PDA

View Full Version : Een kleine amp voor op m'n kamert!!! VOX AC4TV



Nicolaas
26 december 2009, 18:49
Dag beste mensen,

Zit al tijdje op me kamers, en geen ruimte voor me DSL daar. En ik heb
nog een oude FM212R staan van Fender (I know!) Dus ik dacht in ruilen
die hap voor een kleintje waar ik ruimte voor heb. En mij oog viel op de
VOX AC4TV, hij lijkt me echt super tof voor de prijs en de schakelbaarheid
van de watts is ook erg handig.

Zijn er mensen met ervaring met deze amp? Zoja please tell me.

P.S. Me de standby switch van me DSL is kapot, hij blijft altijd aanstaan enig
idee wat er kan zijn?

Thanks,

Nick

Gearjunkie
26 december 2009, 22:42
P.S. Me de standby switch van me DSL is kapot, hij blijft altijd aanstaan enig
idee wat er kan zijn?


Soms ligt het antwoord in de vraag verscholen...

caliban
27 december 2009, 00:33
Switch geeft dus altijd contact van de ene naar de andere kant. Ofwel is er op een of andere manier een verbinding ertussen ontstaan, los stuk metal oid dat er tussen zit, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Switch laten vervangen is waarschijnlijk de beste oplossing. (Alleen zou ik eerder denken dat wanneer een switch stuk is hij gewoon niet meer geleidt)

Orbis
27 december 2009, 11:28
Ik ben werkelijk bijzonder tevreden over mijn AC4TV. 5 watt buizenamps vond ik net wat te hard gaan voor thuis, maar de Vox op 1/4 watt gaat als een trein. Let er alleen wel op dat je waarschijnlijk nog wel één of twee pedalen bij de versterker nodig gaat hebben, aangezien Vox je naar huis stuurt met slechts een volume-, tone-, en wattageknop.

Nu heb ik ook niet het 'probleem' van buren, maar op kamers zou ook de Vox wel eens wat hard uit kunnen vallen. Misschien kun je dan beter naar iets kijken met een koptelefoonuitgang?

Maleco
28 december 2009, 15:46
Ik heb hem ook, en echt een geweldig geluid is eruit te krijgen.
Hij is inderdaad nog best hard dus als je hardere muziek wilt gaan produceren wss wel een pedaaltje ervoor :) ik bouw op dit moment een OCD dus daarna kan ik er meer over zeggen.

Een minpuntje is wel dat ik de 1/4 watt stand ietwat dichtgeknepen vind klinken maar dit kan ik voor mijzelf oplossen met de tone knop en mn gitaar

heavy-metal-thunder
28 december 2009, 17:31
Switch geeft dus altijd contact van de ene naar de andere kant. Ofwel is er op een of andere manier een verbinding ertussen ontstaan, los stuk metal oid dat er tussen zit, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Switch laten vervangen is waarschijnlijk de beste oplossing. (Alleen zou ik eerder denken dat wanneer een switch stuk is hij gewoon niet meer geleidt)

mijn DSL heeft dit ook. Maar als ik hem daadwerkelijk af zet, dan brandt het rode lichtje van de schakelaar lichtjes, als ik de standby op zet, gaat het rode licht feller schijnen. Kinderziekte? awel, Marshall gebruikt zo'n schakelaar al 30 jaar.

Frustastic
28 december 2009, 20:09
Ik vind het echt wel een zwaar de bom ampje. Je haalt er een best wel lekker Zeppelin, Deep Purple soundje uit, Op 4 watt in mijn appartementje gaat hij echt hard. Maar 1 en 1/4 watt is het goed te doen. Maar niet s'avonds.