PDA

View Full Version : Vraag Forum down (database error)



Chocola
24 december 2009, 14:34
Hadden anderen hier ook last van de afgelopen 2 dagen? Rond twee uur 's ochtends o.i.d. kon ik er niet meer opkomen eergisteren.

Groeten,

aaronstonebeat
24 december 2009, 14:43
Precies hetzelfde hier; ik begon me al wat verweesd te voelen.

JiJeWoW
24 december 2009, 14:43
Ja, ik kon er gisteren ook niet op.

Jedeel
24 december 2009, 14:56
Ik had ook eigenlijk wel een berichtje verwacht van de 'postmaster' :(

almarvk
24 december 2009, 15:07
Forum heeft met twee tussenpauzen even plat gelegen. De hoe en wat is nog niet duidelijk op dit moment, maar het belangrijkste is dat het weer draait!

Chocola
24 december 2009, 15:07
Precies hetzelfde hier; ik begon me al wat verweesd te voelen.

Ik voelde me al eenzaam en dacht dat ik alleen op deze wereld was :(. Was geen leuk gevoel :(.

Chocola
24 december 2009, 15:08
Ik had ook eigenlijk wel een berichtje verwacht van de 'postmaster' :(

Stiekem ik ook wel eigenlijk :-P. Ben altijd benieuwd wat er mis is met een forum als het dood ligt te wezen.

Quink
24 december 2009, 15:13
Forum heeft met twee tussenpauzen even plat gelegen.

Even? Het forum heeft uuuuuren en uren stilgelegen. Dagenlang zelfs volgens mij.



Of voelde dat nou alleen maar zo? :chicken:

aaronstonebeat
24 december 2009, 15:17
Ik merkte het zo'n anderhalf etmaal geleden, woensdag heel vroeg in de ochtend. Gisteren heb ik de hele dag vergeefs geprobeerd; daarnet bleek de zaak weer online.
Da's vanuit mijn perspectief dan.

almarvk
24 december 2009, 15:27
Het voelde voor mij ook vele malen langer dan het daadwerkelijk was.

De databaseserver heeft simpelweg plat gelegen. Mister Gitaarnet is nu bezig met het bekijken van de serverlogs, maar daar is nog niets uit naar voren gekomen.

TDZH
24 december 2009, 17:10
ik stond net het punt mezelf op te hangen toen ik zag dat het forum weer werkt.

sideburns
24 december 2009, 17:21
weet je zeker dat je buurman geen gitaar heeft gekocht...

Geoffrey
24 december 2009, 17:38
Misschien eens wat meer buiten komen.. ;)

Mufftin
24 december 2009, 17:39
ik het gehoord dat het een aanslag is geweest van een paar ex-leden. Maar ik noem geen namen..

Orbis
24 december 2009, 17:54
Misschien eens wat meer buiten komen.. ;)

Lekkere dagen zijn er dan gekozen om het forum eruit te gooien :stop: .

budje
24 december 2009, 18:07
kortom: Ik heb jullie gemist! :grouphug:

TimmU
24 december 2009, 18:19
ik het gehoord dat het een aanslag is geweest van een paar ex-leden. Maar ik noem geen namen..

hehehe, stoken!

highflyers
25 december 2009, 00:56
Ik had ook eigenlijk wel een berichtje verwacht van de 'postmaster' :(

gaat een beetje moeilijk als de database down is waar dus alle gegevens van alle leden instaan

Chocola
25 december 2009, 01:01
gaat een beetje moeilijk als de database down is waar dus alle gegevens van alle leden instaan
Als je database offline of down gaat is het normaal dat je er alsnog in kan. Plus het feit natuurlijk dat er altijd backups zijn. Ik ga er trouwens vanuit dat er meerdere databases zijn, zou nogal riskant zijn anders.

DeiDRagonas
25 december 2009, 01:09
Gek... Bij mij deed ie het gewoon hoor! Ik ben maandag, dinsdag en woensdag gewoon op t forum geweest! Ik vond al dat er weinig leden online waren.

aaronstonebeat
25 december 2009, 01:12
Gek... Bij mij deed ie het gewoon hoor! Ik ben maandag, dinsdag en woensdag gewoon op t forum geweest! Ik vond al dat er weinig leden online waren.

Dat lijkt me helemaal bizar: het forum is online maar veranderd in een spookstad.

Tim..
25 december 2009, 02:55
Gek... Bij mij deed ie het gewoon hoor! Ik ben maandag, dinsdag en woensdag gewoon op t forum geweest! Ik vond al dat er weinig leden online waren.

Maandag en dinsdag deed het forum het ook gewoon, pas vanaf woensdag (weet niet vanaf waar op de dag) deed het het niet, tot vanmorgen dus.

Tim..
25 december 2009, 02:56
Maandag en dinsdag deed het forum het ook gewoon, pas vanaf woensdag (weet niet vanaf waar op de dag) deed het het niet, tot vanmorgen dus.

maandag en dinsdag was er ook nog niks aan de hand, pas woensdag ging het mis, tot donderdag ochtend.

Hoe dan ook: er staat nu een berichtje van meneer gitaarnet.

Jedeel
25 december 2009, 13:55
gaat een beetje moeilijk als de database down is waar dus alle gegevens van alle leden instaan
Ik bedoel dus dat na het opstarten v.d. servers er wel een soort
van verklaring had kunnen staan.

Edit; dan ga ik nu het berichtje van Mr. Gitaarnet zoeken/lezen :-)

highflyers
25 december 2009, 14:55
ik vind persoonlijk de standaard error weergave genoeg en zie graag dat een beheerder zich bezig houd met het oplossen van het probleem in plaats van de mensen te laten zien dat er een probleem is

Jedeel
25 december 2009, 17:33
ik vind persoonlijk de standaard error weergave genoeg en zie graag dat een beheerder zich bezig houd met het oplossen van het probleem in plaats van de mensen te laten zien dat er een probleem is

Als de server plat is, dan kán hij dat ons niet laten zien!
Pas als hij klaar is met het probleem, dan kan hij iets laten weten. :soinnocent:

highflyers
26 december 2009, 00:11
kijk dat is dus het verschil tussen niet beheerders en beheerders.
ik weet dat een echte beheerder het haat als er iets niet goed werkt omdat ik zelf ook een beheerder ben. dus daarom weet ik gewoon dat als er iets fout is een persoon er mee bezig is

Jedeel
26 december 2009, 13:01
kijk dat is dus het verschil tussen niet beheerders en beheerders.
ik weet dat een echte beheerder het haat als er iets niet goed werkt omdat ik zelf ook een beheerder ben. dus daarom weet ik gewoon dat als er iets fout is een persoon er mee bezig is
Ho ho.... ik vind dat beheerders prima werk doen hoor!!!
Anders zouden wij hier nu niet kunnen discussieren.
Het gaat slecht om een mededeling voor de leden....that's all!

Mitch
28 december 2009, 18:09
Kap 's met die off topic.