PDA

View Full Version : Hee,,



Thewisbone
24 december 2009, 23:41
Hee,, ik ben hier nieuw en had wat vraagjes

ik speel zelf al zo'n 5 jaar? geloof ik.

ik heb nu een crafter Convoy DX en een Richwood Semi-akk..

Met een 15 watt VOX versterkertje

En hier komen mijn vraagjes..

hoe maak ik een echte mooie blues sound zoals je in die filmpjes enzo van youtube ziet?

en hoe maak je een beetje het geluid van ACDC na?
wat ken de meeste nummers van hun wel spelen..
maar the sound is er dan niet helemaal..
iemand tips?

mvg, Thomas

Keep the rock Alive!

DeiDRagonas
24 december 2009, 23:47
Hee,, ik ben hier nieuw en had wat vraagjes

ik speel zelf al zo'n 5 jaar? geloof ik.

ik heb nu een crafter Convoy DX en een Richwood Semi-akk..

Met een 15 watt VOX versterkertje

En hier komen mijn vraagjes..

hoe maak ik een echte mooie blues sound zoals je in die filmpjes enzo van youtube ziet?

en hoe maak je een beetje het geluid van ACDC na?
wat ken de meeste nummers van hun wel spelen..
maar the sound is er dan niet helemaal..
iemand tips?

mvg, Thomas

Keep the rock Alive!

Hoi, welkom!!

Om ff antwoord te geven op je vragen:

-Louvre Parijs
-Pi
-Ja, 49.

Succes!!

richwoodplayer
24 december 2009, 23:49
de gitaren, elementen, en versterker doen allemaal wat met je sound.
voor een ac/dc sound zou een SG model heel geschikt zijn, met een versterker op high gain, voor blues kan je weer een les paul model of fender telecaster nemen, en voor allebij de sounds wat met je pickup volumes en tone knoppen spelen, ook op je versterker kan je met de knoppen spelen, tot je een sound gevonden hebt die jij lekker vindt!

Thewisbone
25 december 2009, 00:26
@ DeiDRagonas

ik snap niet echt wat je bedoelt..




ik heb net 011 snaren gehaald.. dus kan er weer even tegen aan..
zal morgen even gitaar spelen

BW87
27 december 2009, 00:06
Welkom,