PDA

View Full Version : Mesa Boogie 50 Caliber+



allochthomas
26 december 2009, 14:14
Ik ben in onderhandeling geraakt met iemand die zijn Mesa Boogie 50 cal+ wil ruilen tegen mijn TAD JTM45. Dit zou voor mij een mooie deal kunnen zijn aangezien ik nog steeds wat twijfels heb of de jtm iets voor mij is en ik me al een tijdje op mesa gebied wil gaan begeven. Het gaat een een 50 watt head versie inclusief de 5 band eq.

Wat zijn de huidige prijzen van deze versterkers, waar moet ik ongeveer aan denken kwa geluid(zijn vrij weinig dingen over ze te vinden) en waar moet ik goed op letten als er 1tje koop?

ps. zoeken op gitaarnet heeft me alleen die uiterst informatieve thread opgeleverd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=10490

allochthomas
26 december 2009, 20:59
Niemand die info heeft? De gene waarme ik aan het onderhandelen ben komt uit belgie, vandaar dat ik zo veel mogelijk over de amp wil weten en zelf ben ik niet echt bekend waar ik op moet letten met Mesa.

RazorBlade
26 december 2009, 23:08
top van de 50+ ken ik niet,, alleen in combo versie ken ik deze.. 2e hands voor de combo versie rond de 500/550 eu. Verwacht van Mesa goeie toon :seriousf: maar niet teveel aan de knoppen draaien.. kleinste draai geeft veel verandering.. tis ff zoeken naar je "toon" die je zoekt,, maaar alstie er is gevonden :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

allochthomas
27 december 2009, 00:13
Wat zijn de grootste no no's als het gaat om 2dehands Mesa's? Het gaat waarschijnlijk een langer reis worden naar Belgie, vandaar dat ik me zo goed mogelijk wil voorbereiden.

caliban
27 december 2009, 00:29
Zoals de boring geworden uitspraak zegt: Built like a tank. Boogies zijn goed gebouwd, ik denk niet dat je echt op iets moet letten heel specifiek. Gewoon algemeen kijken of hij niet uiteen valt, of 'm goed klinkt, of hij alle knoppen heeft die hij zou moeten hebben...

Check grailtone forum maar een keer, daar zitten mesa freaks bijeen en is veel informatie te vinden over zowat al de reeksen.

AART
27 december 2009, 00:36
Check ook gewoon de uiterlijke staat. Die dingen zijn toch minstens 10 jaar oud en dan vertelt uiterlijk een hoop. Ziet ie er als nieuw uit dan is ie waarschijnlijk goed behandeld, is ie afgeragd dan moet je op zijn minst even grondig checken of ie technisch wel helemaal in de nopjes is.

Verder gewoon de manual lezen en kijken of alles het doet zoals het moet.

allochthomas
27 december 2009, 01:02
Bedankt voor de tips! Ik heb even op de grailtone forums gesnuffeld en ben al een stuk wijzer geworden. Mocht de onderhandeling verder spoedig verlopen dan waag ik de trip naar Belgie.

ps. ik heb ooit ergens gelezen dat je moet oppassen met mesa's die voor de amerikaanse markt bedoelt waren ivm met de 110 volt trafo's en dat een converter negatief uitpakt voor de levensduur en tone van de versterker. Zijn dit gewoon fabeltjes of bevat dit een kern van waarheid?

caliban
27 december 2009, 01:11
Ik weet niet in hoeverre dat slechter is, maar ik denk in ieder geval dat ze geldgewijs minder waard zijn met die convertor in.

Hopelijk is het gewoon een 220/240

AART
27 december 2009, 01:47
110 V versies werken enkel met externe omvormers of met nieuwe trafo's.

Voor een 110V versie zou ik wel iets minder betalen, maar ze zijn in principe even goed (tenzij de originele trafo's zijn vervangen door crappy nieuwe). Misschien een heel klein tone verschil door heel licht afwijkende interne spanning, maar dat is niet veel meer dan een iets hetere of koudere bias lijkt me.

Coolcat
27 december 2009, 02:30
Gewoon eens spelen met de knoppen, checken op kraak of ruis. Aan de achterkant het metalen klepje dat over de buizen zit eens losklikken uit de weerhaakjes, en met iets zachtjes tegen de buizen tikken. Zou je normaal gezien niet echt mogen horen door de speakers.

allochthomas
27 december 2009, 14:33
Heb net te horen gekregen dat het gewoon een 220 volt versie is voor de europese markt. Morgen ga ik de trip naar belgie maken. Bedankt voor alle tips:ok:

caliban
27 december 2009, 15:51
Heb net te horen gekregen dat het gewoon een 220 volt versie is voor de europese markt. Morgen ga ik de trip naar belgie maken. Bedankt voor alle tips:ok:

Weet je of het naar waarde van beide amps gezien een goede ruil is?

allochthomas
27 december 2009, 16:33
Dat is nog iets wat mij nog niet geheel duidelijk is omdat er geen eentje kan vinden hier in europa. De prijzen in amerika varieren tussen de 500 en 900 dollar, maar dat is de amerikaase markt. De JTM heb ik voor 800 euro overgekocht, lijkt dat een beetje eerlijke deal zo voor die Mesa?

*edit: vergeten te vermelden dat er een custom flightcase bij de Mesa zit

JeroenSchaaf
27 december 2009, 16:54
He dat klinkt als mijn oude combotje+ Flightcase!! zitten er ook wielen onder die flightcase!? zonder rem?

robbierodeo
27 december 2009, 16:59
Dat is nog iets wat mij nog niet geheel duidelijk is omdat er geen eentje kan vinden hier in europa. De prijzen in amerika varieren tussen de 500 en 900 dollar, maar dat is de amerikaase markt. De JTM heb ik voor 800 euro overgekocht, lijkt dat een beetje eerlijke deal zo voor die Mesa?

*edit: vergeten te vermelden dat er een custom flightcase bij de Mesa zit


Als de JTM 800 euro waard is, lijkt het mij niet zo'n beste ruil, ik heb begin dit jaar een 50 caliber+ gekocht via marktplaats voor 475 euro en deze was, op een paar krasjes na, in goede staat. Ik heb ze vaker op marktplaats zien staan en denk dat ze gemiddeld voor +/- 500 euro verkocht worden.

allochthomas
27 december 2009, 17:13
He dat klinkt als mijn oude combotje+ Flightcase!! zitten er ook wielen onder die flightcase!? zonder rem?
Het is een head versie, dus het lijkt me stug dat he die van jouw kan zijn;)

Moet er wel bij vertellen dat de JTM best moeilijk te verkopen is. Het enige benoemswaardige wat ik er ooit voor geboden heb gekregen was een marshall vintage modern combo.

JeroenSchaaf
27 december 2009, 17:18
How sorry overheen gelezen! facepalm moment!

Voor zo'n head zou ik 500 a 550 betalen.

strate
27 december 2009, 17:18
de caliber's gaan zo ongeveer rond de 600 euro dacht ik hoor, dus weet niet of de deal zo eerlijk is, al is de waarde van een versterker van een tamelijk onbekend merk ook moeilijk te bepalen natuurlijk. TAD is niet hetzelfde als fender, marshall etc. zo bedoel ik het.
een vriend van mij had een caliber combo .50+ waar het heel lang duurde voordat hij hem kreeg verkocht. uiteindelijk kocht iemand hem voor 600 euro terwijl de combo nog perfect was.

misschien is het wel een mooie ruil, maar misschien voelt het voor jezelf niet zo fijn als je voor 800 euro die TAD hebt gekocht..

robbierodeo
27 december 2009, 17:38
sorry, had hetzelfde probleem als jeroen, even te snel gelezen, dacht ook dat het om een combo ging.
heb geen idee wat die head versie waard is.

allochthomas
27 december 2009, 17:39
Ik ga daar gewoon heen en eerst de amp op tone etc beoordelen, daarna kan ik met die meneer nog eventueel verder onderhandelen als het echt oneerlijk wordt. Ik ga me niet zomaar terug trekken. Het gaat er om dat ik een goed klinkende versterker krijg waar ik blij van woord, want hoe het nu is kan ik tot sint juttemus wachten tot ik een mooi bod voor mijn JTM krijg.

robbierodeo
27 december 2009, 17:56
hier een paar links naar 50 caliber heads incl. prijzen, dollars, maar toch.


http://www.gbase.com/gear/mesa-boogie-50-50-caliber-plus-50w

http://bbs.espguitars.com/showthread.php?p=1129853

caliban
27 december 2009, 20:16
Op voorhand aan de verkoper gewoon duidelijk maken dat de prijs niet vast is.

allochthomas
27 december 2009, 20:57
Ik heb de verkoper al ingelicht dat ik de deal voor 1 op 1 ruil nog niet wil vast zetten dat er misschien een kleine bijdrage van zijn kant moet komen. Ik ga morgen wel gewoon naar hem toe zoals afgesproken:). Nogmaals bedankt voor alle nuttige informatie!

even
28 december 2009, 11:31
Caliber .50 en studio .22 combo's schat ik op 550 tot maximaal 600 euro. Ik heb zelf een studio .22 gekocht voor 575 euro. Dit was een van de laatste en het ding was zo weinig gebruikt dat hij nog nieuw rook.
Ik zou voor een top absoluut niet meer geven dan 450 euro.
Wil je perse een top? Want de combo's zijn regelmatig te koop.

allochthomas
28 december 2009, 15:38
Ik heb hem gekocht, ben met de verkoper tot een mooie schikking gekomen. Buizen zijn vervangen hij hij ziet er goed uit voor z'n leeftijd. Verslag volgt zodra ik uitgespeeld ben.