PDA

View Full Version : VOC AC120 vs. Fender Twin Reverb voor recording punk/rock



eric_wilson_is_fat
25 december 2009, 15:23
Hey guys and girls!

voor de komende opnamen van onze demo heeft onze gitariste de optie om een VOX AC120 óf een Fender twin reverb te gebruiken.

- stijl: punk/rock
- één gitaar in de band
- gitaren: telecaster en gibson SG
- distortionpedaal (mx ofzo? ik ben de bassist :stop:)
- geluid: het bekende bijenzoem punkrockgeluid maar dan met meer crunch

Het is niet mogelijk ze op voorhand te proberen of ze allebei te regelen. het is dus OF de één OF de ander.

Mijn vraag: welke amp adviseren jullie haar met in achtneming van bovenstaande en vooral waarom?

Bedankt voor jullie expertise :zz:

beruk
25 december 2009, 15:28
Ik zeg Vox. Die kan lekker vuig. En Engels vuig vind ik lekkerder dan Amerikaans vuig.

Nellyrocks
25 december 2009, 19:34
Yep, ik zou ok de vox doen maar breng dan wel zo veel mogelijk verschillende scheurpedaaltjes mee als je die wil gebruiken. Mijn ervaring met voxen is dat ze niet altijd elk pedaal lusten. Die Fender is wat dat betreft een stuk minder kieskeurig.

Eko
25 december 2009, 20:38
Ik ben nog van de generatie die de punk heeft zien opkomen. Toen keken we nergens naar. Open met die amp en raggen! Maakt niet uit met wat. Tekst? Onbelangrijk! Type gitaar? Who cares? Amp? Duh.....

yhcmarc
25 december 2009, 21:51
Tekst? Onbelangrijk!

Dan heb je punk imho niet helemaal begrepen, maar dat zal wel aan mij liggen.

OT: Ik zou voor de VOX gaan.

Ukeloeder
25 december 2009, 23:18
Hij heeft punk zien opkomen, zei 'ie. Mijn ervaring is ook dat geengageerde punk van een later stadium is.

On topic;
waarom nu al kiezen? Ze staan niet in de studio ofzo? Anders allebei effe proberen; kost je 5 minuten...
Ik vind ze beide minder geschikt voor punk, maar zou ook kiezen voor Vox.

yhcmarc
26 december 2009, 09:43
Volgens mij hadden de MC5 en The stooges ook wel het een en ander te zeggen, daarnaast eind jaren '70 met bands als Black flag en tot op zekere hoogte ook de voorlinie van de UK bands.

Ukeloeder
26 december 2009, 10:20
Helemaal correct, maar we hadden het over politiek geengageerd toch? Rob Tyner en mn Fred Kramer dachten vooral met hun... eeeh... kleine kopje.

matto
26 december 2009, 11:11
Doe die Vox maar die Fender zou er te veel van krijgen :seriousf::seriousf:

Rinze
26 december 2009, 11:35
Bij een hoop punkbands was zelfs stemmen taboe, heb in die tijd vaak met de oortjes staan klapperen (toe nou jongens, even stemmen, please :makeup:). Het was niet altijd een genot...

Wat betreft de inhoud van de teksten: imo was het een hoop elkaar na blaten, met name op politiek gebied het verhaal van de klok en de klepel. Gaf ook niet, als je maar boos was ;)

Ook de politieke bands liepen natuurlijk stiekem hun pik achterna. Kan me nog een pamflet herinneren uit de kraakscene in Groningen midden jaren 80 waarin drie oorzaken werden genoemd voor het kapot gaan van de scene: alcoholisme, machtswellust en seksisme. En toen was het nog lang niet op zijn ergst.

OT: de AC 120 is een versterker met een grafische eq met draaiknoppen naast de gewone toonregeling, toch? Het is even instellen maar een vriend van me speelde met zo'n ding in een hardcore band, andere jongen in een metalband. Ging in ieder geval erg hard en kon lekker vies klinken. Twin lijkt mij persoonlijk minder, heb dan altijd het gevoel dat de scheur min of meer over het typische Fenderclean heen ligt, a la Hüsker Dü zeg maar.

DaveItUp
26 december 2009, 13:24
Helemaal correct, maar we hadden het over politiek geengageerd toch? Rob Tyner en mn Fred Kramer dachten vooral met hun... eeeh... kleine kopje.

Fred Sonic Smith en Wayne Kramer haal je door elkaar volgens mij :)

En echt politiek geengageerd waren the mc5 niet idd, dat was meer hun "goeroe" slash manager John Sinclair.

Ukeloeder
26 december 2009, 14:31
Je hebt helemaal gelijk. In m'n vorige post deed ik het ook al...
:???: