PDA

View Full Version : DigiTech RP2000



rudolf
22 december 2009, 19:37
http://www.amptone.com/images/RP2000lg.jpg

Ik ben opzoek naar wat informatie over dit multi-effecten pedaal. Mijn gitaarleraar wil hem aan mij verkopen. Hij gebruikte hem altijd bij de repetitie van zijn band. Wat ie precies moet gaan kosten zijn we nog niet helemaal over uit, maar ik zie er al eentje te koop staan op marktplaats voor €160,-.

Maar ik kan niet zo heel veel reviews vinden op internet, hier overigens ook niet. Krijg alleen wat reviews van Harmony central, maar daar geven mensen alleen maar een 10 of een 1. Dus daar kan ik niet zo veel mee. Enige puntje wat ik daar tegenkwam, is dat ie wat ruis geeft met een buizenamp.

Hij heeft em wel al effe laten horen en de presets die erin staan zijn allemaal niet echt super. Zegt ie zelf ook. Maar als je de dingen zelf wat aanpast klinkt het helemaal niet verkeerd.

Ik ga em zelf ook gewoon voor thuis gebruiken en repetitie met de band.

Ik weet iig dat hij er altijd netjes mee om is gegaan, en dat dat ding gewoon in goede staat is. M'n pa heeft 25 jaar met hem gespeeld, dus dat zit wel goed.

Is hier misschien iemand bekend met dit speelgoed? zo ja wat vind je er van?

Tankman
22 december 2009, 20:38
Mijn ervaring met Digitech:

Ik heb een RP300a staan die ik toen ik pas begon met electrisch gitaar (2 jaar klasiek voorheen gedaan) heb aangeschaft. Het was een verbetering tov mijn origineel geluid, maar nu heb ik er echt helemaal niks meer aan. De geluiden zijn allemaal zo digitaal en net niet. De modulation effects zijn wel erg nice, maar dat is da ook het enige.

Als je de clean kanalen wilt gaan gebruiken, zou het op zich nog wel een idee zijn, maar als je met drive wilt spelen, dan klinkt hij echt helemaal nergens naar.

Nou weet ik niet of hetzelfde geldt voor die RP2000, maar het is wel dezelfde familie. Je hebt zelf ook aangegeven dat de presets niet echt super zijn, maar met wat aanpassingen niet verkeerd zijn.

Tip: Ga niet voor 'niet verkeerd'. Ga voor goed! Koop iets pas als je ervan overtuigd ben dat het is wat je zoekt of het iets waar je eventueel wat mee kan. Koop geen dingen waar je later spijt van krijgt. Mijn digitech zit een beetje hier te weg te rotten en blijft alleen om te klooien met modulation effects zo'n een keer per jaar.

Verder zijn ze niet echt duurzaam. Ik heb vaak genoeg dat ding open moeten schroeven en wat moeten solderen of vervangen. Binnen de vriendenkring noemen we het ook niet voor niets DigiPECH...

Als je een goede multi-effect wilt, zou een Boss Me-50 of 70 een goede oplossing zijn. De TC Electronic Nova System is ook erg goed.

Thiez
24 december 2009, 15:04
zelfde verhaal bij mij als tankman. Ik heb ook een rp300A en in het begin was dat leuk. maar zodra je een beetje kennis en kunde krijgt word het al snel een nutteloos ding. De effecten zijn het net niet en schakelen zit een pauze tussen wat erg vervelend is. Ik heb de mijne nog wel staat omdat hij gewoonweg 2e hands geen flikker meer opbrengt. Enige wat ik er nog uit gebruik is het drumcomputertje maar ook dat is eigenlijk waardeloos.

De rp2000 gaat in eerste opzicht beetje richting de GNX serie. ben hier verder niet bekend mee.

Tankman
26 december 2009, 12:43
GNX serie heeft qua controls wat meer mogelijkheden dan alleen A/B of preset veranderen, maar qua sounds is hij niet meer of minder dan de RP300a. Ik heb in een band gespeeld met iemand die op de GNX3 speelde, en ik heb me rot geergerd aan de gozer zn sound.