PDA

View Full Version : Hulp IVM pedalen / voodoo lab pedal power 2 plus



JIB
25 december 2009, 17:05
Hallo iedereen!
Ik heb zopas voor Kerstmis een Voodoo lab pedal power 2 plus gekregen.
Ik had dit dus ook nodig voor mijn effecten.
Had hiervoor een boss bcb90 pedalenbord, met boss adapter en daarop dus losse effectjes, maar omdat ik toch nog wil uitbreiden, had ik een pedaltrain gekocht.

Nu heb ik dus deze voeding, en alle uitleg staat in het Engels. Ik versta niet alles, en omdat ik zeker niets verkeerd wil doen, wou ik hier om wat uitleg vragen. Hoe kan ik mijn pedalen best aansluiten.
Ik heb de volgende pedalen:

DUNLOP CRYBABY
BOSS Chromatic Tuner
EHX BIG MUFF w/ tone wicker
IBANEZ Ts09 baked mod by keeley
BOSS PH-1 PHASER
BOSS TR-2 TREMOLO
BOSS DD-7 DELAY

Ik denk dat dit ook de beste vologorde is.

Is er iemand wat me verder kan helpen?
Alvast hartelijk bedankt!!!

Jens

J-P
25 december 2009, 17:17
Ik heb er onvoldoende verstand van maar ik kan het wel vertalen als je wil. Kan je de handleiding ergens scannen, ergens neerzetten of PMen?

Comfortably Daniel
25 december 2009, 22:56
Zo kan je ze inderdaad goed neerzetten...al vinden een hoop mensen een phaser voor de "dirt" pedalen beter klinken, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Maar wat heeft dit met je Pedal Power te maken?

the sure thing
25 december 2009, 23:04
Als het goed is, zaten er bij de pedal power stekketjes/snoertjes. Je kan ze allemaal gebruiken om je effecten aan te sluiten. Het snoertje met aan de ene kant een rode stekker en aan de andere kant een zwarte stekker niet gebruiken (is reversed polarity).

Als er een BOSS pedaaltje tussen zit die op de sticker "use ACA adapter only", plug je die in voedings-uitgang 1,2 of 3 en haal je de kleine dip-switch over van de desbetreffende ingang.

Verder maakt het niet uit welke voedingsuitgang je voor welk pedaaltje gebruikt.

Qua volgorde van pedalen (hoe het gitaarsignaal loopt) is een apart sticky op de 1e pagina van dit sub-forum te vinden.

Mocht je nog vragen hebben, post ze!

JvD.
26 december 2009, 19:37
met alle switches op normal is elke uitgang 9v.
verder lopen de uitgangen 5 en 6 op 250 mA.
waar de rest op 100 mA werkt.

een EH Holy Grail neemt bijvoorbeeld 130 mA. dus die moet op uitgang 5 of 6.

P-Five
7 januari 2010, 14:01
met alle switches op normal is elke uitgang 9v.
verder lopen de uitgangen 5 en 6 op 250 mA.
waar de rest op 100 mA werkt.

een EH Holy Grail neemt bijvoorbeeld 130 mA. dus die moet op uitgang 5 of 6.

Wat voor effect heeft die 250 mA op een Boss Effect? Kan ik uitgang 5 of 6 ook voor die pedalen gebruiken?

TimS
7 januari 2010, 14:15
Wat voor effect heeft die 250 mA op een Boss Effect? Kan ik uitgang 5 of 6 ook voor die pedalen gebruiken?
Ja, als de dipswitch op normaal staat. De andere kant op is geloof ik 16V unregulated, voor de grotere Line6 pedalen.

JvD.
7 januari 2010, 15:30
Wat voor effect heeft die 250 mA op een Boss Effect? Kan ik uitgang 5 of 6 ook voor die pedalen gebruiken?
al stond er 1700mA op. dat heeft geen effect. je kijkt naar ampere voor hoeveel een pedaal gebruikt. dus je DC-chain hang je niet op de uitgang met 100mA want de kans is groot dat je pedalen meer mA nodig hebben.
zeker digitale pedalen kunnen raar reageren op te wijnig mA.

ThomasL
10 februari 2010, 14:44
Is dat nou alleen bij de voodoolab pedalpower, dat je 2 uitgangen hebt waarbij je de uitgangsspanning middels een potmetertje kan verlagen, om een lege batterij na te bootsen? Of heb je dat ook op andere voedingen? Ik heb het ooit gezien...

driftkop
10 februari 2010, 15:36
Ik zou de phaser direct na de wah zetten. Maar je kunt het beste gewoon van alles uitproberen, en kijken wat je zelf lekker vindt klinken.

driftkop
10 februari 2010, 15:38
Is dat nou alleen bij de voodoolab pedalpower, dat je 2 uitgangen hebt waarbij je de uitgangsspanning middels een potmetertje kan verlagen, om een lege batterij na te bootsen?

Ik ben dat idd vaker tegen gekomen, maar wat is daar eigenlijk het nut van?

ThomasL
10 februari 2010, 22:44
Ik ben dat idd vaker tegen gekomen, maar wat is daar eigenlijk het nut van?

Omdat sommige (met name overdrive) pedalen véél beter gaan klinken naarmate de batterij leeg raakt. Meen me te herinneren dat op de 1ste pedalpower 2 van die trimpotjes zaten, zodat je max. 2 pedalen met een 'lege batterij' kon voeden...

ThomasL
10 februari 2010, 22:47
Omdat sommige (met name overdrive) pedalen véél beter gaan klinken naarmate de batterij leeg raakt. Meen me te herinneren dat op de 1ste pedalpower 2 van die trimpotjes zaten, zodat je max. 2 pedalen met een 'lege batterij' kon voeden...

Ah, op de pedal power 2 zit het, ze noemen het SAG... Daggut wit!