PDA

View Full Version : Judas Priest



Ditmar
11 april 2003, 11:52
Hee hallo, ik vroeg me gewoon af of hier nog Judas Priest fans rondhangen. Ik trok gisteren (ik moest met de trein) weer eens effe Jugulator uit de kast, en toen realiseerde ik me weer hoe geniaal Priest eigenlijk is.

Ik geloof dat ik een van de heel erg weinigen ben, maar ik vind die nieuwe zanger stiekem ook beter dan Rob Halford. De laatste twee cd's heerschen echt te zwaar, al was Painkiller natuurlijk ook geniaal.

Roadkill, wat vind jij ervan ??

FNaRK
11 april 2003, 13:35
Heavy Metal is the Law, en Priest is zeker 1 van de grondleggers !! Ben altijd erg grote fan geweest van Priest, heb zelfs een zooi L.P's (gehad) Vind de eerste paar studio l.p's matig, erg tam geproduceerd(maar wat wil je: 1978 !!)
Ik vind "Unleashed in the East" absoluut een klassieker, evenals "Sreaming for Vengeance". Ben ze daarna een beetje uit het oog verloren, hoor af en toe bij de medebandleden wat nieuwer werk...
Ik was trouwens aangenaam verrast door het optreden van Halford, jaartje of 2 geleden. Blijft toch wel een wereldzanger !!!!!

andy
11 april 2003, 13:53
Painkiller is DE ultieme heavy metal plaat.
Het beste wat Priest ooit gemaakt heeft.
Het oude studio werk vindt ik net als Roadkill niet echt goed. Maar die live plaat Unleashed in the East was van wereldklasse.
Maar het nieuwere studiowerk is wel ok. Jugulator heb ik ook, moest er ff aan wennen, maar kon het toen wel waarderen.
Maar Rob Halford zal voor mij altijd de stem van Priest blijven.

hoofd
11 april 2003, 14:10
Breaking the Law, Breaking the Law! :grin:

FNaRK
11 april 2003, 15:58
kijk, dit toont maar weer aan wat een impact Priest op de metal-wereld heeft gehad: onze favo-rukturk die Breaking the Law zingt :lol:

*krijgt onbedoeld Beavis en Butthead visionen huhuhuhuhuh*

Ditmar
11 april 2003, 16:27
Those were the boys that were wacking off in my camper......

Maar goed, ik denk dat Rob Halford voor mij niet dé Priest zanger is omdat ik als eerste album Jugulator kocht. Ik heb ook maar vier albums en de best of.

Ditmar
11 april 2003, 16:28
Trouwens wel raar dat we naar dezelfde band luisteren he roadkill ???

fenderfreak
15 april 2003, 08:34
RockaRolla woman for a RockaRolla man...

Tja, godenzonen zijn het!

stringer
17 april 2003, 21:54
Judas Priest is een van de grondleggers van de heavy metal. De neiuwe priest doet me niet veel en al zeker niet als ik de laatste twee cd's hoor van Rob Halford. Het wordt dan ook tijd dat Halford terugkeert op het nest. Dan kunnen de tijden van British steel en PAinkiller weer terugkeren.

Oh ja, voor diegenen die Unleashed zo goed vinden: dit album is NIET live. Het is een grote fake.

andy
17 april 2003, 23:47
Ooooo, dat mag je dan wel ff motiveren, onderbouwen en meer van die shit. Ik weet dat er aan een heleboel "live" platen uit die tijd flink gesleuteld is, hele partijen opnieuw opgenomen in de studio bv. Zal nu ook nog wel gebeuren. Maar een grote fake klinkt alsof ze gewoon in de studio hebben gestaan en later er wat publiek ingemixed hebben, dus verteeeeellll.

Neals
18 april 2003, 12:33
Priest is wel leuk, alleen tblijft een flikker die halford.

FNaRK
18 april 2003, 12:58
hoorde trouwens de geruchten dat Halford weer terug gaat naar Priest, zou wel een verbetering zijn :grin:

Anders Destium
18 april 2003, 14:42
'PRIEST HEERSCHT :smile:

stringer
18 april 2003, 19:30
Voor Andy:

Van Unleashed is bekend dat de opnamen erg tegenvielen zodat veel in de studio is "opgepoetst", maar er zijn ook enkele partijen overgedaan. Het publiek is er daarna wel erg dik overheen gemixt.
Ik denk dat ze het met Halford gewoon nog eens over moeten doen. Als ze verstandig zijn nemen ze dan in Nederland op (hehehehe)

FNaRK
18 april 2003, 20:19
Blijft toch een wereld plaat met een dynamiek en een energie die ik op de studio-albums nog wel eens mis !!

andy
19 april 2003, 20:33
Dan was unleashed hun beste studio plaat tot dat moment :lol:

Anders Destium
20 april 2003, 23:23
Ik vind Painkiller hun beste plaat, ze lieten daarbij duidelijk horen dat ze zelfs met hun OER heavy metal meekonden met het aanstormende thrashtalent. Nog steeds klinkt die plaat niet echt gedateerd, waar je bij bijvoorbeeld Turbo dat idee wel krijgt :wink:

lord bean
23 april 2003, 15:50
Priest heerst de ballen uit je broek, Ik snap alleen niet waarom ze op die laatste 2 cd's muzikaal gezien zo zijn omgeslagen. En dat kan nooit door die nieuwe zanger komen. De muziek is zwaarder geworden en ik vind het geen echte heavy metal meer. Maar das puur persoonlijk. Live zijn ze nog beter.

Alle cd's tot en met painkiller roeleren de pan uit. Enkele toppertjes daaronder zijn screaming for vengeance en painkiller.