PDA

View Full Version : gitaar/zang cover snow patrol en milow



savale
24 december 2009, 13:37
Omdat het opnemen zo leuk is :) Ik zal me kwa gitaarwerk maar eens wat meer in het diepe gooien


http://www.youtube.com/watch?v=_wuWCjELcx0

en

http://www.youtube.com/watch?v=B3oXvW6cIWM

Ibanez666
24 december 2009, 13:54
Leuk gedaan! Alleen je Engelse uitspraak kan wel verbeterd worden. :)

Chocola
24 december 2009, 14:04
I agree. Klinkt leuk :), maar niet super uitspraak. En begin van Milow is wat mislukt denk ik.

Hoe neem je op?

savale
24 december 2009, 15:18
Engelse uitspraak is gewoon lastig voor n hollander uit n klein dorpje :') Moet er wel aan werken, maarja...
Het begin van Milow is beetje gaar inderdaad.

Ik speel / zing mee met een drumtrack.
Gebruik ableton om op te nemen. sm58 op zang en behringer b1 voor de gitaar.
oja video neem ik op met mn spiegelreflex cams van mn fotografie hobby (5d mk2)

Ibanez666
24 december 2009, 15:24
Ik blijf er wel bij dat het totaal plaatje er leuk is, ondanks mn opmerking over je uitspraak. :)

savale
24 december 2009, 16:05
zou t de moeite lonen om eens n keer wat zanglessen te nemen?

Riky
25 december 2009, 12:13
Het mag van mij ook wel wat overtuigender. Zing meer uit volle borst en Engelse uitspraak is best beroerd. Jammer. Opzich wel mooie opnames qua kwaliteit en video beeld!

ruezzz
25 december 2009, 14:05
Misschien zou je de opnames wat kunnen 'kleuren' met wat ambient/sferische sounds?
Verder best OK, kan nog groeien toch?
Wat betreft de beeldkwaliteit, erg mooi.
Ik wil zelf volgend jaar ook een dergelijke camera aanschaffen, zou de 500D ook dit resultaat kunnen halen? Welke lens heb je gebruikt?

savale
26 december 2009, 10:12
Ja wat mooie strijkers zou wel mooi kunnen zijn denk. Een 500d kan dat inderdaad ook zo. (geloof wel 720p ipv 1080p, maar dat is op youtube t zelfde) Ik gebruik de goedkoopste losse lens van canon hiervoor (50mm f1.8) super lensje voor dit werk.


Misschien zou je de opnames wat kunnen 'kleuren' met wat ambient/sferische sounds?
Verder best OK, kan nog groeien toch?
Wat betreft de beeldkwaliteit, erg mooi.
Ik wil zelf volgend jaar ook een dergelijke camera aanschaffen, zou de 500D ook dit resultaat kunnen halen? Welke lens heb je gebruikt?

Aragorn
26 december 2009, 12:20
Gaaf!..geeft toch een professionele sfeer zo in HD met goede belichting, etc. Kijk nu al uit naar de volgende opname.

pasqual
26 december 2009, 13:58
het oogt in ieder geval verzorgd en het klinkt zeker niet slecht. persoonlijk vind ik snow patrol beter als milow. ik mis wel basgitaar bij snowpatrol.
zangles zal zeker zin hebben denk ik. alleen in hoeverre wil je hier iets mee? ben je een gitarist die ook een beetje zingt of ben je een zanger die zich zelf wil begeleiden?

groeten Pasqual.

savale
26 december 2009, 21:57
Thnx, ik weet nog niet echt wat ik leuker vind. Gitaar en zingen vind ik allebei leuk om te doen, het is niet echt zo dat ik t één leuker vind dan t ander. Ik speel wel gitaar in n band (waar ik n paar nummers ook meezing).
Maarja t blijft gewoon hobby, dusja :)

highflyers
1 januari 2010, 07:53
Goede sound en inderdaad je uitspraak maar goh dat komt omdat Nederland nu eenmaal kolenschop engels land is.
het vraagt bijzonder veel oefening om daar aan voorbij te komen.
Mij is het alleen gelukt door dat ik een vriendin in de UK had geloof me dan leer je heel heel snel omdat je wel moet(maar zingen kan ik nog steeds niet). Natuurlijk helpt het als je een talen knobbel hebt gekregen van een van je ouders(moeder).
wel vind ik het zonde dat jij een spiegel reflex gebruikt als video camera.
als foto's echt je hobby is moet je beter weten.
dit is heel slecht voor je beeld chip.
ja ze bouwen die functie in.
omdat er om gevraagd word door huis tuin en keuken gebruikers die niet eens het verschil zien tussen een SR foto of een standaard camera foto.
IMHO moeten ze daar niet aan toegeven het is een fotocamera geen video camera.

whammy67
1 januari 2010, 10:21
Savale,
Ik vind de vid er erg goed uitzien, knappe kwaliteit en leuk vanuit 2 angles, heb je lang lopen editen?. En ik vind je performance ook wel oke hoor!! Er zijn er veeeeel erger op joubuis.

Pucks
1 januari 2010, 14:31
Hallo Savale,

Ga je eigen liedjes schrijven! :crazyhappy: Je hebt talent om 'klein' te durven/kunnen zingen. Je uitspraak komt vanzelf wel.

Recording tips: edit je neus/snuif geluiden er naderhand uit; durf de galm uit te laten. (door de 'in your face' sound van een droge opname komt jouw stemgeluid nóg overtuigender over)

savale
2 januari 2010, 14:11
kijk dat is leuk voor m'n zelfvertrouwen. Ik heb wel wat eigen muziek, maar dat is allemaal half af. Ik zal eens n poging wagen. thnx