Ik zal vanavond foto's plaatsen in het stack topic.

Gefeliciteerd met je marshall mazzeltje. :) ;)

Thiez
30 januari 2010, 20:03
Hoe bevalt de sound zo mac?

macwilliams
30 januari 2010, 20:10
Hijstaat nu erg zacht en ik piel wat op een epi met zwaar mis matchte elementen. Maar het klinkt op dit volume al goed en ik vermoed op hoger volume gaat het alleen maar beter klinken.

Ik moet echt met de zooi een oefenruimte in binnenkort en opengooien die hap. Zo even de mxr nog proberen en dan ist denk ik wel af voor nu.

Henri H
30 januari 2010, 22:19
heb nu de speakerts aangesloten en staan naast elkaar
nu zitten de gb's boven, 4 in een lijn onder zitten de éminence speakers in het midden en de andere celestions op de hoeken.
....:???: Heb je nu 3 kasten aangesloten op je ENGL?
Kan dat wel wat impedantie betreft? :???:

macwilliams
30 januari 2010, 22:36
Haha, nee gewoon twee naast elkaar.
Dus niet:

oo
oo
oo
oo

maar:

OOOO
OOOO

de bovenste rij van vier: greenbacks
onderste is de eerste de celestion 50w de tweede en derde de EMI gl en de vierde weer een celestion 50w.

Henri,
weet jij of ze die tv kasten van marshall ook als recht model hebben gehad?

Henri H
30 januari 2010, 23:12
Ah, OK, gesnopen.
Ik dacht dat je 4 Eminence speakers had.

Volgens mij is de TV kast altijd slanted, maar zeker weten doe ik het niet.
De 1960BX is wel een "normale" rechte Greenbacks kast, maar kom je weinig tegen.
Op de meeting in Almere hadden ze wel een 1960 Classic kast staan met Greenbacks, deze was ook recht.
AceXXX was daar op aan het testen met z'n 6100, klonk goed.

macwilliams
30 januari 2010, 23:23
Is dat nog een beetje te doen die 1960classic qua prijs?
Of is het een nieuwe?

Henri H
30 januari 2010, 23:39
Dat was een nieuwe.
Ik zat even te zoeken op de site van NL Muziek, en kwam deze tegen:
www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2055
Die heb ik inderdaad ook wel zien staan, maar heb hem maar snel uit m'n hoofd gezet blijkbaar, hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Die Classic kast kost €700,-: www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=680

TimS
30 januari 2010, 23:43
Mijn Marshall mazzeltje: vanochtend een Marshall MOSFET 100 3210 (mini)stack met 1965A + 1965B (4x10 G12L35) opgehaald!
Sommige pots kraken iets (smeren of vervangen), de dual footswitch ontbreekt. Maar het tolex ziet er perfect uit, de 1965B kast is nagenoeg nieuw, bijna nooit gebruikt, er zat zelfs de originele doos nog bij. Dat alles voor een heel leuk prijsje. Ik zal vanavond foto's plaatsen in het stack topic.

Ik zou eerst gewoon flink wat aan de knoppen draaien, dat help meestal al een heleboel.

macwilliams
31 januari 2010, 10:58
Dat was een nieuwe.
Ik zat even te zoeken op de site van NL Muziek, en kwam deze tegen:
www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2055
Die heb ik inderdaad ook wel zien staan, maar heb hem maar snel uit m'n hoofd gezet blijkbaar, hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Die Classic kast kost €700,-: www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=680

Dat hendriks torentje is ook wel poehee, maar als ze veel groter zijn moet ik een keukentrapje haan meenemen.

macwilliams
7 februari 2010, 11:04
Marshall mazzeltje. Het vervolg;

De speakers naast elkaar geeft het mooiste geluid. Maar het verschil tussen beide cabinets is te groot. Er moet dus nog een 1960B cabinet bij. Inmiddels ook al gevonden. Eind van de maand pas tijd om hem op te halen. Maar hij is al van mij want heb al handgeld gegeven.

Stereo:cheerup:

Bolder
7 februari 2010, 11:31
Lekkkkker!

Ferraririk
7 februari 2010, 11:38
Heeeeeeel nice!




PS: Als jullie het even over Knowledge base hebben, heb ik LULKOEK

lulkoek bingo (http://www.jurgensland.nl/download/lulkoek_bingo.pdf)

Realeigo
7 februari 2010, 11:46
Weet je, die mac heeft echt een grote knowledge base als het gaat om marshall cabinetten, das niet te gleufen!

macwilliams
7 februari 2010, 12:06
PWFFRRL wah? Whattafuck is een niet te gleufen huppeldepup base??
Ennnehhh did i say what already?

Ferraririk
7 februari 2010, 13:37
Sorry voor dat mislukte grapje,


weer on topic:


Hoe ga je dat dan doen met die 2de 1960B?

macwilliams
7 februari 2010, 13:49
Ik wil graag een soort van stereo set up maken. Door het verschil in sound van de cabs wil ik een betere verdeling van geluid krijgen.
Dus de slanted gaat waarschijnlijk weg en het straight cab is al in aantocht.
Of ik bouw twee full stacks.

Henri H
7 februari 2010, 14:31
.....
Of ik bouw twee full stacks.Goed bezig. :rockon:

macwilliams
7 februari 2010, 14:54
Goed bezig. :rockon:

Onniedan:p
less is never better.

macwilliams
17 februari 2010, 22:54
Lief dagboek:



Vandaag de head los gehad en de pot meters gedesoldeerd en een voor een schoongemaakt. En zonder enige tegenstribbeling gaat de amp aan het werk, geen gekraak of uitvallen meer.

De mxrKFK10 equalizer nog niet in de loop gehad maar wel als extra boost voor de amp en dat gaat prima. Ook de interne reverb van de amp doet goed zijn werk.

Morgen de amp op een hoger volume testen maar van 0-3 volume gaat erg goed. Getest is op de 1960A cabinet, geladen met 2 greenbacks, 1 x 50watt celestion en de guitar legend van éminence

Ben benieuwd hoe hij klinkt als de eindtrap op z'n donder krijgt.

Fireburst
17 februari 2010, 23:14
Lief dagboek:

:seriousf::seriousf:

Orpheo
18 februari 2010, 01:24
dit topic is echt macwilliams' z'n topic waarin hij de updates van gearmods post, net zoals ik ook n topic heb :P beetje uit de hand gelopen, but kinda ok anyway, toch?

MarkS
18 februari 2010, 01:47
dit topic is echt macwilliams' z'n topic waarin hij de updates van gearmods post, net zoals ik ook n topic heb :P beetje uit de hand gelopen, but kinda ok anyway, toch?

Zo is het! There's a stage for every musician!

(but what about the audience?) :seriousf:

macwilliams
18 februari 2010, 06:11
Het heeft niet echt een interaktief publiek nodig, er hebben zo ongeveer twintig man gelezen sinds m'n laatste post.

Toch handig een digitaal naslagwerk als
dit.

Henri H
18 februari 2010, 10:34
Go mac go! :rockon:

Mooi man, dat de potmeters het weer kraakloos doen. :ok:

caliban
18 februari 2010, 12:42
dit topic is echt macwilliams' z'n topic waarin hij de updates van gearmods post, net zoals ik ook n topic heb :P beetje uit de hand gelopen, but kinda ok anyway, toch?

Jullie hebben nood aan een eigen (sub)forum :D

macwilliams
18 februari 2010, 12:57
Deze amp word vaak omschreven als schelle bak maar mijn eigen ervaring nu zegt het tegendeel. Ik ben begonnen met de treble,mid en presence knoppen dicht en de bass op 3 en merkte dat ik langzamerhand juist de knoppen meer open ging draaien. Zelfs op huiskamer niveau klonk de amp heel goed.

Op het printje waar de potmeters zitten bevestigd zag ik de letters JMP staan is dat nog ergens een aanduiding voor?

Zonder extra boost is er ook een mooi acdc geluid uit te halen maar dan met de gain vol openop het tweede kanaal. Met de boost ervoor trek je het oldschool metal als Metallica geluid er met gemak uit.
Ik ga nog wel even wat buizen verwisselen en de kfk in de loop gooien en dan de tube screamer ts9 voor de input zetten.

Kortom:
te gekke bak die jcm900. En die dingen kosten itt tot andere 100 watters bijna geen drol tegenwoordig.

caliban
18 februari 2010, 13:07
Zolang het grootste deel van het internet erop blijft afgeven, zullen ze waarschijnlijk wel cheap blijven.

JohnLord
18 februari 2010, 14:43
Deze amp word vaak omschreven als schelle bak maar mijn eigen ervaring nu zegt het tegendeel. Ik ben begonnen met de treble,mid en presence knoppen dicht en de bass op 3 en merkte dat ik langzamerhand juist de knoppen meer open ging draaien. Zelfs op huiskamer niveau klonk de amp heel goed.

Op het printje waar de potmeters zitten bevestigd zag ik de letters JMP staan is dat nog ergens een aanduiding voor?

Zonder extra boost is er ook een mooi acdc geluid uit te halen maar dan met de gain vol openop het tweede kanaal. Met de boost ervoor trek je het oldschool metal als Metallica geluid er met gemak uit.
Ik ga nog wel even wat buizen verwisselen en de kfk in de loop gooien en dan de tube screamer ts9 voor de input zetten.

Kortom:
te gekke bak die jcm900. En die dingen kosten itt tot andere 100 watters bijna geen drol tegenwoordig.

Volledig mee eens. Al heb ik dan de 50 Watt versie (van forumlid Kassie).

macwilliams
19 februari 2010, 17:28
Net even voluit gezet maar hoe harder hoe mooier.
Dit ampje zal door z'n slechte naam onterecht voorbij gelopen worden.
Misschien komt het door m'n speakers hij klinkt echt goed. Het kan ook zijn dat ik niet weet wat goed is...sure, dat zal het vast zijn. Getest heb ik met de combi van LP studio met ebben toets/ dimarzio air nortons/ mxrkfk10/ jcm-900 met tot slot de 1960 cab met speaker mix van gb's/guitarlegends.

Nice!

DVBAS
19 februari 2010, 18:58
Interessant topic ;)

Zeg Mac, kan je uit zo'n 900 een deftig (en misschien zelfs goed) classic rock geluid uithalen (denk: Free, Bad company, Boston,... en al die andere 70's groepen)? Ik raak steeds meer geïnteresseerd in deze versterkers omdat je ze zo vaak ziet en ze nog goed betaalbaar zijn.

caliban
19 februari 2010, 19:17
Classic rock lijkt me heel goed te doen, maar lang geleden dat ik uitgebreid over een heb gespeeld.

DVBAS
19 februari 2010, 19:21
Interessant,... ik denk dat ik maar eens wat opzoekingswerk over deze versterker zal doen ;)

Agent_Smith
19 februari 2010, 19:48
Net even voluit gezet maar hoe harder hoe mooier.
Dit ampje zal door z'n slechte naam onterecht voorbij gelopen worden.
Misschien komt het door m'n speakers hij klinkt echt goed. Het kan ook zijn dat ik niet weet wat goed is...sure, dat zal het vast zijn. Getest heb ik met de combi van LP studio met ebben toets/ dimarzio air nortons/ mxrkfk10/ jcm-900 met tot slot de 1960 cab met speaker mix van gb's/guitarlegends.

Nice!

Ja, mee eens. Ik denk dat vooral vaak ook een slechte speaker keuze is. G12-T75's zijn geen beste keus bij deze versterker. Hij kan absoluut (zeker met een dikke Les Paul) lekker R&R klinken.
Maarrrr, hij haalt het mijns inziens toch absoluut niet bij de MkIII, SL-X of DSL. Ik heb ze allemaal (gehad, de 900 DR heb ik niet meer) en daarbij moet hij het toch afleggen. Maar ten onrechte heeft hij wel een erg slechte naam.

caliban
19 februari 2010, 19:50
Wat zijn eigenlijk de typische enigszins correcte tweedehandsprijzen van DSL's, TSL's, DR's, SLX's, enz?

E-J
19 februari 2010, 20:09
Interessant topic ;)

Zeg Mac, kan je uit zo'n 900 een deftig (en misschien zelfs goed) classic rock geluid uithalen (denk: Free, Bad company, Boston,... en al die andere 70's groepen)? Ik raak steeds meer geïnteresseerd in deze versterkers omdat je ze zo vaak ziet en ze nog goed betaalbaar zijn.

Die artiesten die je daar opnoemt speelden veelal over Superleads... in het geval van Boston flink gemodificeerd, op 10. Een JCM900 zal wat agressiever en pinniger klinken. Dit vind ik nog altijd een puik voorbeeld van hoe een JCM900 klinkt...

http://www.youtube.com/watch?v=K8YyChgeYdU

Geen pedalen, James Dean Bradfield (de gitarist) gebruikt op de coupletten het cleane kanaal, voor de refreinen trapt hij de footswitch van de versterker in om naar het overdrivekanaal te schakelen.

Hier een ander nummer... typisch JCM900 geluid in mijn ogen/oren.
http://www.youtube.com/watch?v=jblh5gU3fLI

Eén van mijn favoriete rockgeluiden. Misschien toch maar eens zo'n JCM900 voor weinig scoren :)

macwilliams
19 februari 2010, 20:44
Even denken.

Misschien dat dit bakkie net een tikkeltje kritischer is qua speaker keuze. Ik zou hier niet graag de GT75 aan hangen zoals hierboven ook al is geschreven. Die greenbacks zijn fucking geweldig bij elke amp.

Volgens mij zou ik ook geen V30's op deze amp willen horen, al kan ik mij vergissen.

Net als bij elke amp eigenlijk valt of staat het bij de rest van je gear. Ik heb nu al m'n gitaren geprobeerd incluis m'n über geweldige goldtop die ik gebruik als referentie kader voor alles. Nou deze amp is goldtopgoedgekeurd:ok:

Als jullie gaan testen neem dan in acht dat je ENORM kan afknappen op speaker. Verder denk ik dat hij kritisch is met pedaaltjes, ts-9 vond ik niet zo briljant, de kfk10 absomothaföcking great!!

Nou ja.... Vinnik dan hè!

Ik ga maar weer spelen op m'n mazzeltje:)

Henri H
19 februari 2010, 21:32
JCM 900 - "agressief en pinnig"

Volgens mijn herinnering klopt dat inderdaad wel.

Normaal gesproken ben ik ook erg fan van Greenbacks, vooral onder Marshalls, in ieder geval de Marshalls die ik heb (gehad).
Alleen bij m'n HOOK ben ik er niet zo over te spreken.

Wat waarde betreft:

JCM 900 DR zal rond de €500,- liggen.
DSL 50/100 rond de €550,-, en de TSL en SL-X zitten er iets boven denk ik.
Maar ik ben geen expert

macwilliams
19 februari 2010, 22:08
JCM 900 - "agressief en pinnig"

Volgens mijn herinnering klopt dat inderdaad wel.

Normaal gesproken ben ik ook erg fan van Greenbacks, vooral onder Marshalls, in ieder geval de Marshalls die ik heb (gehad).
Alleen bij m'n HOOK ben ik er niet zo over te spreken.

Wat waarde betreft:

JCM 900 DR zal rond de €500,- liggen.
DSL 50/100 rond de €550,-, en de TSL en SL-X zitten er iets boven denk ik.
Maar ik ben geen expert

Dat zijn wel ongeveer de waardes, nu krijg je het er niet voor en staat de DR voor €450,- wel te vinden op MP. Meestal in optisch erbarmelijke staat, gescheurd tolex, hele lappen die er af zijn, ontbrekende handvatten,knoppen,buizen moeten vervangen en natuurlijk krakende pots.

De mijne is in nieuwstaat en heeft acht tot tien jaar op een school gestaan, daardoor waren de pots waardeloos. Nu istie zgan.

Henri H
19 februari 2010, 22:17
Willem, ga je morgen nog naar HoJ (http://bit.ly/csICXR)?

macwilliams
19 februari 2010, 22:31
Jazeker! Samen met mvr mac williams.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:01
hey collega:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132745

:)

caliban
19 februari 2010, 23:02
optisch erbarmelijke staat, gescheurd tolex, hele lappen die er af zijn, ontbrekende handvatten,knoppen,buizen moeten vervangen en natuurlijk krakende pots.
.

Voor koopjes mag dat vind ik!!

macwilliams
19 februari 2010, 23:11
Voor koopjes mag dat vind ik!!

Die van mij was echt cheap

Ibanez666
19 februari 2010, 23:19
Die van mij was echt cheap

Die van mij kostte 2 AA Craaft amps en nog wat footswitch spul

caliban
19 februari 2010, 23:23
Die van mij kostte 2 AA Craaft amps en nog wat footswitch spul

Afhankelijk van wat jij daarvoor betaald had is dat een koopje :).

macwilliams
19 februari 2010, 23:27
Dus je hebt die twee AA amps geruild voor een jcm-900 en een 1960A kast?

Ibanez666
19 februari 2010, 23:28
Dus je hebt die twee AA amps geruild voor een jcm-900 en een 1960A kast?

jep
......

macwilliams
19 februari 2010, 23:30
Dus zat je onder de €600,-?

Mag ook per pm !!

Henri H
19 februari 2010, 23:32
Jazeker! Samen met mvr mac williams.Gezelli. :grouphug: Tot morgen.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:33
Dus zat je onder de €600,-?

Mag ook per pm !!

Yep, dat klopt. Maar dat is dan exclusief de pijn en moeite en tijd die ik erin gestoken heb om ze te krijgen :)

macwilliams
19 februari 2010, 23:38
Yep, dat klopt. Maar dat is dan exclusief de pijn en moeite en tijd die ik erin gestoken heb om ze te krijgen :)

Dan kun je nu mooi je sig aanpassen.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:39
Dan kun je nu mooi je sig aanpassen.

Zal ik meteen doen! Weet jij welke footswitch ik nodig heb? Die zat er niet bij

macwilliams
19 februari 2010, 23:44
Zal ik meteen doen! Weet jij welke footswitch ik nodig heb? Die zat er niet bij

Ik zal morgen even kijken.

caliban
19 februari 2010, 23:54
Ik denk qua footswitch gewoon eentje met twee schakelaars :) In musicstore of thomann voor 12 euro al dacht ik (dan wel zonder LEDs)

Ibanez666
19 februari 2010, 23:56
Ik denk qua footswitch gewoon eentje met twee schakelaars :) In musicstore of thomann voor 12 euro al dacht ik (dan wel zonder LEDs)

Ok, wel stereoplug dus...

caliban
19 februari 2010, 23:58
Ok, wel stereoplug dus...

Reverb aan uit en kanaal switch.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:59
Reverb aan uit en kanaal switch.

yep, komt goed, laters thnx

caliban
20 februari 2010, 00:04
Kan goed zijn dat het hier mee lukt!
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fender-2-Button-Footswitch-FM-65-DSP-Super-Champ-XD/art-GIT0012696-000

macwilliams
20 februari 2010, 08:10
Het zijn idd gewoon twee knoppen op een stereo plug. Niks bijzonders.
Ik ben benieuwd hoe jij hem vind IBA.

Ibanez666
20 februari 2010, 10:21
Het zijn idd gewoon twee knoppen op een stereo plug. Niks bijzonders.
Ik ben benieuwd hoe jij hem vind IBA.

Ik laat het je weten. Wel lastig om te vergelijken, want de mijne heeft dus andere eindbuizen.

Rinze
20 februari 2010, 10:40
Ik laat het je weten. Wel lastig om te vergelijken, want de mijne heeft dus andere eindbuizen.

Heb je dr geen El34's bij? Moet voor die El84's met adapters de boel ook weer gebiased worden?

caliban
20 februari 2010, 13:27
Heb je dr geen El34's bij? Moet voor die El84's met adapters de boel ook weer gebiased worden?

Dat denk ik wel...

Ibanez666
20 februari 2010, 13:53
Heb je dr geen El34's bij? Moet voor die El84's met adapters de boel ook weer gebiased worden?

Ik kreeg nog een bakkie el34 bij mn Carlsbro amp, maar deze zijn ongetest en ongematched denk ik:

http://img202.imageshack.us/img202/3245/dsci6594.jpg

caliban
20 februari 2010, 13:57
Ongematcht zou misschien beetje vreemd zijn, ik denk niet dat iemand lampen koopt die niet bij mekaar horen, maar of ze werken enzo weet je natuurlijk niet zeker.

Ik zou een keer naar een ampdoctor gaan.µ

Wie weet zijn die tubes NOS ofzo :D, geld waard!

Ibanez666
20 februari 2010, 14:40
Ongematcht zou misschien beetje vreemd zijn, ik denk niet dat iemand lampen koopt die niet bij mekaar horen, maar of ze werken enzo weet je natuurlijk niet zeker.

Ik zou een keer naar een ampdoctor gaan.µ

Wie weet zijn die tubes NOS ofzo :D, geld waard!

Wie weet, ik heb de voorversterkerbuisjes in ieder geval uit de Carlsbro gehaald. Het waren 3 Brimar ECC83, kreeg er ook nog een Sylvania 7025 en een fender special 7025 en Philips Miniwatt ecc83 bij. Ik heb even rondgesnuffeld en deze doen wel meer dan een standaard nieuwe ecc83, dus ik dacht verkopen, goedkopere terugkopen en dan de versterker weer doorverkopen (Carlsbro). Of eerst de oude Celestion en de CTS eruithalen en die los verkopen en dan goedkopere in de Carlsbro :) enz enz

caliban
20 februari 2010, 15:00
Foeifoei, zo ne commercant :D

(groot gelijk ;))