PDA

View Full Version : Bekabeling Rack en pedalboard



J-P
24 december 2009, 16:26
Wat nieuwe apparatuur aangeschaft en dat moet natuurlijk aangesloten worden in het rack en op de pedal tray. De zoekfunktie geeft zoveel berichten dat het moeilijk is het kaf van het koren te scheiden (zeker als je maar 1 keer per minuut mag zoeken) dus ik vraag het maar eens hier.

Loont het de moeite om die silent jacks van Neutric te nemen ipv de standaard? Ik bedoel, hoor je het verschil nu echt zo goed? Of moet het George L zijn omdat dat nog zoveel beter is (niet dat dat met mijn gitaarspel heel veel uitmaakt maar ik heb een hekel aan brom/ruis)? Want als ik het dan doe pak ik gelijk alle kabels aan. Is thomann de beste besteloptie? Dus kabel/jack suggesties gevraagd. Alvast bedankt.

Geoffrey
24 december 2009, 16:36
Check PM ;)

J-P
24 december 2009, 16:39
Het waar te kopen is in ieder geval door Geoffrey opgelost wat de 220v betreft. In ieder geval bedankt!

JER00N
24 december 2009, 16:40
Die silent jacks van neutrik hebben een ingebouwde schakelaar die je signaal kortsluit zodra je de stekker ergens insteekt of uittrekt. Wel handig als je 'live' van gitaar wil wisselen, omdat je dan niet die plop hoort. Ik heb er sinds kort ook 1 aan mn gitaarkabel gezet en ik hoef nu niet meer mn pedalboard te muten als ik van gitaar wissel. Maar dat 'silent' betekent niet dat ie ruis en brom wegtovert ofzo ;) en imho heeft het ook alleen nut bij dingen die je aansluit terwijl je versterker aanstaat, het heeft geen nut om die silent jacks te gebruiken bij patchkabels ofzo...

J-P
24 december 2009, 16:46
OK, dat is duidelijk. Het is inderdaad voor een permanente aansluiting dus dan is `silent` onzinnig inderdaad. Dat verduidelijkt een hoop. Ik heb namelijk een enorme brom (voor mijn gevoel) in mijn rack ergens. Die wil ik dan gelijk aanpakken.

fredjuh
25 december 2009, 19:51
Ik heb namelijk een enorme brom (voor mijn gevoel) in mijn rack ergens. Die wil ik dan gelijk aanpakken.
Dan moet je die brom eerst opsporen;)

J-P
25 december 2009, 22:38
Ja, dat lijkt me logisch. Als mijn nieuwe spullie er is begin ik opnieuw met opbouw. Kabels en jacks zijn besteld, andere spullen komen volgende week binnen. Ik mag niet meer solderen van een goede vriend van mij dus hij komt dat doen. :sssh: Ik denk dat het ook komt door de bekabeling achter in het rack, ik heb al flink huiswerk zitten maken hier op het forum hoe al die rackgoeroes dat nou gedaan hebben, er is hier veel te leren. Ik snap ook eigenlijk niet dat ik het nooit belangrijk genoeg vond... ik ben een stuk preciezer met mijn motoren.:mad:

RazorBlade
25 december 2009, 22:43
heb jij dit al geprobeert ?
http://shop.conrad.nl/DJ_gear,044_audio,044_verlichting/DJ_set,044_draaitafels,044_microfoons/Rack_accessoires/300531.html

brom uit racks lossen 99% op met deze.. (tenzij het een brakke kabel achterop is natuurlijk..)

J-P
25 december 2009, 22:49
Die zag ik al op Yek1`s site staan ja, nog niet geprobeerd maar die ga ik gelijk bestellen want baat het niet dan schaadt het niet, en ik ben in principe toch bezig. Dank je!

Geoffrey
25 december 2009, 22:49
Welke kabels zijn het nu geworden?

J-P
25 december 2009, 22:57
Neutrik en Cordial, ik moest toch wat zaken bestellen bij Thomann en zo kon ik alles in 1 keer doen, had nog een rek-lade en wat andere zaken te bestellen en nu heb ik alles in 1 keer gedaan. Via ebay nog wat zaken gekocht, die liggen nu bij vrienden in Hamburg en die nemen ze volgende week mee naar hier, scheelt weer de verzendkosten.Ik blijf natuurlijk een zeeuw. :seriousf: