PDA

View Full Version : FRT-O-2000 Ontstemmingen?



Quicksilver
24 december 2009, 17:03
Wederom een topic by me.. :punk:

Ik heb nu iets van een maand mijn RR24 en hij bevalt mij heel goed. Er is bijna niets op aan te merken. Ik heb alleen nog steeds wat euvel met de floyd rose. Het is een Originele Floyd Rose maar gefabriceert in Korea in plaats van Duitsland. Nu is het moeilijk alle snaren perfect te krijgen, maar wanneer ik ze dan eindelijk perfect heb zijn ze na 1 minuut uit stemming volgens de tuner. Dit merk ik zelf niet en hij klinkt dan nog zo zuiver als toen ik hem net gestemd had.

Ook even tussendoor, de eerste finetuner van de dikste snaar wil niet helemaal naar beneden, alle andere finetuners kun je nog 5 slagen verder draaien maar die wil niet helemaal naar beneden alsof ie daar vast komt te zitten. Hij kan wel volledig omlaag maar als je dat doet en daarna weer zo ver mogelijk omlaag doet is het niet verholpen. Enig idee hoe ik dit fix?

Wat ik opmerkte was toen ik de snaren bij ontvangst verwisselde was dat de linker tremolo-post (waar de knife-edge op rust zegmaar) wat lossig zat, niet erg los maar de rechter zat goed vast en kreeg je geen beweging in, de linker dus wel.

Ik moet hem sowieso om de 3-4 dagen stemmen denk ik, en dat hoort niet te kloppen met deze tremolo lijkt me. Ik vermoed dat het aan die tremolo-post ligt, moet ik die verder aandraaien ofzo of hoe zit dat precies? Ik begin al die floyd rose tremolo's al goed door te krijgen maar een expert kan je me natuurlijk niet noemen dus vraag ik het jullie.

Manuvdv
24 december 2009, 17:16
Ik moet hem sowieso om de 3-4 dagen stemmen denk ik, en dat hoort niet te kloppen met deze tremolo lijkt me.
Ik ben geen expert met floyds, maar dit is inderdaad niet normaal. Mijn Dean (een licensed dan nog!) moest ik bijna nooit stemmen.

Quicksilver
24 december 2009, 19:27
BUMP? :makeup:

F*R*E*A*K
24 december 2009, 19:33
Is het de post zelf die los zit, of is het het busje waar deze ingedraaid zit die los zit?

Quicksilver
24 december 2009, 19:44
Is het de post zelf die los zit, of is het het busje waar deze ingedraaid zit die los zit?

Volgens mij de post zelf. Volgens mij kon ik die verder naar beneden draaien.
En weet iemand al hoe ik die fine-tuner fix? :strat:

Jasper.
24 december 2009, 19:54
En weet iemand al hoe ik die fine-tuner fix? :strat:

Beetje olie ofzoiets proberen? kun je hem er neit helemaal uithalen? misschien zit er ergens een braampje ofzo op, dat je die kunt wegveilen.

F*R*E*A*K
24 december 2009, 20:07
Volgens mij de post zelf. Volgens mij kon ik die verder naar beneden draaien.
En weet iemand al hoe ik die fine-tuner fix? :strat:

Dat je ze kunt verdraaien is normaal, anders zou je de hoogte niet af kunnen stellen.

Ik heb wel een keer gehad dat zadeltjes verschoven omdat die imbusjes niet goed vast zaten, dan wordt ie ook vals.

Quicksilver
24 december 2009, 21:27
Dat je ze kunt verdraaien is normaal, anders zou je de hoogte niet af kunnen stellen.

Ik heb wel een keer gehad dat zadeltjes verschoven omdat die imbusjes niet goed vast zaten, dan wordt ie ook vals.

Die zitten goed vast, die heb ik namelijk zelf nog geïntoneerd.
@Jasper nee, die kun je er niet helemaal uitschroeven ze gaan maar tot bepaald punt omhoog allemaal. ;)

Quicksilver
25 december 2009, 16:02
Ik zou het erg, heel erg waarderen als er nou eens wat reacties binnenlopen. Ik moet steeds bumpen.. :(

F*R*E*A*K
25 december 2009, 17:38
Je toplock werkt goed en slipt niet door?
Zijn je veren in orde, staan ze allemaal ongeveer onder even veel spanning?

Meer kan ik echt even niet bedenken.

Quicksilver
25 december 2009, 17:41
Je toplock werkt goed en slipt niet door?
Zijn je veren in orde, staan ze allemaal ongeveer onder even veel spanning?

Meer kan ik echt even niet bedenken.

Veren zijn in orde, toplock werkt uitstekend (weet ik zeker).
Bij de stringchange de eerste keer vielen ook 2 van de blokjes die de snaren vasthouden (hele kleine geniepige rechthoekige blokjes met een schroefdraadje erin) omdat m'n pa ermee liep te zooien. Heb ze er weer in kunnen krijgen maar dat gebeurt me niet weer wat een gepiel zeg.

Als ik die tremolo post wat aandraai dan moet ie vaster komen te zitten toch?

F*R*E*A*K
25 december 2009, 17:44
Als ik die tremolo post wat aandraai dan moet ie vaster komen te zitten toch?

In principe wel, maar je draait je tremolo dan wel omlaag.

Staan de studs wel ongeveer op de zelfde hoogte?

Quicksilver
25 december 2009, 19:40
Staan de studs wel ongeveer op de zelfde hoogte?

Ja dat doen ze ;)

Quicksilver
27 december 2009, 21:07
Nog één laatste bump en anders ga ik de andere fora wel ff langs.. :makeup::dontgeti: