PDA

View Full Version : Help een bassist!! Cheap Mesa Rectifier in a box?



The Fourth Horsemen
27 december 2009, 13:17
Hey

ik ben een bassist en zou graag het geluid van Rob T van Metallica benaderen.

Hij gebruikt een ampeg stack voor zijn clean en een mesa stack voor de distortion.

Nu wil ik dat benaderen met een scheurpedaal en een blender om het clean met het effect te mixen.

Welk pedaal, onder €100, benadert de mesa rectifier sound?

Bedankt!

Mufftin
27 december 2009, 15:53
metal muff?

vond hem aardig in de buurt komen, maar dat was voor de gitaar. Weet niet hoe die klinkt in combi met de basgitaar.

Rinze
27 december 2009, 16:21
Kijk maar eens bij Tech 21 (http://www.tech21nyc.com/) op de site, niet onder de 100 euro maar je vraagt ook nogal wat. Kwaliteit kost geld...

Ze hebben een nieuw pedaal, iets met Californian dacht ik, dat de Mesa versterkers emuleert, maar als ik jou was keek ik naar de SVT-emulator of een van de andere baspedalen. Vervormen doen die dingen genoeg, en dan heb je echt een goed basgeluid. Jammer genoeg voor jou heb ik mijn GT2 net verkocht, daar was je ook wel een eind mee gekomen.

The Fourth Horsemen
27 december 2009, 17:28
Ja ik ken de Tech21 pedalen. Maar dat vind ik wat te duur. Ik wil enkel een benadering, niet exact.

Ik heb clipjes van de metal muff op gitaar gehoord. Klinkt goed ja. Die pocket versie is zeker een goede kandidaat.

Bedankt voor de suggesties tot hier!

Rinze
27 december 2009, 19:02
H&K Warp pedaal? Heb hem voor gitaar gehad, er zit in ieder geval een rectumfrier achtig geluid in en genoeg laag. En ze zijn volgens mij erg goedkoop, als je er nog eentje kunt vinden.

JeroenSchaaf
27 december 2009, 19:16
Staat een HK Warp pedaal bij westerhaven te koop voor 69 euro.

Ik weet niet of het een oke prijs is voor het pedaal!

Rinze
27 december 2009, 19:18
Een poos geleden waren ze bij Thomann in de uitverkoop voor minder volgens mij, maar ik geloof dat ze niet meer gemaakt worden.