PDA

View Full Version : Meer brom Tele



Flipkoos
26 december 2009, 20:07
Hoi,

Is het normaal dat mijn Baja Telecaster veel meer brom geeft dan mijn London City stratje? Zijn toch beide enkelspoelers. De strat is vrijwel geruisloos, terwijl de tele nog behoorlijk wat brom produceert. Zou er wat mis zijn met de Tele of moet-ie van binnen geisoleerd of iets?

aaronstonebeat
26 december 2009, 21:34
Mij lijkt dat dat beter kan. Zijn de snaren/brug en andere metalen onderdelen geaard? Wordt de brom minder als je de snaren aanraakt?

Naar mijn ervaring is een goede aarding van alle 'chasisdelen' de grootste brombestrijder; eventueel kun je de gitaar nog wat stiller maken door extra shielding met bv. folie.

rufus
26 december 2009, 21:42
Mijn baja bromt ook veel meer dan m'n squier stratje, die is nagenoeg geruisloos. Vooral met een rat die ik me onlangs heb aangeschat is het echt overdreven.

aaronstonebeat
26 december 2009, 21:47
Mijn tele is zelfbouw, met Tonerider pickups. Geen enkel probleem met brom terwijl er niets van extra shielding in zit.

macwilliams
27 december 2009, 09:57
Hoi,

Is het normaal dat mijn Baja Telecaster veel meer brom geeft dan mijn London City stratje? Zijn toch beide enkelspoelers. De strat is vrijwel geruisloos, terwijl de tele nog behoorlijk wat brom produceert. Zou er wat mis zijn met de Tele of moet-ie van binnen geisoleerd of iets?
Je zou een rol aluminium plakband moeten halen, dat is dikker dan zo een huishouds rolletje. Het word gebruikt in de luchtkanalen. Dat is een uitstekende shielder.

Flipkoos
28 december 2009, 11:20
Thanks so far! Ik zal me er eens even in verdiepen! Ik hou u op de hoogte.