PDA

View Full Version : MARSHALL -mazzeltje?



Pagina's : 1 [2]

macwilliams
20 februari 2010, 15:02
Wat voor een celest steekt daar in dan? 20/25/30 watt?

caliban
20 februari 2010, 17:36
Een redelijk nieuwe marshall JCM 900 100 w high gain dual reverb + 1960A kast en een ontzettend oude Carlsbro TR60 60 Watt 1 kanaals amp met Celestion G12h30 (oudje) en een CTS speaker. En een bakje eind en voorbuizen. Een Phaser van MXR (een heeele oude, maar klinken joh!)



Is dat wat je wilde weten?

Ibanez666
20 februari 2010, 18:17
Foeifoei, zo ne commercant :D

(groot gelijk ;))

Ja weet je wat het is, als ik hem zo te koop zet, krijg je van die low-ballers die hem voor 100 euro willen kopen. Nu heb ik al voor 70 euro biedingen voor voor en eindbuizen. Verkoop ik die Celestion en CTS gaat me dat ook 100 euro opleveren en dan kan ik desnoods de Carlsbro zonder buizen en speakers nog verkopen voor 50 euro. Das dan 220 euro en de biedingen voor de buizen lopen nog ;)

Ibanez666
20 februari 2010, 18:21
krijg je van die low-ballers die hem voor 100 euro willen kopen.

Nou betrap ik mezelf erop een low baller te zijn :???:

caliban
20 februari 2010, 18:37
Och ja, we proberen allemaal zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.

Ibanez666
20 februari 2010, 18:46
Och ja, we proberen allemaal zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.

Naar alle redelijkheid natuurlijk :)

macwilliams
20 februari 2010, 18:53
Is dat wat je wilde weten?

jep. bedankt
ik spaar greenbacks...

Ibanez666
20 februari 2010, 19:07
jep. bedankt
ik spaar greenbacks...

ow, dan weet jij misschien meer over deze speaker. Het is de 75hrz uitvoering en er staat niets op de conus, maar wel het volgende op het chassis:
T1217 en dan KE17W

macwilliams
20 februari 2010, 19:10
ow, dan weet jij misschien meer over deze speaker. Het is de 75hrz uitvoering en er staat niets op de conus, maar wel het volgende op het chassis:
T1217 en dan KE17WWat wil je weten dan ?

Ibanez666
20 februari 2010, 19:19
Wat wil je weten dan ?

wat er te weten valt, bouwjaar, toepassing

macwilliams
20 februari 2010, 19:22
K=oktober
E=1972

dus dat zou 17 okt 1972 zijn

macwilliams
21 februari 2010, 21:36
Nu zat ik zelf te luisteren naar mijn mazzeltje terwijl Henri prachtige stukken ten gehore bracht. We merkten dat de marshall zich heel netjes gedraagt. Hij klinkt echt lekker en de schelheid vind ik niet terug.

EGH
21 februari 2010, 22:18
Nu zat ik zelf te luisteren naar mijn mazzeltje terwijl Henri prachtige stukken ten gehore bracht. We merkten dat de marshall zich heel netjes gedraagt. Hij klinkt echt lekker en de schelheid vind ik niet terug.

Had je hem nu aardig open gedraaid of op kamervolume?

Henri H
21 februari 2010, 22:21
Gisteren voordat we naar Hammer of Justice (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132780) gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.

Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.

Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.

macwilliams
21 februari 2010, 22:34
Had je hem nu aardig open gedraaid of op kamervolume?

Hij heeft eergisteren op maximaal gestaan, alle volumes op tien.
Door de instelling van de mxr hoeft hij niet schel te gaan klinken.

Gisteren kon ik door het spel van Henri zelf beter concentreren op het geluid, en dat beviel mij erg goed.

macwilliams
21 februari 2010, 22:47
Gisteren voordat we naar Hammer of Justice (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132780) gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.

Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.

Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.

Mevr mac kan slechts lijdzaam toekijken hoe de verzameling groeit
en groeit. Maar ze vind het gelukkig niet erg.

Dat je de bbq echt zo mooi vind zie ik als een enorm compliment voor mijn inspanning. Mocht ik er vanaf willen dan mag jij hem.

EGH
21 februari 2010, 22:58
't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt

Whahah ja dat dacht ik ook toen ik het zag. Je hebt het getroffen mac :P.


Hij heeft eergisteren op maximaal gestaan, alle volumes op tien.
Door de instelling van de mxr hoeft hij niet schel te gaan klinken.

Gisteren kon ik door het spel van Henri zelf beter concentreren op het geluid, en dat beviel mij erg goed.

Geen buren aan de deur gehad? Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.

E-J
21 februari 2010, 23:06
Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.

Kan het niet vaak genoeg zeggen, check voor het JCM 900 geluid zonder pedalen vroege Manic Street Preachers (tot '96). Dat is enkel de JCM900 met een Les Paul (soms Telecaster), zonder pedalen :). Ook toen Oasis bekend werd speelde men op niets meer dan een paar JCM900's, later kwamen toen die multiple amp stack dingesen.

macwilliams
21 februari 2010, 23:15
Whahah ja dat dacht ik ook toen ik het zag. Je hebt het getroffen mac :P.



Geen buren aan de deur gehad? Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.

Het zou kunnen zijn dat de buren aan de deur hebben gestaan maar....
Khepsenietgehoord:soinnocent:

caliban
21 februari 2010, 23:19
Kan het niet vaak genoeg zeggen, check voor het JCM 900 geluid zonder pedalen vroege Manic Street Preachers (tot '96). Dat is enkel de JCM900 met een Les Paul (soms Telecaster), zonder pedalen :). Ook toen Oasis bekend werd speelde men op niets meer dan een paar JCM900's, later kwamen toen die multiple amp stack dingesen.

Zijn de Manics vroeger echt 900's? Dat wist ik niet, latere albums was denk ik Orange, en nu zie ik ze live met Orange en Boogies.

Oasis dacht ik dat zelf een MG was...

macwilliams
22 februari 2010, 10:04
Het zijn dus niet de minste bands die op de 900 hebben gespeeld.
Dat ze nu op orange spelen kan ook door een endorsement deal komen, die zou ik ook niet afslaan als het aangeboden werd.

Nu nog een extra 1960B cab erbij dan ben ik voor een tijdje wel klaar.
Dan kan de 1960A voorlopig de schuur in.

Ibanez666
22 februari 2010, 10:25
Bij mij thuis staat het overal, de woonkamer, de zolder, de keuken en ik kan blazen wat ik wil, de buren vinden het alleen maar leuk als ze eens wat horen van ons. We wonen trouwens op een hoekhuis. Mn vrouw vind het ook niet erg, behalve als As the world Turns aan staat :sssh:

E-J
22 februari 2010, 10:34
Zijn de Manics vroeger echt 900's? Dat wist ik niet, latere albums was denk ik Orange, en nu zie ik ze live met Orange en Boogies.

Oasis dacht ik dat zelf een MG was...

Sterker nog, James Dean Bradfield is een verwoed Marshall fan, hij heeft altijd wel een Marshall in zijn rig gehad, tot +- 1997 een JCM900 (ook de enige versterker), daarna overgestapt naar een DSL100, die nog steeds zijn overdrivegeluid bepaald. Hij heeft een deal met Mesa Boogie (waarschijnlijk hij voornamelijk het clean + randje gebruikt) maar daarachter zijn altijd minstens twee DSL's! De Orange versterkers zijn van de tweede gitarist, Wayne Murray.

Ook leuk om te zien dat Bradfield en Noel Gallagher elkaar hielpen met het kiezen van versterkers etc. Rond 1997-1998 hadden ze vrijwel dezelfde rigs... Marshall JCM900's voor de dikke oversturing, Vox of Orange voor lichte oversturing en dan een Fender Twin Reverb voor cleans... zelfs dezelfde pedalen etc. Ik zal wel kijken of ik wat foto's voor je kan vinden.

macwilliams
22 februari 2010, 11:16
Bij mij thuis staat het overal, de woonkamer, de zolder, de keuken en ik kan blazen wat ik wil, de buren vinden het alleen maar leuk als ze eens wat horen van ons. We wonen trouwens op een hoekhuis. Mn vrouw vind het ook niet erg, behalve als As the world Turns aan staat :sssh:

Ik woon ook in een hoekhuis maar kan niet altijd de rommel vol opengooien. Dat zou ik zelf ook niet willen. Maar ik wil wel een goed gespreid geluid en ik kan dat niet met een of ander knullig combootje. Als ik straks klaar ben kan het ook nog eens echt stereo. Dan klinkt de chorus ook veel beter.

Die gb van je is ook een oudje, hoe vind je hemklinken?

caliban
22 februari 2010, 12:13
Sterker nog, James Dean Bradfield is een verwoed Marshall fan, hij heeft altijd wel een Marshall in zijn rig gehad, tot +- 1997 een JCM900 (ook de enige versterker), daarna overgestapt naar een DSL100, die nog steeds zijn overdrivegeluid bepaald. Hij heeft een deal met Mesa Boogie (waarschijnlijk hij voornamelijk het clean + randje gebruikt) maar daarachter zijn altijd minstens twee DSL's! De Orange versterkers zijn van de tweede gitarist, Wayne Murray.

Ook leuk om te zien dat Bradfield en Noel Gallagher elkaar hielpen met het kiezen van versterkers etc. Rond 1997-1998 hadden ze vrijwel dezelfde rigs... Marshall JCM900's voor de dikke oversturing, Vox of Orange voor lichte oversturing en dan een Fender Twin Reverb voor cleans... zelfs dezelfde pedalen etc. Ik zal wel kijken of ik wat foto's voor je kan vinden.

Ik vind de Manics een geweldige band :)

Ibanez666
22 februari 2010, 12:33
Ik woon ook in een hoekhuis maar kan niet altijd de rommel vol opengooien. Dat zou ik zelf ook niet willen. Maar ik wil wel een goed gespreid geluid en ik kan dat niet met een of ander knullig combootje. Als ik straks klaar ben kan het ook nog eens echt stereo. Dan klinkt de chorus ook veel beter.

Die gb van je is ook een oudje, hoe vind je hemklinken?

gb?



.....

macwilliams
22 februari 2010, 12:42
gb?



.....

Die speaker is toch een greenback van 30watt?

Ibanez666
22 februari 2010, 12:52
Die speaker is toch een greenback van 30watt?

Ja klopt, ik heb er alleen nog niet specifiek naar zitten luisteren, ze klinken samen wel goed eigenlijk. Zover ik kan zien is het wel een recone, want er staat geen stempel op. Ik heb er ook twee in een 2x12 zitten en daar ben ik meer dan tevreden over

Ibanez666
22 februari 2010, 13:06
Ik heb online even de handleiding bekeken van de JCM en zie dat er achterop een knopje zit om hem op 50 watt te zetten? Is dat zo en heb je dat al geprobeerd? Het gaat om de output mode switch

macwilliams
22 februari 2010, 14:19
Ik heb geen knopje gezien:???: ik zal straks eens kijken.
Die van mij is van 1993 misschien hebben die dat niet?

Niet dat ik dat zou missen hoor.

caliban
22 februari 2010, 15:00
Ik heb ooit een Dual Reverb gehad en vond die niet overdreven luid gaan in feite;

JohnLord
22 februari 2010, 15:36
Dat knopje zit er wel degelijk, ook op mijn 50W versie waarmee je dan de output halveert naar 25W. Scheelt in volume vrij weinig, maar het het geluid is wel veel dunner. Overigens vind ik de mijne ook helamaal niet zo luid, thuis kunnen gain en volume van beide kanalen makkelijk op 8, met Greenbacks. Misschien reden om te twijfelen aan de conditie van de buizen?

macwilliams
22 februari 2010, 17:36
Dat knopje zit er idd op.

Ibanez666
22 februari 2010, 18:23
Ik merkte weinig verschil met "het knopje" maar merkte wel dat er el84 buizen inzitten. Heb alles nu helemaal open gehad en ik kon gewoon voor de 4x12 blijven staan zonder oorpijn. Lekker soundje dan!

macwilliams
22 februari 2010, 18:52
Dat had ik ook, lekker open geluid. Het knopje ga ik niet nodig hebben tenslotte koop je geen V6 om 2cilinders uit te zetten toch? Ik denk niet dat ik verder nog iets verander aan deze amp want hij bevalt me best zo. Het enige wat ik nog wil zijn cabs. Ook zou ik nog wat speakers willen proberen die vintage van tone zijn maar ik weet niet welke ik zou moeten nemen.

macwilliams
27 februari 2010, 14:12
Lief dagboek:

vandaag was het dan zover, vanochten na een klein ontbijt de corsa aangetrokken en in m'n kleren gestapt...bladiebla

m'n voorlopige laatste aanwinst, weer een 1960B cabinet.
Mag binnenkort m'n fotoemmer weer eens gaan updaten.

Dus:
foto's volgen.
:)

SRV2000
27 februari 2010, 14:25
Lief dagboek:

vandaag was het dan zover, vanochten na een klein ontbijt de corsa aangetrokken en in m'n kleren gestapt...bladiebla

m'n voorlopige laatste aanwinst, weer een 1960B cabinet.
Mag binnenkort m'n fotoemmer weer eens gaan updaten.

Dus:
foto's volgen.
:)


Hey leuke aanwinst man gefeliciteerd.:)

Ik ga binnnekort ook eens kijken om een geschickte B cab.

FlameDude
28 februari 2010, 15:36
Prachtig ding!
Marshall:blast:

macwilliams
1 maart 2010, 14:03
Een foto...
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC02254.jpg

caliban
1 maart 2010, 14:12
Wowowowowow :) zoveel cabs!

macwilliams
1 maart 2010, 14:14
Effe voor het archief;)

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC02262.jpg

Thiez
1 maart 2010, 14:17
teeering mac! wat een fucking vette collectie zeg!

caliban
1 maart 2010, 14:18
Opnieuw; O-VER-DRIJ-VER!

macwilliams
1 maart 2010, 14:18
Ach, je kunt er amper een goede K&E 4x12 van kopen...
Maar ik ben er tevreden mee :supercool:

macwilliams
1 maart 2010, 14:19
Opnieuw; O-VER-DRIJ-VER!

:soinnocent:ennogwattekens

Henri H
1 maart 2010, 15:13
Gefeliciteerd mac. Het houdt je lekker bezig he? ;)

macwilliams
1 maart 2010, 15:15
Nu ga ik maar eens beginnen met speakers te combineren.

Wat is het type aanduiding van die 65 watters die jij zo goed vind?

Henri H
1 maart 2010, 15:37
G12-65 of G12-65 Heritage, die laatste is een reissue dacht ik?

Op mijn speakers zit een Marshall sticker en staat T3120 / JM 17 op de zijkant.

http://img690.imageshack.us/img690/1773/p1030589.jpg

macwilliams
1 maart 2010, 15:40
Er staan namelijk g12 65 N speakers te koop maar het zegt me niks eigenlijk

Mr. Dynamite
1 maart 2010, 15:43
Hey die epi daar rechts, wat voor model is dat??? :dontgeti:

macwilliams
1 maart 2010, 15:46
Een LP.... Utvoering weet ik niet zo

Henri H
1 maart 2010, 15:54
G12 65 N zegt mij ook niks, zou een typefout kunnen zijn, de N zit onder de H op het toetsenbord...

macwilliams
1 maart 2010, 15:59
Het zijn G12N 65 speakers en kosten nieuw maar €42,- . Zal dus wel kompleet anders zijn dan die jij hebt. Die zijn €100,- duurder (per stuk)...

Henri H
1 maart 2010, 16:06
Dat denk ik ook ja, waar zijn die te koop?

macwilliams
1 maart 2010, 16:10
Dimarco in hapert

Nielsje
1 maart 2010, 16:10
Dat denk ik ook ja, waar zijn die te koop?

Google is écht lastig om te gebruiken! (http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280447594207)

macwilliams
1 maart 2010, 16:12
Google is écht lastig om te gebruiken! (http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280447594207)

Maar die bedoelde ik niet.

Nielsje
1 maart 2010, 16:16
Die speaker, website, of prijs niet?
Mijn punt is meer dat mensen zelf best wel eens een beetje kunnen zoeken.. :)

macwilliams
1 maart 2010, 16:18
Ok bedankt...

Nielsje
1 maart 2010, 16:19
Ja, ik weet het, ik ben erg goed in het maken van vrienden!

macwilliams
1 maart 2010, 16:30
Ghehehe, moat!!

Mr. Dynamite
1 maart 2010, 16:35
Een LP.... Utvoering weet ik niet zo

Ghehe ja een les paul ja :seriousf:

http://www.dv247.com/guitars/epiphone-les-paul-standard-plus-top-electric-guitar-honey-burst--37123

Deze komt aardig in de buurt, alleen heeft mijn kameraad ook een honeyburst die totaal anders is. :???:

macwilliams
1 maart 2010, 16:39
Het is een leuk en goed bespeelbaar ding. Is op het moment gereserveerd voor iemand op t forum.
Had je interesse dan?

Ferraririk
1 maart 2010, 16:50
Had je die niet van arjan (toneblo)? Zoiets hoorde ik iig gister, in dat geval was het een Tobaco Sunburst.

macwilliams
1 maart 2010, 16:56
Dat klopt. Ik hoorde net dat jullie een meeting hebben gehad? Dat verteld Olaf me... Binnenkort weer?

JohnLord
1 maart 2010, 17:43
Aan het einde van deze maand dan wordt de half stack aangevuld met een bijpassende JCM-900B 1960 kast:cheerup:

Waar staat dat 1960 eigenlijk voor?
Wat zijn de verschillen eigenlijk met de kasten van een JCM-800

Zitten toch gewoon de 75 watters in van celestion of is het de constructie?


1960 heb ik me ook al eens afgevraagd, slaat gewoon op niks.

Als ik de inhoud van achtereenvolgens de 1922, de 1936 en de 1960 bereken, is de verhouding ongeveer 22-36-60. Toeval?

caliban
1 maart 2010, 17:46
Als ik de inhoud van achtereenvolgens de 1922, de 1936 en de 1960 bereken, is de verhouding ongeveer 22-36-60. Toeval?

Ben jij een Conspiracy theorist? :D
Goed gevonden wel :)

JohnLord
1 maart 2010, 17:51
Ik kan me niet voorstellen dat de naamgeving uit de lucht gegrepen is, dus kwam ik al gauw op het idee. Officiële bevestiging is trouwens zéér welkom ;)

humbucker
1 maart 2010, 17:52
Lekker huiskamersetje :seriousf:

Wel jammer dat ze niet op elkaar staan.

caliban
1 maart 2010, 17:54
Ik kan me niet voorstellen dat de naamgeving uit de lucht gegrepen is, dus kwam ik al gauw op het idee. Officiële bevestiging is trouwens zéér welkom ;)

Een emailtje naar Marshall sturen oid?

macwilliams
1 maart 2010, 18:55
Lekker huiskamersetje :seriousf:

Wel jammer dat ze niet op elkaar staan.

Op zich een goed idee. En dan een serie van 3x3 en alleen B cabinetten.
Hoef ik die muur ook niet meer te sauzen of behangen. :D

macwilliams
2 maart 2010, 11:53
Gisteren even de bende aangesloten om zo een stereo beeld weer te geven.
Het signaal van de gitaar naar de input van de engl dan fx out naar de tc gmajor en dan links naar de eindtrap van de engl en rechts de marshall in.
De cabs met greenbacks als volgt een op de engl de ander op de marhall de derde cab met gt75 op stereo en verdeeld op de andere twee uitgangen.
Nu word het een duidelijk stereo beeld wanneer je effecten als chorus gebruikt. Er leek zelfs geluid van achteren te komen. Wat een spreiding van het geluid zeg. Briljant. Enorm veel instel mogelijkheden en een laag in het geluid dat echt onder je door lijkt te gaan. Tot nu toe slechts op laagvolume maar ik houd m'n hart vast :D

Henri H
2 maart 2010, 12:13
Geen last van overmatige brom?

Ik heb zo'n Behringer AB-pedaaltje (AB100 dacht ik) van WillemdaGuide geleend, maar krijg een enorme brom op beide amps, wel een meesterlijke sound, als je de brom wegdenkt.

macwilliams
2 maart 2010, 12:27
Even de noob uithangen, waarom zou ik een ab moeten hebben dan?

Henri H
2 maart 2010, 12:30
Dat zeg ik toch ook niet?! ;)

Nergens voor nodig natuurlijk, zoals je het nu doet gaat het ook, maar je hebt geen last van brom dus?

macwilliams
2 maart 2010, 12:48
Nee dat klopt maar je zet me wel aan het denken. :)

ik denk dat ik de kfk er nog voor de g Major zet en daar het signaal al split zodat ik al eerder een scheiding heb voor links en rechts!

Of ik een brom heb weet ik niet. Is mij nog niet opgevallen iig. Maar bij hogere volumes zou die misschien er wel bij kunnen komen.

Ik moet ook nog de speakers beter over de cabs gaan verdelen. En betere speakerkabels maken. Voor nood even gitaar kabels genomen maar dat durf ik op hoger volume niet aan.

The Running Man
2 maart 2010, 13:14
Hoi Willem; ben heel benieuwd of je ook live stereo speelt/gaat spelen.

Mijn zoon (Ome Keith) speelt thuis ook regelmatig stereo over twee
full size stacks; op laag volume uiteraard.
rechts: 1 Laney GH50L over twee Laney 4x12 cabs
links: 1 Marshall kloon over twee Marshall 4x12 cabs
Het effect daarvan is overweldigend.
Live hebben we het in een theater ook een keer geprobeerd met twee half stacks:

Links: GH50L over Laney 4x12
Midden: subpodium van 60 cm hoog, 5 m breed, 3 m diep
Rechts: GH50L over Laney 4x12

De half stacks stonden zo'n 8 meter uit elkaar achter op een 8 meter diep hoofdpodium; gelijk met de achterkant van het subpodium.
Midden in de zaal, op zo'n 15 meter van het podium kwam het stereo effect
niet zo goed uit de verf.
Mijn verklaring maar graag jullie commentaar:

De amps konden niet hoger dan standje 3 want anders blies hij de deuren uit de theaterzaal op het moment dat hij een lead sound koos.
Laag ook aan de cheap ass effecten bak die een geweldige volumedrop gaf bij modulatie sounds. Dynamiek verschillen waren daardoor enorm.
In combinatie met de positie van de speakercabs (teveel verscholen) achter/opzij van het subpodium gaven die 4x12's te weinig netto spreiding denk ik.
:rockon:
Best wel jammer want daarna hebben we er voor geen vervolg meer aan durven geven.
Tips zijn welkom

DaveItUp
2 maart 2010, 14:32
Probeer eens een hele korte delay op 1 van de amps en dan beide amps gebruiken. Ook mooi :)

Tijdje over 2 amps gespeeld(ouwe sound city mk3 100w en een ouwe sunn). Monsterlijke sound! Beetje too much alleen :D

macwilliams
2 maart 2010, 14:42
Live spelen :dontgeti: ? Dat weet ik niet of dat er van komt. Ik heb of zit niet in een band. Mijn voorlopige streven is het geluid thuis zo mooi mogelijk te maken. Maar ik denk dat in een zaaltje van vijftien meter diep je het best gebaat bent bij een goed PA systeem en dito geluidsman.
Een halfstack met 4x12 stereo aangesloten zou het ook aan moeten kunnen.

Ben nog een leek op dat gebied. Maar voor thuis weet ik nu een aardig soundje neer te zetten.

The Running Man
2 maart 2010, 17:02
Live spelen :dontgeti: ? Dat weet ik niet of dat er van komt. Ik heb of zit niet in een band. Mijn voorlopige streven is het geluid thuis zo mooi mogelijk te maken. Maar ik denk dat in een zaaltje van vijftien meter diep je het best gebaat bent bij een goed PA systeem en dito geluidsman.
Een halfstack met 4x12 stereo aangesloten zou het ook aan moeten kunnen.

Ben nog een leek op dat gebied. Maar voor thuis weet ik nu een aardig soundje neer te zetten.

Zoveel gear alleen voor thuis? OMG :rockon:
Zaal was bijna 25 meter diep btw.
Halfstack stereo cab redt het qua volume wel maar het is dan niet zo heel ruimtelijk denk ik. Waren in dat theater op zoek naar hyperruimtelijk/vervreemdend effect en hij speelt het liefste snoeihard met 2 stacks. Hebben nog ergens een Lexicon 200 liggen die we van Toneblo hebben overgenomen.
Daar maar eens mee klooien. Band is nog niet zo happig op inschakelen tech.:rockon:

The Running Man
2 maart 2010, 17:03
Probeer eens een hele korte delay op 1 van de amps en dan beide amps gebruiken. Ook mooi :)

Tijdje over 2 amps gespeeld(ouwe sound city mk3 100w en een ouwe sunn). Monsterlijke sound! Beetje too much alleen :D

Alleen het vertraagde signaal op amp 2 neem ik aan?
En had je de cabs ver uit elkaar staan?:rockon:

macwilliams
2 maart 2010, 17:51
Zoveel gear alleen voor thuis? OMG :rockon:
Zaal was bijna 25 meter diep btw.
Halfstack stereo cab redt het qua volume wel maar het is dan niet zo heel ruimtelijk denk ik. Waren in dat theater op zoek naar hyperruimtelijk/vervreemdend effect en hij speelt het liefste snoeihard met 2 stacks. Hebben nog ergens een Lexicon 200 liggen die we van Toneblo hebben overgenomen.
Daar maar eens mee klooien. Band is nog niet zo happig op inschakelen tech.:rockon:
jep, lekker voor thuis. Moet er niet aan denken al die shit te moeten versjouwen om vervolgens in een kroegje te staan. :D

Een goede geluidstechneut is een aanwinst in een band, hoe ergerlijk is een brak geluid wel niet.

macwilliams
3 maart 2010, 06:20
Maar je hebt geen last van brom dus?Er is wel wat bijgeluid op hoger volume maar zoals het nu klinkt lijkt dit verwijtbaar aan wat brakke kabeltjes.

DaveItUp
3 maart 2010, 13:27
Alleen het vertraagde signaal op amp 2 neem ik aan?
En had je de cabs ver uit elkaar staan?:rockon:

Ja precies, 1 amp met een hele korte delay. Stonden niet heel ver uit elkaar, metertje of 5 a 6 ofzo, maar door die vertraging klonk het echt monsterlijk. Ook nog een tijdje in een zeecontainer geoefend met 2 amps(de sound city en de sunn) met elk een 4x12. 4x10 voor bass en de drummer zat ergens verscholen achter die stacks :D Sloeg nergens op, maar wel leuk!

Maar zoals ik al zei, too much. Live nooit gebruikt, was meer een oefenruimte jambandje. Live past het niet bij wat ik doe. Teveel gesleep ook.

The Running Man
3 maart 2010, 15:07
Gaan we proberen.

We slepen toch al met 4 4x12 cabs en een 4x10 igv gigs.
Misschien een roadie / annex tech aannemen.
Wat is een korte delay; 100-200ms ?





Ja precies, 1 amp met een hele korte delay. Stonden niet heel ver uit elkaar, metertje of 5 a 6 ofzo, maar door die vertraging klonk het echt monsterlijk. Ook nog een tijdje in een zeecontainer geoefend met 2 amps(de sound city en de sunn) met elk een 4x12. 4x10 voor bass en de drummer zat ergens verscholen achter die stacks :D Sloeg nergens op, maar wel leuk!

Maar zoals ik al zei, too much. Live nooit gebruikt, was meer een oefenruimte jambandje. Live past het niet bij wat ik doe. Teveel gesleep ook.

Henri H
3 maart 2010, 15:13
10 - 20 ms heb ik wel 's gelezen...

The Running Man
3 maart 2010, 15:17
Bedankt

10-20 ms?
Dat is heel kort, dat ervaar je dus nauwelijks als delay.

Dat wordt dan een digitale delay (ook vanwege de ruis)
wou het eigenlijk eerst maar eens met een ouwe AD-9 proberen maar daar kan je nauwelijks reproduceerbaar zulke korte vertragingstijden mee instellen.



10 - 20 ms heb ik wel 's gelezen...

Hendriks
3 maart 2010, 22:52
Sorry Mac , ik breek even in op dit topic , ik wil hier geen nieuw topic over openen.
Het volgende: ik kan een JCM900 4102 combo overnemen (ruil) , ik speel in een coverband van Blues,Rock , Stones tot Anouk. Is dit dan wel wat voor mij? En wat is zo'n combo waard (hij is volgens de verkoper in goede staat)?

macwilliams
3 maart 2010, 23:26
Heb je verder nog specs? 50/100 watts? Dual reverb? Leeftijd?
Een Jcm-800 combo zie je ook wel eens aangeboden worden voor rond €400,-
Dan zal de 900 in heel goede staat tussen de 300/350,-€ zijn?

Is een gok hoor!

Hendriks
3 maart 2010, 23:40
Heb je verder nog specs? 50/100 watts? Dual reverb? Leeftijd?
Een Jcm-800 combo zie je ook wel eens aangeboden worden voor rond €400,-
Dan zal de 900 in heel goede staat tussen de 300/350,-€ zijn?

Is een gok hoor!

Het is een 100 watt , 2x12 met 5881 eindbuizen(4 stuks).

macwilliams
4 maart 2010, 06:16
Ik weet niet of dit ook geld voor de combo uitvoering van de 900 maar zoals je uit enkele reacties hebt kunnen opmaken word de 900 ervaren als een schelle bak. Maar dat vind niet iedereen incluis ik. Mocht de combo ook een effect loop hebben kun je overwegen er een eq in te plaatsen.

Persoonlijk vind ik de 900 erg geschikt voor rock/ hard rock.
Misschien eens een andere speaker proberen dan de g12-75 die er waarschijnlijk nu in zit. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de speaker eigenlijk helemaal niet slecht vind klinken.

Moet je hem van ver gaan halen?

JohnLord
4 maart 2010, 08:30
Zo'n combo heb ik een tijdje gehad, met een 1922 kastje eroonder. T75's. Ik vond deze set inderdaad erg geschikt voor rock/hardrock. EQ in de loop vond ik in ieder geval niet nodig, ik hoefde slechts af en toe iets bij te regelen via de gitaar. Ik gebruikte wel een Tubescreamer ervoor. Heb hem verkocht aan mijn collega gitarist, en kan hem nog steeds erg waarderen.

Hendriks
4 maart 2010, 09:17
Rock/Hardrock dus , tja ik zoek eigenlijk wel iets wat veelzijdiger is , hij is bedoeld voor de repetitie ruimte , zodat ik niet elke week hoef te slepen , thuis hou ik dan de Peavey.

JohnLord
4 maart 2010, 09:30
Nou, ik heb niet gezegd alléén rock/hardrock.

Hendriks
4 maart 2010, 09:42
Nou, ik heb niet gezegd alléén rock/hardrock.

Ok , enig idee wat de waarde is? Het is een ruil en ik wil ook niet te weinig terug.

Ibanez666
4 maart 2010, 10:29
Ik weet niet of dit ook geld voor de combo uitvoering van de 900 maar zoals je uit enkele reacties hebt kunnen opmaken word de 900 ervaren als een schelle bak. Maar dat vind niet iedereen incluis ik. Mocht de combo ook een effect loop hebben kun je overwegen er een eq in te plaatsen.

Persoonlijk vind ik de 900 erg geschikt voor rock/ hard rock.
Misschien eens een andere speaker proberen dan de g12-75 die er waarschijnlijk nu in zit. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de speaker eigenlijk helemaal niet slecht vind klinken.

Moet je hem van ver gaan halen?

Ik merk wel dat ik de treble en presence op nul heb staan, de mids over de helft

caliban
4 maart 2010, 10:30
Ik merk wel dat ik de treble en presence op nul heb staan, de mids over de helft

Ik merk dat wanneer ik niet in groep speel ik de treble en presence ook altijd lager wil, terwijl in een band die beter worden opgepakt in de rest van het geluid

JohnLord
4 maart 2010, 10:39
Dat kan ik wel onderschrijven, de JCM is imo een echte bandversterker.
Waarde is wat jij er voor over hebt. Ze gaan voor bedragen van ong 425 tot 475, tenminste de 100W 212.

Hendriks
4 maart 2010, 10:53
Dat kan ik wel onderschrijven, de JCM is imo een echte bandversterker.
Waarde is wat jij er voor over hebt. Ze gaan voor bedragen van ong 425 tot 475, tenminste de 100W 212.

Nou , in ieder geval bedankt allemaal , ik zal erover nadenken.

Ibanez666
4 maart 2010, 11:03
Ik merk dat wanneer ik niet in groep speel ik de treble en presence ook altijd lager wil, terwijl in een band die beter worden opgepakt in de rest van het geluid

Ja klopt, ik praat dan nu ook over mijn thuis setting. Hoge en schelle tonen worden tijdens repetitie met de band voor een groot deel opgeheven door onder andere de bassist.

Ibanez666
4 maart 2010, 11:05
Dat kan ik wel onderschrijven, de JCM is imo een echte bandversterker.
Waarde is wat jij er voor over hebt. Ze gaan voor bedragen van ong 425 tot 475, tenminste de 100W 212.

Wat zou een JCM 900 high gain dual reverb top met 4 van deze http://www.tubeampdoctor.com/english-store/ToneBone-PENTODE-price-per-pair-converter-pid-669.htm en een 1960A kast moeten doen?

macwilliams
4 maart 2010, 11:21
Ik merk wel dat ik de treble en presence op nul heb staan, de mids over de helft

Behalve de bass en volume knop heb ik de rest vrijwel dicht staan (thuis hè) en maak ik de rest van de toon met de mxr kfk10 bands eq. De gain op de eq zit bij mij ook dicht en de volume daarvan net iets boven het volume uitkomend tov het geluid zoals deze is zonder kfk.
Maar dat is nu weer allemaal anders aangezien ik nu de zooi in stereo heb staan.

Ibanez666
4 maart 2010, 11:25
Behalve de bass en volume knop heb ik de rest vrijwel dicht staan (thuis hè) en maak ik de rest van de toon met de mxr kfk10 bands eq. De gain op de eq zit bij mij ook dicht en de volume daarvan net iets boven het volume uitkomend tov het geluid zoals deze is zonder kfk.
Maar dat is nu weer allemaal anders aangezien ik nu de zooi in stereo heb staan.

Op laag volume kan bij mij ook de tone omhoog thuis, maar als ik alles op 10 en 12 zet is wat minder toch wel fijn. Dit is thuis ook alleen mogelijk omdat hij nu iets van 35-40 watt is door de andere eindbuizen. :blast:

caliban
4 maart 2010, 14:28
Op laag volume kan bij mij ook de tone omhoog thuis, maar als ik alles op 10 en 12 zet is wat minder toch wel fijn. Dit is thuis ook alleen mogelijk omdat hij nu iets van 35-40 watt is door de andere eindbuizen. :blast:

Gaat die tot 12????

Ibanez666
4 maart 2010, 15:04
Gaat die tot 12????

Ja op de master of pre staat geloof ik ook stand 12...ach tis maar een term he

macwilliams
4 maart 2010, 15:37
Een CMW gaat maar tot elf, da's een tekortkoming.....:seriousf:

caliban
4 maart 2010, 15:49
Ja op de master of pre staat geloof ik ook stand 12...ach tis maar een term he

Jij durft dat zomaar een term te noemen, omg? It's one louder!!

:seriousf:

Ibanez666
4 maart 2010, 15:54
Jij durft dat zomaar een term te noemen, omg? It's one louder!!

:seriousf:

Hij gaat niet meer zo hard met die 4 el84 eindbuizen hoor ;)

caliban
4 maart 2010, 16:03
Dat maakt allemaal niet uit :p, 11 is always better then 10 ;)

Ibanez666
4 maart 2010, 16:07
Dat maakt allemaal niet uit :p, 11 is always better then 10 ;)

Wat het aantal gitaren betreft zeker!

caliban
4 maart 2010, 16:10
Wat het aantal gitaren betreft zeker!

Als ik alles meetel (akkoestisch, elektrisch, klassiek, ineen/uiteen), nog 3 te gaan...

macwilliams
25 maart 2010, 14:38
lief dagboek :)


Met een beetje geluk heb ik of vanavond een 1960BX cab thuis.
Qua prijs niet echt super goedkoop maar ik had er graag 4 greenbacks bij :)

JohnLord
25 maart 2010, 16:30
Gaat er nu ook een cab weg?

macwilliams
25 maart 2010, 16:43
In princiepe mag dat A cabinet weg.

JohnLord
25 maart 2010, 16:48
Oh jammer, had nog interessen in een B cab.

Is het een Acab met 75's?

macwilliams
25 maart 2010, 16:51
Er gaan bij verkoop idd de 75watt speakers in.
Maar er kan eventueel ook nog wat anders in.

Thiez
25 maart 2010, 17:33
marktplaats voor 400 euro? :P Ik heb hem zien staan en het ging ff door me hoofd een full stack te maken maar vond het toch te veel geld en full stack zou bij mij alleen voor de looks zijn ;)

macwilliams
25 maart 2010, 18:23
marktplaats voor 400 euro? :P Ik heb hem zien staan en het ging ff door me hoofd een full stack te maken maar vond het toch te veel geld en full stack zou bij mij alleen voor de looks zijn ;)

Ja die is het en ik heb hem nu thuis staan.
En de looks is idd erg mooi.
Er staan nu 4x4x12 achter me :D

RoelSmoel
25 maart 2010, 19:29
Ja die is het en ik heb hem nu thuis staan.
En de looks is idd erg mooi.
Er staan nu 4x4x12 achter me :D
Pics or it didn't happen...

Henri H
25 maart 2010, 19:50
...Er staan nu 4x4x12 achter me :DHehe, nice!
Ik dacht dat je hem pas morgen zou ophalen?


Pics or it didn't happen...Ik ben wel heel benieuwd hoe die huiskamer er nu uitziet.

En stiekem ook wel naar de reactie van mevrouw macwilliams. :D

macwilliams
25 maart 2010, 20:51
Mevrouw Macwilliams vind het niet erg, de zelfbouw 15" moest de schuur in anders kon ik er niet langs lopen. Ze vind het cabinet erg mooi door het grijze blokjes doek. Ik zal zo even een foto maken met de aiaifeun. Kwaliteitsfotos komen later.

Enne roelsmoel,
dacht je echt dat ik foto's nodig heb om mij hier te bewijzen? :seriousf:

tsssss:stop:

macwilliams
25 maart 2010, 21:02
http://i1014.photobucket.com/albums/af267/gibsongestapo/7afd3600.jpg

is met iPhone dus dit is 1 van 4

macwilliams
25 maart 2010, 21:04
http://i1014.photobucket.com/albums/af267/gibsongestapo/01cc6ed2.jpg
dit is 2van4

macwilliams
25 maart 2010, 21:05
http://i1014.photobucket.com/albums/af267/gibsongestapo/bfc12874.jpg
3 van 4 nog een te gaan.

macwilliams
25 maart 2010, 21:07
http://i1014.photobucket.com/albums/af267/gibsongestapo/42237efd.jpg
en 4 van4

ik zal ze nog eens goed op de plaat zetten.
Maar dat duurt nog even.

RoelSmoel
25 maart 2010, 21:31
Mevrouw Macwilliams vind het niet erg, de Enne roelsmoel,
dacht je echt dat ik foto's nodig heb om mij hier te bewijzen? :seriousf:

tsssss:stop:

Neehoor, ik vind het gewoon altijd gaaf om die gear van jou te zien:)

Thiez
25 maart 2010, 21:32
Je krijgt te weinig ruimte mac ;) zou die tafel alvast maar gaan verkopen :P

Nette set hoor. Blijft toch een stijlvol kastje die AX en BX kastjes.

Henri H
25 maart 2010, 22:16
Ik heb een beeld. ;)

Heb je de BX kast al getest?
Zo ja, hoe klinkt dat?

humbucker
25 maart 2010, 22:58
Hoezo overkill?

2 fullstacks in de woonkamer, moet kunnen toch!

Lekker setje zo Mac! :;D

macwilliams
25 maart 2010, 23:44
Neehoor, ik vind het gewoon altijd gaaf om die gear van jou te zien:):ok:


Je krijgt te weinig ruimte mac ;) zou die tafel alvast maar gaan verkopen :P

Nette set hoor. Blijft toch een stijlvol kastje die AX en BX kastjes.
Om het evenwicht te herstellen zou die A kast er uit moeten en er nog een BX voor in de plaats moeten komen.
Nu ik het mezelf zo hoor zeggen.....


Ik heb een beeld. ;)

Heb je de BX kast al getest?
Zo ja, hoe klinkt dat?
Ik heb hem enkel op laag volume getest en ben blij :). Toch denk ik dat ik hem binnenkort eens lekker open gooi. :blast:

Hoezo overkill?

2 fullstacks in de woonkamer, moet kunnen toch!

Lekker setje zo Mac! :;D
Het is absoluut overkill, zeker als je bedenkt dat een microcube en een metalzone genoeg zou zijn geweest. Ik ben heeel blij dat ik dit zo mag en kan doen. Mijn vrouw vind het allemaal prima zolang ik maar gelukkig ben. Te gek toch?

Henri H
25 maart 2010, 23:50
Geef je vrouw ook maar 's wat Wilhelm, heeft ze volgens mij wel verdiend onieda. ;)

macwilliams
25 maart 2010, 23:54
Geef je vrouw ook maar 's wat Wilhelm, heeft ze volgens mij wel verdiend onieda. ;)

Haar "beurt" komt zo......veel te veel informatie. :seriousf:

nielsnielsniels
26 maart 2010, 05:06
Waarom noemde je de thread niet Marzalltje? Of Mazzartje? Of Mallzjartje?
:???:

macwilliams
26 maart 2010, 10:02
Waarom noemde je de thread niet Marzalltje? Of Mazzartje? Of Mallzjartje?
:???:

Tjah, waarom waarom? Ik was op het moment dat ik dit topic opende er mij nog niet van bewust dat dit zo uit de klauwen zou lopen.

guitarkid
26 maart 2010, 12:24
Haar "beurt" komt zo......veel te veel informatie. :seriousf:

Pictures or it didn't happen...!!!!!! ;)



Enne roelsmoel,
dacht je echt dat ik foto's nodig heb om mij hier te bewijzen? :seriousf:
tsssss:stop:

Ja dus....! :seriousf:


Grrrrrr. C.

macwilliams
26 maart 2010, 12:42
Je zult me op m'n woord moeten geloven vriend....

Ibanez666
26 maart 2010, 12:43
dude ik wou dat ik meer tijd had om ff bij je thuis te kijken (en testen)

grayfink
26 maart 2010, 12:50
:D Ik heb een 50W combootje, die gaat in de band nog niet voor de helft open...
Maar goed, dit is ook leuk.:blast:

toneblo
26 maart 2010, 12:52
dude ik wou dat ik meer tijd had om ff bij je thuis te kijken (en testen)



ehh, wat wil je dan testen.....( aangezien het even over zijn relatie ging ):soinnocent:

Ibanez666
26 maart 2010, 13:03
ehh, wat wil je dan testen.....( aangezien het even over zijn relatie ging ):soinnocent:

Testen of zijn relatie bestand is tegen de aanwezigheid van een guitar hero als ik :)

RoelSmoel
26 maart 2010, 13:25
Ik heb nu net je hele topic doorgespit, maar is er een noemenswaardig verschil tussen die A en B cabs? Buiten dat de A gebogen is, en de B recht.. (En evt andere speakers natuurlijk)

macwilliams
26 maart 2010, 13:41
dude ik wou dat ik meer tijd had om ff bij je thuis te kijken (en testen)
Komt nog wel, de rotzooi staat er nog wel even.


:D Ik heb een 50W combootje, die gaat in de band nog niet voor de helft open...
Maar goed, dit is ook leuk.:blast:
Dit kan ook niet voor de helft open.... nog nie eens op 1 eigenlijk


ehh, wat wil je dan testen.....( aangezien het even over zijn relatie ging ):soinnocent:

:o


Testen of zijn relatie bestand is tegen de aanwezigheid van een guitar hero als ik :)

http://94.100.115.134/84350001-84400000/84382001-84382100/84382032_5_DeaC.jpeg
ROFLMAO


Ik heb nu net je hele topic doorgespit, maar is er een noemenswaardig verschil tussen die A en B cabs? Buiten dat de A gebogen is, en de B recht.. (En evt andere speakers natuurlijk)

Ja er is een verschil. Al was het alleen maar dat het geluid nu niet voor de helft schuin naar boven word geprojecteerd. En een B cab heeft meer inhoud en dat geeft ook een ander geluid.

Henri H
26 maart 2010, 13:51
Ik heb het idee dat een B-kast een evenwichtigere sound heeft, bij een A-kast wordt het geluid enigszins verstrooid.
Ook klinkt een B-kast wat voller (meer punch).

JohnLord
26 maart 2010, 14:27
De baffle van een B kast ligt vanaf geheel onder iets achterover, het verschil in inhoud met een A is te verwaarlozen.

macwilliams
26 maart 2010, 18:27
De baffle van een B kast ligt vanaf geheel onder iets achterover, het verschil in inhoud met een A is te verwaarlozen.

Dat is waar, dan zal het het meest liggen aan de positie van de speakers.
Toch is het verschil van inhoud misschien voor ons te verwaarlozen maar het kan voor een speaker een wereld van verschil zijn in response en druk.

Bekijk het maar eens als een cilinder inhoud zoals bij een brommer, 1/10 cc maakt al twintig km/h verschil.

universe777
26 maart 2010, 18:45
Eerst @ Mac: I'm not worthy... wat een fokkin brute wall of doom...:rockon::rockon::rockon::rockon:

Ik heb gisteren een A en een B naast elkaar vergeleken met dezelfde top & gear... Beide gewoon de G12T75.

De B heeft een strakker laag, meer punch en iets minder schreeuwerig.
Kan goed zijn dat dat komt omdat de bovenste twee speakers niet direct op je oren gericht staan zoals bij een A.
Ik weet nu wel dat die A vervangen gaat worden :seriousf:

macwilliams
26 maart 2010, 19:05
Eerst @ Mac: I'm not worthy... wat een fokkin brute wall of doom...:rockon::rockon::rockon::rockon:

Ik heb gisteren een A en een B naast elkaar vergeleken met dezelfde top & gear... Beide gewoon de G12T75.

De B heeft een strakker laag, meer punch en iets minder schreeuwerig.
Kan goed zijn dat dat komt omdat de bovenste twee speakers niet direct op je oren gericht staan zoals bij een A.
Ik weet nu wel dat die A vervangen gaat worden :seriousf:

Bow down:rockon:

Ben je tevreden met de gt75?
Bij nederlandmuziek te almere staan ze nieuw in de aanbieding voor 549,-
met greenbacks... de gewone B en de BX!!

je bent wel worthy hoor;)

Ibanez666
26 maart 2010, 19:14
Bow down:rockon:

Ben je tevreden met de gt75?
Bij nederlandmuziek te almere staan ze nieuw in de aanbieding voor 549,-
met greenbacks... de gewone B en de BX!!

je bent wel worthy hoor;)


Ik zweer bij Gt75's

universe777
26 maart 2010, 19:15
Ik vind die G12T75 voor wat ik doe echt super. Ik miste iets in mijn sound met die A, wat die B cab wel heeft. En ik ben blij dat ik niet in andere speakers gedoken ben. Ik vind dit karakter mooi.
Daar ik voor dat andere bandje waar ik mee ga spelen toch een extra cab moest hebben heb ik gelijk voor een B cab gekeken.
Nu nog een Tweede Marshall head scoren... want met een cab alleen doe je vrij weinig.

Ik heb ook mijn B cab (uit 2005) vergeleken met een B cab die veel ouder was (van voor 90) en ik hoorde echt geen verschil.

The Running Man
26 maart 2010, 19:30
Ik zweer bij Gt75's

+1
Dat zal mijn 80's fixatie wel zijn

macwilliams
26 maart 2010, 20:00
Ik vind die G12T75 voor wat ik doe echt super. Ik miste iets in mijn sound met die A, wat die B cab wel heeft. En ik ben blij dat ik niet in andere speakers gedoken ben. Ik vind dit karakter mooi.
Daar ik voor dat andere bandje waar ik mee ga spelen toch een extra cab moest hebben heb ik gelijk voor een B cab gekeken.
Nu nog een Tweede Marshall head scoren... want met een cab alleen doe je vrij weinig.

Ik heb ook mijn B cab (uit 2005) vergeleken met een B cab die veel ouder was (van voor 90) en ik hoorde echt geen verschil.

Mooi dat de kwaliteit dus niet is achteruit gegaan. Ik vind de 75 ook een goede speaker maar dan op een wat hoger volume. Voor het fluistervolume waarop ik bezig ben zijn ze mij wat te gruizig en kwam ik uit bij de green backs.

macwilliams
26 maart 2010, 20:01
Ik zweer bij Gt75's

Ik heb er hier nog acht los liggen waar ik op het moment niks mee doe...:)

The Running Man
26 maart 2010, 21:04
Ik heb er hier nog acht los liggen waar ik op het moment niks mee doe...:)Wil je d'r 4 kwijt?

macwilliams
26 maart 2010, 21:26
Ik heb je pm al beantwoord.

big dooley
26 maart 2010, 21:44
hey mac...
al eens de fx-loop van die 900 doorverbonden met een patchkabeltje?, las ergens op een engelstalig forum over iemand die dat probeerde met zijn 900...
schijnt enige verbetering van het geluid te geven

macwilliams
26 maart 2010, 21:51
Ik heb er een mxrkfk10 in de loop zitten of ik gebruik de 900 om stereo te spelen. De eindtrap klinkt erg goed icm de preamp van de ENGL.

Bedankt voor de tip :ok: