PDA

View Full Version : Jacksonvragen



carnivore666
24 december 2009, 19:46
Hoi Mensen,

Misschien niet on topic,maar heb vorige week en uitgeleende gitaar terug gekregen en de snaren zojuist eraf gehaald en floyd uitelkaar voor grondige poetsbeurt.Ook moesten de schroeven en bouten van tuners,jackplug en humbuckers vastgedraaid worden en van de zadeltjes.
Wat ik vreemd vind is dat tussen de eerste 3 frets groeven/slijtsporen in het hout zitten,hoe komt dit?

Het is trouwens en Koreaanse Jackson performer RR van rond 96/98.
Ook heb ik geen olie voor het fretbord in huis en vraag me af of het kwaad kan om voor en keer en beetje sla,zonne of olijfolie te gebruiken.

Verder wil ik hem en hele toon lager stemmen.

Ik heb in het verleden weleens twee en een halve toon lager gespeelt,en had toen echt dikkere snaren nodig met meer veren aan de trem als ik me niet vergis.

Zou en hele toon lager met D`addario 009/046 nog te doen zijn?
Ik meen me te herrineren dat dit set prima was voor en halve toon lager(Geel/blauwe verpakking)klopt dit?

Zo ik ga weer verder en hoop dat nog iemand wat tips heeft,ook al is het heilig avond:hippie:

Gr bram.

Jasper.
24 december 2009, 19:50
Hoi Mensen,

Misschien niet on topic,maar heb vorige week en uitgeleende gitaar terug gekregen en de snaren zojuist eraf gehaald en floyd uitelkaar voor grondige poetsbeurt.Ook moesten de schroeven en bouten van tuners,jackplug en humbuckers vastgedraaid worden en van de zadeltjes.
Wat ik vreemd vind is dat tussen de eerste 3 frets groeven/slijtsporen in het hout zitten,hoe komt dit?

Het is trouwens en Koreaanse Jackson performer RR van rond 96/98.
Ook heb ik geen olie voor het fretbord in huis en vraag me af of het kwaad kan om voor en keer en beetje sla,zonne of olijfolie te gebruiken.

Verder wil ik hem en hele toon lager stemmen.

Ik heb in het verleden weleens twee en een halve toon lager gespeelt,en had toen echt dikkere snaren nodig met meer veren aan de trem als ik me niet vergis.

Zou en hele toon lager met D`addario 009/046 nog te doen zijn?
Ik meen me te herrineren dat dit set prima was voor en halve toon lager(Geel/blauwe verpakking)klopt dit?

Zo ik ga weer verder en hoop dat nog iemand wat tips heeft,ook al is het heilig avond:hippie:

Gr bram.

Denk dat je hiervoor beter even een aparte topic kunt aanmaken, is niet echt ontopic nee. En je bereikt er een wat groter publiek mee. Mods? Verplaatsen?

Quicksilver
24 december 2009, 19:53
Hoi Mensen,

Misschien niet on topic,maar heb vorige week en uitgeleende gitaar terug gekregen en de snaren zojuist eraf gehaald en floyd uitelkaar voor grondige poetsbeurt.Ook moesten de schroeven en bouten van tuners,jackplug en humbuckers vastgedraaid worden en van de zadeltjes.
Wat ik vreemd vind is dat tussen de eerste 3 frets groeven/slijtsporen in het hout zitten,hoe komt dit?

Het is trouwens en Koreaanse Jackson performer RR van rond 96/98.
Ook heb ik geen olie voor het fretbord in huis en vraag me af of het kwaad kan om voor en keer en beetje sla,zonne of olijfolie te gebruiken.

Verder wil ik hem en hele toon lager stemmen.

Ik heb in het verleden weleens twee en een halve toon lager gespeelt,en had toen echt dikkere snaren nodig met meer veren aan de trem als ik me niet vergis.

Zou en hele toon lager met D`addario 009/046 nog te doen zijn?
Ik meen me te herrineren dat dit set prima was voor en halve toon lager(Geel/blauwe verpakking)klopt dit?

Zo ik ga weer verder en hoop dat nog iemand wat tips heeft,ook al is het heilig avond:hippie:

Gr bram.

Ja, dit kan vast wel dat deed ik vroeger ook maar je zal de veren achterin wel wat losser moeten doen indien deze een zwevende tremolo heeft.

pannekoek
24 december 2009, 19:54
Hmm ik meende dat alleen EMG die quickconnectors had? Hoe zit dat nou?
En ik meende dat alleen de X serie met quickconnectors kwam.. 81-X, 60-X, had jij zelf ook van die quickconnectors op een standaard 81 :???:

Zal bij volgende keer dat ik snaren vervang zelf ook eens kijken.. En die blackouts hebben dezelfde quickconnectors of in ieder geval die passen universeel? :???:

Zou een hele meevaller zijn, dan doe ik het inderdaad liever zelf want een gitaarshop die zal je de volle pond laten betalen voor 2 minuten werk ipv half uur aan solderen..

En @ Tho:

Hmm, mooi ding zeg maar ik ben nog steeds niet zo heel erg weg van die 'swirl' finishes.. Ik vind het steeds mooier maar het zal nooit mijn ding worden denk ik.. :ok:

het klopt dat alleen emg quickconnectors hebben, seymour duncan wil de emg markt overnemen en daarom kan je tegenwoordig het quickconnector stekkertje direct in je seymour duncan pluggen

carnivore666
24 december 2009, 20:38
Denk dat je hiervoor beter even een aparte topic kunt aanmaken, is niet echt ontopic nee. En je bereikt er een wat groter publiek mee. Mods? Verplaatsen?

Goeie tip dank



Ja, dit kan vast wel dat deed ik vroeger ook maar je zal de veren achterin wel wat losser moeten doen indien deze een zwevende tremolo heeft.

Oke prima

Heb al en nieuw topic gemaakt:ok:

Gr bram.