PDA

View Full Version : Hee,,



Thewisbone
24 december 2009, 23:41
Hee,, ik ben hier nieuw en had wat vraagjes

ik speel zelf al zo'n 5 jaar? geloof ik.

ik heb nu een crafter Convoy DX en een Richwood Semi-akk..

Met een 15 watt VOX versterkertje

En hier komen mijn vraagjes..

hoe maak ik een echte mooie blues sound zoals je in die filmpjes enzo van youtube ziet?

en hoe maak je een beetje het geluid van ACDC na?
wat ken de meeste nummers van hun wel spelen..
maar the sound is er dan niet helemaal..
iemand tips?

mvg, Thomas

Keep the rock Alive!

DeiDRagonas
24 december 2009, 23:47
Hee,, ik ben hier nieuw en had wat vraagjes

ik speel zelf al zo'n 5 jaar? geloof ik.

ik heb nu een crafter Convoy DX en een Richwood Semi-akk..

Met een 15 watt VOX versterkertje

En hier komen mijn vraagjes..

hoe maak ik een echte mooie blues sound zoals je in die filmpjes enzo van youtube ziet?

en hoe maak je een beetje het geluid van ACDC na?
wat ken de meeste nummers van hun wel spelen..
maar the sound is er dan niet helemaal..
iemand tips?

mvg, Thomas

Keep the rock Alive!

Hoi, welkom!!

Om ff antwoord te geven op je vragen:

-Louvre Parijs
-Pi
-Ja, 49.

Succes!!

richwoodplayer
24 december 2009, 23:49
de gitaren, elementen, en versterker doen allemaal wat met je sound.
voor een ac/dc sound zou een SG model heel geschikt zijn, met een versterker op high gain, voor blues kan je weer een les paul model of fender telecaster nemen, en voor allebij de sounds wat met je pickup volumes en tone knoppen spelen, ook op je versterker kan je met de knoppen spelen, tot je een sound gevonden hebt die jij lekker vindt!

Thewisbone
25 december 2009, 00:26
@ DeiDRagonas

ik snap niet echt wat je bedoelt..




ik heb net 011 snaren gehaald.. dus kan er weer even tegen aan..
zal morgen even gitaar spelen

BW87
27 december 2009, 00:06
Welkom,

voor mijn effecten en sounds gebruik ik mijn erg economisch voordelige pedaal (Digitech rp100) die kan je nu in de winkel voor zo'n 60 euro kopen denk ik..
hierbij kan je zo je effecten instellen dat je op 1 kanaal een blues sound heb en de andere een metal (als je dat zou willen)
de fabrieksinstellingen klinken veel te digitaal maar als je even de tijd neemt om je in de effecten en de geluiden te orrienteren kan je redelijk goede sounds eruit halen.

Thewisbone
27 december 2009, 12:26
Maar in mijn vesterker heb ik ook zo'n 15 Amps zitten en 15 effecten.

J.B.
27 december 2009, 15:45
Welkom!
Die 'echte mooie blues sound' krijg je alleen met een echte buizenversterker. Je kan eventueel wel een overdrive pedaaltje kopen (kijk op proguitarshop.com om een idee te krijgen) want eerlijk gezegd trekken die versterkermodellen in de Vox nergens op, maar hij heeft wel best een lekkere cleane klank dus met een pedaaltje moet het denk ik wel lukken. Voor de AC/DC klank kan je hetzelfde pedaal gebruiken en de overdrive wat meer openzetten. Fulltone, MI Audio en ZVex maken leuke pedalen, niet al te goedkoop maar dan heb je wel een lekkere klank. Iets minder lekker maar nog altijd leuk zijn Hardwire pedalen, rond de 100 euro.

Thewisbone
27 december 2009, 16:24
:B:gitarist::zz:Ok, 100 euro :B is me wat te duur maar bedankt voor de info..:metal:

J.B.
27 december 2009, 16:42
Graag gedaan ;) Tja ik vrees dat je onder 100 euro niet veel kwaliteit gaat vinden.