PDA

View Full Version : Statisch...wat doe ik verkeerd??? Graag advies!



jutter
22 december 2009, 18:57
Mijn Fender stratocaster knispert als ik met de vingers de slagplaat aanraak. Op zich geen probleem; onderkant van de slagplaat bekleed met alu-folie. Slagplaat weer gemonteerd en even een draadje aan de binnenkant van de slagplaat geplakt en buitenom naar de brug gezet. Gitaarkabel in de gitaar en versterker en jawel dat werkt! Geen geknisper meer! Mooi, denk ik, probleem opgelost. Nu even het draadje netjes monteren. Draadje gesoldeerd aan de brug(in de ruimte waar de veren zitten) en mooi binnendoor de body aan de onderkant van de slagplaat geplakt. Gitaar weer op de versterker aangesloten en jawel hoor, hij knispert nog steeds als ik de slagplaat aanraak! Wat heb ik niet goed gedaan?

lodi
22 december 2009, 20:08
is je stopcontact geaard, zo ja effe opmeten, kan (ik zeg kan) de oorzaak zijn

jutter
22 december 2009, 20:19
is je stopcontact geaard, zo ja effe opmeten, kan (ik zeg kan) de oorzaak zijn

Dat maakt niet uit want met dat draadje tussen slagplaat en de brug was hij wel goed.

flitslicht
22 december 2009, 20:49
Draadje is geIsoleerd geraakt dmv de lijm bij de tweede keer plakken? Gewoon klemmen met een stukje alu folie?

G.G.
24 december 2009, 18:05
Het draadje moet je niet aan de slagplaat plakken. Doe het via je potmeters, daar zit een aardepunt aan. Je potmeters maken contact met de folie aan de onderzijde van de slagplaat en zo loopt de aarde naar de verenklauw van de brug. Zoek op het forum eens op "shielden".