PDA

View Full Version : Jet City Amplification



Ferraririk
22 december 2009, 19:20
Hallo,

Ik vind net een nieuw versterker merk, te weten: Jet City Amplification,
Ze werken samen met Mike Soldano, en zijn redelijk nieuw.
Het zijn volgens mij gewoon No-nonsense versterkers.
Ik kan er nog niets over vinden op het forum dus daarom dit topic,


Dus:

Weet iemand al weer van deze versterkers / speaker cabinets af?

Hier de JCA20H:
http://www.jetcityamplification.com/wp-content/uploads/2009/09/20H_1.jpg

1 kanaals amp, klas a/b, el34's, 20 watt Prijzen rond de €300

En de JCA100:
http://www.jetcityamplification.com/wp-content/uploads/2009/09/100H_3.jpg

2 kanaals amp, klas a/b, el34's, 100 watt Prijzen rond de €990


Ze hebben ook een 1x12 cab, een 2x12 cab en een 4x12, allemaal met custom eminence speakers, verder is de JCA20 ook als 1x12 combo verkrijgbaar met de naam JCA (2)112RC

Van hun site: er komt binnenkort een:

Pico valve, hele kleine buizenversterker, nog geen info over
5212RC , 2x12 combo, 50 watt, 2 kanalen verder nog geen info, ik denk ook met custom eminence speakers

Rinze
22 december 2009, 19:21
Test in de Gitarre & Bass van januari.

Mitch
22 december 2009, 19:22
Yep, het zoveelste Made in China budgetmerk. Ontworpen door Soldano moet ze een extra zetje geven qua marketing. Op de Amerikaanse fora heb ik nog weinig positiefs gelezen van de mensen die 'm getest hebben. Die Astroverb kopie heb ik het dan over.

Rinze
22 december 2009, 19:27
In de G&B waren ze behoorlijk enthousiast. De Ami's zijn soms ook wel erg allergisch voor alles wat niet uit de USA komt.

Je weet het niet he, heb ze hier nog niet gezien..

Mitch
22 december 2009, 19:29
In de G&B waren ze behoorlijk enthousiast. De Ami's zijn soms ook wel erg allergisch voor alles wat niet uit de USA komt.

Je weet het niet he, heb ze hier nog niet gezien..

De doorzichtige anti-China recensies vis ik er wel uit hoor ;)

Ferraririk
22 december 2009, 19:33
Wat ik tot nu toe heb gelezen ( een recensie op harmony central, en comments bij youtube )

was alleen maar positief, van: "eindelijk eens een goede (goedkope) low-wattage (en dan niet de 5-watters denk ik) versterker met goede kwaliteit, als ze dit nou allemaal deden, waren we zo van Bugera af"

Misery Signals
24 december 2009, 12:18
http://www.youtube.com/watch?v=GM5UPVsrH18&feature=PlayList&p=ED29B619276C2D03&playnext=1&playnext_from=PL&index=97

Ik vind zo'n 20 wattertje toch wel goed klinken.

MS

Pé.
24 december 2009, 12:26
Ik heb een maandje geleden nog eens goed rondgekeken en kwam daarbij ook Jet City tegen. Heb nog contact gehad met die lui of ze het ook in Nederland gingen verkopen, dat ging gebeuren. Wanneer en wie wisten ze nog niet..

Musik Produktiv heeft ze al wel, daar kun je ze uitproberen als je in de buurt woont.

Pé.
25 december 2009, 02:21
Nog even over je openingspost: Die JCA20H heeft EL84 buizen in plaats van 34 :)

Ferraririk
25 december 2009, 14:52
Nog even over je openingspost: Die JCA20H heeft EL84 buizen in plaats van 34 :)

sorry, mijn fout

Terminus
28 december 2009, 21:38
Bij Thomann hebben ze de SLO100 kloon (http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_100h.htm) al. Vreemd genoeg is er op heel YouTube geen filmpje over te vinden :(

rijsberman
21 januari 2010, 09:33
Ik heb een maandje geleden nog eens goed rondgekeken en kwam daarbij ook Jet City tegen. Heb nog contact gehad met die lui of ze het ook in Nederland gingen verkopen, dat ging gebeuren. Wanneer en wie wisten ze nog niet..

Musik Produktiv heeft ze al wel, daar kun je ze uitproberen als je in de buurt woont.

zie http://www.electricinstruments.nl/

iWishmaster
23 februari 2010, 14:51
Zojuist klein half uurtje op de 20-watter (head, over 2x12" van Guitarking) gespeeld. Guitarking in Boekel heeft ze staan. Ik moet zeggen, ik heb er GAS van gekregen! Korte samenvatting:

Knoppen: gain, bass-middle-treble, volume en presence. That's it en da's genoeg! EQ reageert aardig, maar is subtiel: je zit redelijk vast aan de voicing.
Gain gaat van bluesy tot stevige hardrock - metal scheur: echt verbazingwekkend veeeeel gain! Clean komt er niet of nauwelijks uit: heel weinig headroom op dat gebied en daar is dit bakje ook zeker niet voor gemaakt. Het 'randje' klinkt wel best aardig.
Maar waar dit bakje voor gemaakt is, van (classic) rock tot hardrock en metal isie echt goed! Voicing is zeker die van een hotrodded marshall en je hoort er wel wat Soldano in terug. Veel low-end voor zo'n klein ding, niet overdreven veel mids en een beetje 'krasserig' in het hoog, met name met veel gain, maar ik vond het niet storend en voor mijn gevoel ligt hij best aardig in een bandmix (in hoeverre dat te zeggen is). Het laag is behoorlijk strak en palmmutes komen er lekker uit: ik kon er een heus stukje Master of Puppets uitknallen zonder enige vorm van schaamte.
Grootste nadeel: hij mist wat 'karakter'. Niet alleen in vergelijk met zijn grote broer (soldano) maar ook in vergelijking met concurenten als een Orange Tiny Terror (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik vind dit een zeer serieus versterkertje en dat voor maar ~300 euro! Ook de afwerking en bouwkwaliteit lijken me prima: niets op aan te merken. Zeker de moeite waard om te testen.

Les Paul R8
23 februari 2010, 15:35
Ik heb laatst de 20w combo uitgeprobeerd. Ik was met name geinteresseerd hoe de verhouding tot mijn 20w Soldano combo zou zijn.
Ik vond het verschil met de echte Soldano toch wel groot. De Jet city blijft altijd behoorlijk vlak, waar de Soldano veel meer dynamiek heeft. Ik hou het dus bij the real thing....

iWishmaster
23 februari 2010, 15:51
Ik heb laatst de 20w combo uitgeprobeerd. Ik was met name geinteresseerd hoe de verhouding tot mijn 20w Soldano combo zou zijn.
Ik vond het verschil met de echte Soldano toch wel groot. De Jet city blijft altijd behoorlijk vlak, waar de Soldano veel meer dynamiek heeft. Ik hou het dus bij the real thing....

Mwah, als ik het prijsverschil (scheelt meer als 1000 euro) in acht neem kan ik niet anders zeggen dat je meer waar voor je geld krijgt bij de Jet City. Als geld geen rol speelt kan ik niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt.

Ferraririk
23 februari 2010, 16:39
DAmmit wishmaster, ik was net over mn kleine buizenbakjes gas af, en was al weer aan het kijken naar Jcm 800/900/2000's enzo. :makeup:

Les Paul R8
23 februari 2010, 21:04
Mwah, als ik het prijsverschil (scheelt meer als 1000 euro) in acht neem kan ik niet anders zeggen dat je meer waar voor je geld krijgt bij de Jet City. Als geld geen rol speelt kan ik niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt.

Hmmm....mijn Atomic 16 heb ik 350 euro voor betaald. De Jet City kost 500 euro..... Ik hou mijn Atomic wel.
De Jet City zou ik me aan gaan ergeren. Voor dat geld vind ik een Vox AC15CC bijv een veel leukere amp met meer dynamiek. Kan nog lekker scheuren ook.

iWishmaster
23 februari 2010, 21:51
Hmmm....mijn Atomic 16 heb ik 350 euro voor betaald. De Jet City kost 500 euro..... Ik hou mijn Atomic wel.
De Jet City zou ik me aan gaan ergeren. Voor dat geld vind ik een Vox AC15CC bijv een veel leukere amp met meer dynamiek. Kan nog lekker scheuren ook.

Ik wist niet dat atomic 16's zo goedkoop waren: de Astroverb kost 1500 euro en daar vind ik vrij weinig aan. Geen idee hoe de Atomic klinkt trouwens, maar ik dacht altijd dat de astroverb een soort van opvolger was?
Als je echt flink wilt scheuren is een Vox AC15 vrij hopeloos: de Jet City is een compleet ander ding wat dat betreft.

Er zijn niet zoveel high gain laag wattage amps en de Jet City doet het gezien zn prijs erg goed in dat segment vind ik.

Les Paul R8
23 februari 2010, 22:11
Ik heb erge mazzel gehad met mijn Atomic. De Astroverb ken ik niet. Maar de Atomic is niet super, totdat je hem op een externe cab aansluit. Met een 1x12 K&E met Greenback eronder is het een geweldige amp.