PDA

View Full Version : Lead tone..powermetal



Aspa123
11 april 2003, 15:24
Iemand enig idee welke elementen de gitaristen van o.a. Sonata arctica of Children of Bodom gebruiken? Ik wil namelijk binnenkort een nieuw hals-element plaatsen in mn rg570 en wil een beetje dezelfde leadtone hebben.

Soulflyhigh
11 april 2003, 19:49
Ik ben misschien een beetje zeikerig maar ik vind CoB niet echt powermetal. ik heb zelf de ballen verstand van halselementen dus ik sluit me bij je vraag aan.

p.s. hoe zijn die standaard elementen van de RG 570?

Suc6 Soulflyhigh

lupoloco
11 april 2003, 19:51
heb je geen brug element nodig ipv hals??

helleke
11 april 2003, 19:57
Zouden de elementen nou echt veel invloed hebben op het orginele geluid denk je?Je moet het toch meer bij de versterker en effecten zoeken.De meeste metal-gitaristen hebben wel een EMG 81 erin zitten.

Aspa123
11 april 2003, 20:06
Die standaard V8 en 7 zijn echt waardeloos... heb nu in de het brug element al vervangen door een Dimarzio X2N, maaruh zoek nu dus een hals-element voor zalig warme solo's. (Is toch niet vreemd, hals positie wordt toch vnml. gebruikt voor leads???)

Soulflyhigh
11 april 2003, 20:11
Op 2003-04-11 20:06, schreef Aspa123:
Die standaard V8 en 7 zijn echt waardeloos... heb nu in de het brug element al vervangen door een Dimarzio X2N, maaruh zoek nu dus een hals-element voor zalig warme solo's. (Is toch niet vreemd, hals positie wordt toch vnml. gebruikt voor leads???)

Het is maar net wat je lkker vind. De een houdt van scheurende brug solo's en de ander van wat warmere hals solo's. Ik vind het dusniet zo gek dat je op zoek bent naar een halselement. hoe is die X2n ik heb er al een aantal goede dingen over gehoord.

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Jay Cal
11 april 2003, 20:12
scherpte die door de mix snijdt:
Dimarzio Evo neck.
Warmte met veel organische klanken:
Gibson 496R
Erg veelzijdige bucker is de 59 van SD. Ook wel het proberen waard eigenlijk.

suc6

Ik heb mijn RG527 R LTD met EMG's volgegooid (81/SA/89) Mijn RG550LTD wordt nu bezet met Dimarzio's (multibucker/fast track/multibucker) en een enorme heftig schakelschema.

Gianno!

Stitch
11 april 2003, 21:19
Op 2003-04-11 19:57, schreef helleke:
De meeste metal-gitaristen hebben wel een EMG 81 erin zitten.


Eh.....NIET DUS!!

Aspa123
11 april 2003, 21:36
Nou Jay Cal die Evolution lijkt me ook wel vet voor achter de hals maar vraag me af of die net een beetje afsteekt tegen mn x2N (500mV)? Zit nu te twijfelen tussen pafpro, Evolution of Breed..

En Soulflyhigh die X2n klinkt inmiddels goed, alhoewel ik je het voledige antwoord nog even schuldig moet blijven aangezien gebleken is dat 't element er verkeerd om in zit. Dit wordt dus a.s. zondag weer even rechtgezet. :wink: Overigens gebruikt de gitarist van Symphony X ook een x2n en een tonezone (weet helaas niet of hij hiermee verschillende gitaren bedoelde of allebij op 1 gitaar).

Trouwens die onder de hals zou toch ook kunnen scheuren? maar tevens aangenaam vet/warm kunnen zijn?

helleke
11 april 2003, 21:45
Niet??Wel jammer..:smile:

Ibanez RuleZ
11 april 2003, 23:32
Op 2003-04-11 21:36, schreef Aspa123:
....Overigens gebruikt de gitarist van Symphony X ook een x2n en een tonezone (weet helaas niet of hij hiermee verschillende gitaren bedoelde of allebij op 1 gitaar).


hij heet Michael Romeo en hij heeft dat natuurlijk in al zijn ESP's zitten.

Harrald

Aspa123
12 april 2003, 00:29
Hahaha klopt, was ff zn naam kwijt. :wink: Maaruh als ik het dus goed begrijp heeft hij zn esp's geladen met brug:x2n en hals:tonezone

Aspa123
14 april 2003, 17:27
Niemand???

Jay Cal
14 april 2003, 17:34
Dat van die tonezone weet ik niet uit mijn hoofd maar je moet wel begrijpen dat je met een TZ niet gelijk de tone van Romeo te pakken hebt. Tenzij je natuurlijk het equivalent van 2 ijskasten aan rackeffects bezit die allemaal precies zo zijn ingesteld als die van Romeo. Een TZ is een goed element al zou ik voor de halspositie iets subtielers kiezen. Bij nader inzien is de X2N ook al niet echt subtiel dus een TZ zou bij jou niet misstaan.

Suc6

Gianno!!