PDA

View Full Version : True Bypass Wah-Pad van G-Lab



Jan Buurman
24 december 2009, 12:15
Is hier iemand bekend met de True Bypass Wah-Pad van G-Lab ?

Ik had het plan om mijn Digitech Expression Factory (EF-7) op een G-Lab True Bypass Wah-Pad te zetten om hem uit mijn chain te halen. De EF-7 moet gevoed worden met 9V AC dus die wilde ik buiten de Wah-Pad om voeden met z'n eigen voeding.
Nu loop ik tegen twee zaken aan:

Ten eerste: toen ik ging testen had ik geen signaal! Wat bleek: ik moest de G-Lab zelf nog voeden met 9V. Als hij echt True Bypass is moet hij in de UIT stand toch gewoon signaal doorlaten? Dat doet hij blijkbaar dus niet. De naam is dus blijkbaar misleidend.

Ten tweede: Nadat ik de G-Lab aan een 9V voeding had hangen leek alles te werken maar op het moment dat ik mijn voet erop zetten om de EX-7 in de chain te brengen hoor je eerst een luide "oewIET" (= een soort piep ;) ) en daarna doet hij het wel.... Dus elke keer als ik de Expresion Factory in de chain trap dmv die Wah-Pad piept hij hard. Kan niet goed zijn toch?
Wat zou er aan de hand zijn? Moet het pedaal òp de Pad door de G-Lab zelf gevoed worden? Zouden die twee verschillende stroom circuits elkaar dwars zitten?

Zou ik de True Bypass Wah-Pad kunnen laten modden om hem bruikbaar te maken voor de Expression Factory?

Dirk_Hendrik
24 december 2009, 13:05
Jan,

Zag je mail hierover ook al. Geen idee zo snel maar het lijkt niet OK.

ThaBluesBreaker
25 december 2009, 02:39
Dat tjilp geluid hoort zo! Ik zag er vandaag nog een video van op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=id8WSoGx6fA

Heel lang verhaal, maar ergens begint hij over dat tjilp ding.

succes ermee :ok:

Jan Buurman
25 december 2009, 10:16
Verdomd!!! Rond 08.35 laat hij het horen.... Vreemd... Ik heb ook een Wah-Pad voor mijn wah en daar ben ik er nooit tegenaan gelopen.
Hij doet het blijkbaar alleen als er geen gitaarsignaal doorheen gaat..
Scherp opgemerkt, ThaBluesBreaker!!

Jan Buurman
25 december 2009, 10:24
Dan blijft het "probleem" van de True Bypass nog staan. De Wah-Pad bypassed het pedaal wel maar is op dat moment toch geen True Bypass? Er is immers 9V nodig om het signaal door te geven.

Dirk_Hendrik
25 december 2009, 10:34
Verdomd!!! Rond 08.35 laat hij het horen.... Vreemd... Ik heb ook een Wah-Pad voor mijn wah en daar ben ik er nooit tegenaan gelopen.
Hij doet het blijkbaar alleen als er geen gitaarsignaal doorheen gaat..
Scherp opgemerkt, ThaBluesBreaker!!

Mooi en aardig om het te brengen als "cool en fun sound" maar toch lijkt het me niet dat het de bedoeling is.

Jan Buurman
26 december 2009, 23:02
Dan blijft het "probleem" van de True Bypass nog staan. De Wah-Pad bypassed het pedaal wel maar is op dat moment toch geen True Bypass? Er is immers 9V nodig om het signaal door te geven.

Ik heb een mailtje hierover naar G-Lab gestuurd en kreeg snel reply :ok:

Hello Jan,
Thank you for your email.
The true bypass wah pad has true bypass based on the photoelements. It is
normal in this case that it needs power supply. Please test the tone and
you will see that it has no influence on your guitar tone.
With kind regrads,

Jakub Jakubowski
G LAB department

Wie kan mij wat meer vertellen over dat systeem met de zo genaamde foto-elementen?

Ook over die rare piep heb ik gemaild.
Vraag:
I have an other problem. It can be seen ad 08.35 in http://www.youtube.com/watch?v=id8WSoGx6fA
Here they call it a "cool en fun sound" but that can't be right. With my other Wah-Pad I haven't had this problem (yet?). In a live situation it can happen that I put my foot on the pedal without playing my guitar and I don't wanna hear that squiecking sound?
What is wrong?

Antwoord:
This sound is not the case of given tah-pad unit. There are some effects
that could cause this sound but when you don't hear it now it means that
you will not hear this with your effect and the TBWP so don't worry about
this..

Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Het hangt dus af van het pedaal wat op de True Bypass Wah-Pad staat...

ThaBluesBreaker
27 december 2009, 01:48
Ja. Dat piepje heb je alleen als je je effect niet gebuikt volgens mij. Dus eigenlijk zie ik het probleem er niet van in. Het nut ervan zie ik ook niet.

Dirk_Hendrik
27 december 2009, 09:50
Wie kan mij wat meer vertellen over dat systeem met de zo genaamde foto-elementen?
Dat zullen soortgelijke elementen zijn die een Mesa bijvoorbeeld voor z'n kanaalscahkeling gebruikt. Of vele fabrikanten voor hun optische compressors. Schakelt mooi, klikvrij, en vervormingsloos.

Maar True Bypass is het dus niet..





This sound is not the case of given tah-pad unit. There are some effects
that could cause this sound but when you don't hear it now it means that
you will not hear this with your effect and the TBWP so don't worry about
this..

Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Het hangt dus af van het pedaal wat op de True Bypass Wah-Pad staat...

Dat zou best kunnen. Maar het antwoord vertelt je ook simpelweg dat ze blijkbaar geen idee hebben maar ook geen trek hebben om er iets aan te doen.

Wip volgend jaar es aan Jan. Ik begin trek te krijgen.

Mitch
27 december 2009, 10:13
Dat zullen soortgelijke elementen zijn die een Mesa bijvoorbeeld voor z'n kanaalscahkeling gebruikt. Of vele fabrikanten voor hun optische compressors. Schakelt mooi, klikvrij, en vervormingsloos.

Maar True Bypass is het dus niet..

+1 en.....



Dat zou best kunnen. Maar het antwoord vertelt je ook simpelweg dat ze blijkbaar geen idee hebben maar ook geen trek hebben om er iets aan te doen.

.....een hele dikke +2. Wat een geweldig voorbeeld van een ontwijkend antwoord zeg, pfff :stop:

Jan Buurman
27 december 2009, 14:43
Erg vaag inderdaad.


This sound is not the case of given tah-pad unit. There are some effects
that could cause this sound but when you don't hear it now it means that
you will not hear this with your effect and the TBWP so don't worry about
this..

Met name hierop ga ik nog wel even reageren....

@ D_H: Ik kom na de jaarwisseling wel even langs. Sowieso voor de B&B maar ik neem die TBWP ook wel even mee..