PDA

View Full Version : Expressie reverb



JvD.
24 december 2009, 14:19
ik wil mijn Reverb(holy grail) in een expressie pedaal behuizing bouwen zodat ik reverb-swell's kan maken.
wat ik me af vroeg: stel ik heb zo'n behuizing past daar dan elke potmeter in? moet ik een speciale potmeter zoeken die de waarde van mijn holy grail matched? waar vind ik die en waar vind ik de behuizingen? vroeger zag ik ze nog wel eens maar nu nooit meer.

zelfde geld voor een delay pedaal dat ik wil bouwen. de rebote 2.5 in een expressie pedaal zodat ik de delay time kan veranderen.

KoenB
24 december 2009, 15:53
De vraag is, welk bereik van de pot wil je gaan gebruiken? Wil je tussen 25% en 75%, of wil je de volle mep? In dat laatste geval zul je een matchende pot moeten hebben. In het eerste geval zul je met een andere potwaarde moeten werken in serie met een weerstand (meten met een multimeter tussen de minimale en maximale stand, het verschil is de potwaarde en de minimale waarde is de weerstand die in serie moet).

Je kunt misschien een lege wahbehuizing scoren via marktplaats, en daar een geschikte wahpot in bouwen (misschien is de pot die er in zit al goed, die is 100K dacht ik). Ik heb alleen geen idee of het potverloop geschikt is...

Frits van Mourik
25 december 2009, 00:23
Een 2de hands lege wahbehuizing kan nog wel 'es een longshot worden...
Je zou natuurlijk ook een volumepedaal kunnen mishandelen.
De weerstandwaarde van de "slag", die de potmeter in 't pedaal maakt,
zou idealiter overeen moeten komen met de waarde van de potmeter uit het effect.

Midwolda
25 december 2009, 01:11
Als ik tijdens het spelen aan de delay-time knop ga draaien gebeuren er altijd hele vreemde dingen...
weet je zeker dat je dat wilt? Bedoel je niet de intensity?

JvD.
25 december 2009, 02:34
Als ik tijdens het spelen aan de delay-time knop ga draaien gebeuren er altijd hele vreemde dingen...

ik maak ook geen muziek, ik maak geluiden!

Midwolda
25 december 2009, 09:17
ik maak ook geen muziek, ik maak geluiden!
:seriousf: Sig-worthy! :ok:

nico verduin
25 december 2009, 11:56
Een 2de hands lege wahbehuizing kan nog wel 'es een longshot worden...
.TAD heeft van die pedalen voor 35 euri.... http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1272 je moet hem aleen dan nog leeghalen......

JvD.
25 december 2009, 14:27
TAD heeft van die pedalen voor 35 euri.... http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1272 je moet hem aleen dan nog leeghalen......
super! meteen twee besteld!