PDA

View Full Version : Look so good, op mijn nieuwe resonator



Harald
24 december 2009, 12:00
‘Look so good’ van David Lindley op mijn nieuwe resonator. Een Recording King MG10 antique finish… Opgenomen tijdens een ‘kerstig’ huiskamersfeer concertje hier in de buurt. Ondanks de sneeuw zat het aardig vol J

http://www.youtube.com/watch?v=0JIecnwEqmk

Er staan twee Rode NT1A die min of meer op geluk zijn neergezet om de gitaren zoveel mogelijk akoestisch op te nemen op mijn Roland VS880. Ik was vergeten een hoofdtelefoon mee te nemen, kon dus geen microfoonposities checken, is dus nogal natte duim werk… op zich niet zo’n ramp, dat scheelt weer tijd ;) De hengel met Shure SM57 is puur voor het zaalgeluid. De sound op de video is voornamelijk de Rode mics, met een heel klein beetje van de videomic op de achtergrond. De camera is niet echt geweldig, en met dit soort licht zit er nogal veel ruis in het beeld.

En inmiddels staat er ook al een filmpje zonder slide, van hetzelfde concertje...

Great dream from heaven, Ry Cooder style :)

http://www.youtube.com/watch?v=0MB3UN05J-A

LaurentB
24 december 2009, 14:14
Mooi gespeeld!

Riky
25 december 2009, 12:16
gaaf zeg:D Lekker strak gespeeld en mooi geluid!

Ja leuk!

Rinze
25 december 2009, 12:31
Cool. Erg mooi geluid, warm en toch helder. Knap gespeeld ook. Wat voor stemming gebruik je voor dat slide stuk?

harrie-beton
25 december 2009, 13:44
Is er niet iets vals? Of hoort dat zo...

Harald
25 december 2009, 21:36
Bedankt! Stemming voor beide stukken is open D (DADF#AD)

Vals...twijfel idd een beetje bij die barre akkoorden in Great dream from heaven. Maar dat komt denk ik door de behoorlijk hoge aktie, dat ding is afgesteld voor slide. (ook de belangrijkste reden dat ik zo'n gitaar wilde. Voor slide stukken zijn ze heerlijk, niet mooi, maar wel heel typisch) Bovendien is dat midden in een set. Kan goed zijn dat er idd. een snaar een beetje bijgetrokken is, en bij zo'n slide stuk merk je dat dan niet... close enough for blues :D

RB-1
4 januari 2010, 14:33
Als ik door die intonatieprobleempjes heen luister, hoor ik iets heel overtuigends.
Toon, timing & taste!
En dat uit de mond van een bluegrasser (GBDGBD) die bij niet-houten, niet-squareneck resonatorgitaren altijd iets heeft van 'dit is het net niet'....;)
Dit is echte muziek, petje af!

Harald
4 januari 2010, 16:00
Bedankt! :)