PDA

View Full Version : Help.



Loik
25 december 2009, 16:54
Hee.

ik speel nu ongeveer 3 maanden akoestische gitaar.
en ben opzoek naar een electrische gitaar, ik wil over 1/2 jaar wel electrish gaan spelen. maar heeft iemand tips voor versterker enzo? en ik las dat semi akoestish beter is voor de muziek die ik wil spelen.


:]

Quicksilver
25 december 2009, 17:13
Hee.

ik speel nu ongeveer 3 maanden akoestische gitaar.
en ben opzoek naar een electrische gitaar, ik wil over 1/2 jaar wel electrish gaan spelen. maar heeft iemand tips voor versterker enzo? en ik las dat semi akoestish beter is voor de muziek die ik wil spelen.


:]

Ja alle versterkers zijn goed voor jou en alle versterkers.

Raar antwoord? Een passend antwoord op je vragen. Het zou in ieder geval helpen als je vermeld hoeveel geld je wilt besteden (max prijs), welke muziek je dan wilt gaan spelen en wat je zoekt in een gitaar/versterker. Op deze manier kan niemand jou helpen.

Loik
25 december 2009, 17:18
O, sorry ik zie het. ik denk zo'n 300 euro.
de muziek die ik wil spelen is Kings of leon, Foo fighters, kane.

hun spelen allemaal op een gibson es335
En epiphone heeft die nagemaakt. dus ik dacht, mischien is dit dan wat:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_es335_studio_wc.htm

Quicksilver
25 december 2009, 19:47
O, sorry ik zie het. ik denk zo'n 300 euro.
de muziek die ik wil spelen is Kings of leon, Foo fighters, kane.

hun spelen allemaal op een gibson es335
En epiphone heeft die nagemaakt. dus ik dacht, mischien is dit dan wat:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_es335_studio_wc.htm

Dat kun je allemaal ook prima op een strat spelen lijkt me, en met een strat kun je ook uit de voeten mocht de muziekstijl van jou veranderen naar verloop van tijd. Ik zou eens kijken naar Yamaha pacifica gitaren, een maat van me heeft een 112J en die actie is bijna net zo laag als mijn 4x zo dure Jackson.
Een buitengewoon fijne gitaar voor zijn geld.

Loik
25 december 2009, 21:09
Oke, ik zal even kijken. valt dat binnen mijn geld? en iemand nog tips voor een versterker?

Eko
25 december 2009, 21:14
Om te beginnen is een Rond Cube meer dan uitstekend. Als je die aan de kant schopt heb je genoeg geleerd om je smaak te bepalen. Kan hoofdtelefoon op en heeft meerdere effecten aan boord.

Loik
25 december 2009, 21:23
Oke, ik zal even bij thomann kijken. iemand nog andere sugesties?

Quicksilver
25 december 2009, 23:29
Om je even niet te verwarren: de man bedoeld een Roland Cube
En ga voor de 20x, deze heeft meer effecten dan de 15x en een ingebouwde gitaar-tuner dus daar word alles al een stuk gemakkelijker van ;)
De 30x ben je nog niet nodig, die heeft alleen wat meer volume nog maar een beginnend gitarist heeft toch vaak de koptelefoon op wat wel zo prettig is voor buren/ouders.

RazorBlade
25 december 2009, 23:38
in jouw geval.. ibanez rg of sa type als gitaar en een marshall mg50dfx kun je behoorlijk mee uit de voeten om te beginnen..

Quicksilver
25 december 2009, 23:42
in jouw geval.. ibanez rg of sa type als gitaar en een marshall mg50dfx kun je behoorlijk mee uit de voeten om te beginnen..

Juist jij hebt er duidelijk verstand van. Ten eerste limiteer je hem op 1 merk zonder bijkomende informatie en ten tweede beveel je een amp aan die ten eerste meer vermogen heeft dan hij nodig is en ten tweede een rotversterker is die 10 keer nergens naar klinkt. Een heleboel hier met mij op het forum kunnen dit beamen.

Die Rolands klinken veel beter in het algemeen en zijn praktischer voor je.

Robdop
25 december 2009, 23:45
die ibanez SA'tjes zijn wel aanradertjes.
mooi goed geluid, afwerking is echt perfect. lekker dun halsje(moet je van houden) speelt wel snel. goed snel aftestellen ook. vaak is de humbucker ook nog splitbaar dus je kan er ook nog veel mee.

maar die marshall zou ik zeker niet doen!!

suc6 met je zoektocht.

Quicksilver
26 december 2009, 00:30
die ibanez SA'tjes zijn wel aanradertjes.
mooi goed geluid, afwerking is echt perfect. lekker dun halsje(moet je van houden) speelt wel snel. goed snel aftestellen ook. vaak is de humbucker ook nog splitbaar dus je kan er ook nog veel mee.

maar die marshall zou ik zeker niet doen!!

suc6 met je zoektocht.

Maar zijn die wel allround genoeg voor een beginner?

TimS
26 december 2009, 01:24
Als het kan zou ik gewoon een keer naar een muziekwinkel gaan en kijken welke soort gitaar je het best vindt spelen, niet iedereen houdt van hetzelfde. Probeer dan iig even een Stratocaster, een semi-hollow zoals de Epiphone waar je naar linkte en misschien ook een Les Paul model. Voor rock-achtige dingen kan je alle drie de soorten gitaren wel gebruiken.

Loik
26 december 2009, 09:55
Oke, ik zal even kijken. ik kan wel gaan testen maar ik kan niet echt electrish spelen. of is het nietzoveel verschil met akoestish? en ik was er ook al achter gekomen dat die roland cube bedoelde, maar houden jullie er ook rekening mee dat ik 300 euro te besteden heb?

Squier02
26 december 2009, 10:14
300 euro voor versterker een gitaar?

De Cube is een goede keus, kost wel al de helft van je budget. Betekend dat je nog zo'n 150 euro over hebt voor een gitaar.

Squier maakt ook leuke stratjes, zijn redelijk allround en passen in je budget.

Loik
26 december 2009, 10:23
Ja dat is allemaal wel leuk om 150 euro uit te geven. maar dan zou ik wat liever een wat minder beterde versterker willen, en liever een beterde gitaar;)

Bolder
26 december 2009, 10:26
Die Epiphone lijkt me een leuke gitaar, alleen ik vind em spuuglelijk. (niet es335, maar gewoon díe es335), en kijk dan of je voor 100 euro nog 2e hands een leuke versterker kan vinden (Roland Cube etc)

Loik
26 december 2009, 11:07
hahah dat is die ook, bij www.vriese.nl hebben ze hem in het zwart voor 211 euro :) die is stukke mooier

Orbis
26 december 2009, 12:21
Ja dat is allemaal wel leuk om 150 euro uit te geven. maar dan zou ik wat liever een wat minder beterde versterker willen, en liever een beterde gitaar;)

Vergis je niet, een degelijke versterker is minstens zo belangrijk voor je geluid als een degelijke gitaar. Ik vrees dat je voor 300 euro uiteindelijk niet zo gek veel zal kunnen krijgen. Maar ik zou denk ik niet onder een Cube (of meer mijn favoriet: een Vox VT15 of VT30) gaan zitten.

Quicksilver
26 december 2009, 12:34
Vergis je niet, een degelijke versterker is minstens zo belangrijk voor je geluid als een degelijke gitaar. Ik vrees dat je voor 300 euro uiteindelijk niet zo gek veel zal kunnen krijgen. Maar ik zou denk ik niet onder een Cube (of meer mijn favoriet: een Vox VT15 of VT30) gaan zitten.

Ja maar de cube heeft ook ingebouwde tuner en alles. Ik blijf erbij dat cubes gewoon dé beginnersversterkers zijn! :crazyhappy:

AgileGhost
26 december 2009, 12:41
Een Cube 15 kost maar 100 euro, heb je nog 200 over voor een gitaartje, misschien een tweedehands Epi Dot?

RazorBlade
26 december 2009, 12:43
Juist jij hebt er duidelijk verstand van. Ten eerste limiteer je hem op 1 merk zonder bijkomende informatie en ten tweede beveel je een amp aan die ten eerste meer vermogen heeft dan hij nodig is en ten tweede een rotversterker is die 10 keer nergens naar klinkt. Een heleboel hier met mij op het forum kunnen dit beamen.

Die Rolands klinken veel beter in het algemeen en zijn praktischer voor je.

ten eerste.. idd ik heb er "verstand" van.. :cooler:
ten tweede.. hij/zij vraagt een mening, dit is mijne..
ten derde.. de amp kan heel zacht :sssh: maar ook hard genoeg voor een gemiddeld cafe.. :crazyhappy:
ten vierde.. deze amps klinken enorm goed via de effreturn met b.v. boss me30 of in mijn geval x3live momenteeel ;)
ten vijfde.. roland klinkt veelste vlak, maar dit is weer mijn mening da's t mooie van een forum, meer meningen peilen.. :harmony:
ten zesde.. meer meningen kan helpen ipv iemand in de roland hoek duwen omdat een paar het "beter" vinden..
ten zevende.. waarom staat deze marshall zoveel in oefenruimtes ?
ten laatste.. overdrijf ik :seriousf: sorry hooorrr :seriousf:

anyway, je zou nog meer beginnersamps kunnen melden als fender/beringer/zoom/line6 etc.. maar t blijft zelf proberen wat jou lekker in je oren klinkt, en past bij je budget.. en spui daarna je mening hierover ongeacht wat andere vinden.. :hippie: maar als je het mij vraagt.. tja..


.

Wausser
26 december 2009, 13:44
ten vierde.. deze amps klinken enorm goed via de effreturn met b.v. boss me30 of in mijn geval x3live momenteeel ;)



De TS heeft geen budget voor een me30 of x3live erbij...



ten zevende.. waarom staat deze marshall zoveel in oefenruimtes ?



Puur alleen omdat er Marshall op staat...

lodi
26 december 2009, 14:07
ten eerste.. idd ik heb er "verstand" van.. :cooler:
ten tweede.. hij/zij vraagt een mening, dit is mijne..
ten derde.. de amp kan heel zacht :sssh: maar ook hard genoeg voor een gemiddeld cafe.. :crazyhappy:
ten vierde.. deze amps klinken enorm goed via de effreturn met b.v. boss me30 of in mijn geval x3live momenteeel ;)
ten vijfde.. roland klinkt veelste vlak, maar dit is weer mijn mening da's t mooie van een forum, meer meningen peilen.. :harmony:
ten zesde.. meer meningen kan helpen ipv iemand in de roland hoek duwen omdat een paar het "beter" vinden..
ten zevende.. waarom staat deze marshall zoveel in oefenruimtes ?
ten laatste.. overdrijf ik :seriousf: sorry hooorrr :seriousf:

anyway, je zou nog meer beginnersamps kunnen melden als fender/beringer/zoom/line6 etc.. maar t blijft zelf proberen wat jou lekker in je oren klinkt, en past bij je budget.. en spui daarna je mening hierover ongeacht wat andere vinden.. :hippie: maar als je het mij vraagt.. tja..


.

heeft wel gelijk imo, de cube wordt hier te pas en te onpas aangeprezen als dè beginnersamp, wel ik kan je verzekeren dat al mijn leerlingen na n' tijd hier anders over denken, ze kunnen hier kiezen tssn de cube, de vox vt en de marshall mgfx, ik ga hier niet zeggen wat ze het beste vinden maar in elk geval NIET de cube, wat wel raar is de eerste keer willen ze allemaal de cube, want ze hebben gehoord dat het de beste is

Loik
26 december 2009, 14:15
Kijk dat bedoel ik, ik vraag niet willen jullie allemaal zeggen dat de cube het beste is, maar wat handig en goed is om mee te beginnen en niet dat ik het over 3 maanden weg kan gooien omdat het technologische troep is. en anders kijk ik wel op marktplaats, een kennis die heeft ook een stratocoaster voor me met riem en koffer enzo voor 200 euro. dan heb ik nog 100 euro voor snoeren en versterker.

Quicksilver
26 december 2009, 16:50
heeft wel gelijk imo, de cube wordt hier te pas en te onpas aangeprezen als dè beginnersamp, wel ik kan je verzekeren dat al mijn leerlingen na n' tijd hier anders over denken, ze kunnen hier kiezen tssn de cube, de vox vt en de marshall mgfx, ik ga hier niet zeggen wat ze het beste vinden maar in elk geval NIET de cube, wat wel raar is de eerste keer willen ze allemaal de cube, want ze hebben gehoord dat het de beste is

De Vox VT serie klinkt iets beter dan de cubes, dat is correct. Voor zover ik mij kan herinneren (inmiddels half jaar geleden) zat er geen ingebouwde tuner in en ook niet de vele effecten die Roland wel bied. Natuurlijk is Roland niet het merk bij uitstek voor de beginners maar het behoort toch wel tot een van de beste beginners-versterkers. Je hebt ook de Peavey Vypyr serie die heel goed schijnt te zijn en je hebt Line 6 (welke ik ook bezit maar hij klinkt mij met de dag digitaler wat wel jammer is voor een 120watts amp van 350 euro).

De Marshall MG-serie is ruk, of je hem nu zacht zet of hard (hard is het nog erger). Ik heb ook weleens gezien dat bij een optreden een cube werd gebruikt en er een microfoon ervoor stond om over de PA te gaan, dit werkte prima en klonk ook niet mis.

De reden dat die Vox ietsje beter klinkt is omdat er volgens mij één lamp in zit, ik weet het alleen niet zeker maar ik meende van wel.


Een Cube 15 kost maar 100 euro, heb je nog 200 over voor een gitaartje, misschien een tweedehands Epi Dot?

Waarom de 15X als je de 20X voor een klein prikkie meer kan kopen en veel meer effecten en ingebouwde tuner krijgt?

Betreffende de MG-serie van Marshall: dat is gewoon troep, echt. Daarmee ben je niet veel beter uit dan de gemiddelde amp uit een starterspakket.

Koeloe
26 december 2009, 16:55
Het is dat ik de Cube alleen op clean getest had, want anders had ik hem laten staan. De Peavey Vyper zit in dezelfde klasse en presteert ook nog enigzins op overdrive waar de Cube het laat afweten.

Quicksilver
26 december 2009, 16:58
Het is dat ik de Cube alleen op clean getest had, want anders had ik hem laten staan. De Peavey Vyper zit in dezelfde klasse en presteert ook nog enigzins op overdrive waar de Cube het laat afweten.

Eens, de overdrive zou beter kunnen op de cube maar hij gebruikt toch geen zware overdrive. Heb je al eens geprobeerd de 'metal' setting (of 'metal stack' als je dat lekkerder vind klinken) en dan met de mids helemaal op 11-12, de treble op 7 en de bass op 3? Zo heb ik de cube van m'n maat achtergelaten bij hem thuis en hij belde me op om me daarvoor te bedanken ;)

lodi
26 december 2009, 19:41
De Vox VT serie klinkt iets beter dan de cubes, dat is correct. Voor zover ik mij kan herinneren (inmiddels half jaar geleden) zat er geen ingebouwde tuner in en ook niet de vele effecten die Roland wel bied. Natuurlijk is Roland niet het merk bij uitstek voor de beginners maar het behoort toch wel tot een van de beste beginners-versterkers. Je hebt ook de Peavey Vypyr serie die heel goed schijnt te zijn en je hebt Line 6 (welke ik ook bezit maar hij klinkt mij met de dag digitaler wat wel jammer is voor een 120watts amp van 350 euro).

De Marshall MG-serie is ruk, of je hem nu zacht zet of hard (hard is het nog erger). Ik heb ook weleens gezien dat bij een optreden een cube werd gebruikt en er een microfoon ervoor stond om over de PA te gaan, dit werkte prima en klonk ook niet mis.

De reden dat die Vox ietsje beter klinkt is omdat er volgens mij één lamp in zit, ik weet het alleen niet zeker maar ik meende van wel.



Waarom de 15X als je de 20X voor een klein prikkie meer kan kopen en veel meer effecten en ingebouwde tuner krijgt?

Betreffende de MG-serie van Marshall: dat is gewoon troep, echt. Daarmee ben je niet veel beter uit dan de gemiddelde amp uit een starterspakket.
als je echt denkt dat de cube méer effekten heeft dan de vox vt dan moet je ze eens allebei naast elkaar bekijken, neem er desnoods n' telraam bij,vox heeft dan nog betere effekten( niet van die ondertussen voorbijgestreefde cosm technologie) wat die tuner betreft ja, maar voor die 24 euro meerprijs koop ik er wel eentje hoor (vergelijk prijzen in dezelfde winkel vb music store) ja er zit idd eén lamp in, da's waarom hij beter klinkt, je krijgt er ook nog 8 preset mode's bij daarbij ziet hij er ook nog goed uit maar da's smaak hè

Squier02
26 december 2009, 20:28
Waarom de 15X als je de 20X voor een klein prikkie meer kan kopen en veel meer effecten en ingebouwde tuner krijgt?


Ja de tuner doet het hem.

Als ik de topic starter een tip mag doen. Heb nog even geduld en breid je budget wat uit.

Geoffrey
26 december 2009, 20:41
Versterker: 2de hands Peavey Bandit 112.
Kan je zeker makkelijk vinden op Marktplaats ofzo, voor niet al te veel euro's!

Kijk eens op youtube om wat ideëen op te doen..