PDA

View Full Version : Ibanez AD9 Delay werkt niet



Voidhead
22 december 2009, 18:56
Hallo,

Ik heb onlangs de ibanez AD9 delay online besteld. Toen ik hem binnen kreeg deed ie het niet, ik terug gestuurd naar de winkel. Krijg ik dit mailtje terug:

Beste Bart,

Je pedaal werkt prima; alleen de batterij is/was leeg.
Als je de plug erin laat zitten staat het pedaal aan en eet de energie uit de batterij.
We sturen deze vandaag weer retour; met nieuwe batterij en getest; 100% ok!


Vond ik raar want ik had hem met adapter getest.

Vandaag krijg ik hem weer binnen, volle batterij. Doet niks! Lampje brand wel. Met adapter doet wederom niks. Ik snap er helemaal niks meer van. Waar kan dit aan liggen.

Ik heb een fender telecaster en een peavey classic 30 amp. Ik krijg sterk het vermoeden dat ze mijn pedaal niet eens getest hebben daar, dat zou wel erg kwalijk zijn. Ik hoop snel wat van jullie te horen!

Fuhgawz
22 december 2009, 19:04
Met wat voor adapter heb je hem geprobeerd? Weet je zeker dat dit 1) de juiste adapter is en 2) fatsoenlijk werkt? Heb je hem ook zonder adapter en enkel met batterij geprobeerd? Weet je zeker dat het niet aan je kabels ligt?

Aan het antwoord dat je daar hebt gepost komt het wel over een vriendelijk bedrijf. Het geeft niet het vermoeden dat ze je af willen zetten. Ga eerst eens alle andere dingen uitsluiten voordat je beslist dat ze het niet getest hebben.

ibanez260
22 december 2009, 19:05
misschien je kabels is checken? of je adapter?

Voidhead
22 december 2009, 19:07
Ik heb een VisualSound onespot adapter 9volt gebruikt, speciaal voor pedalen dus dat zou moeten werken. En alleen met batterij heb ik uiteraard ook getest. Kabels zijn ook prima, planetwaves dus daar kan het ook niet aan liggen. Het enige dat ik kan bedenken is m'n versterker maar dat lijkt me heel sterk... En ja, de service van het bedrijf was goed, maar ik vind dit wel heel erg vreemd.

Dirk_Hendrik
22 december 2009, 19:10
Komt er helemaal geen signaal doorheen of geeft ie alleen geen delays?

Voidhead
22 december 2009, 19:14
Hij geeft wel signaal door (zowel aan als uit en zowel dry als wet). Er is alleen in de verste verte geen delay te bekennen in het geluid...

Dirk_Hendrik
24 december 2009, 13:08
Dan heeft je probleem dus niets met batterij of voeding te maken.

Lullige vraag maar ik stel em wel. Je hebt je output jack toch niet per ongeluk in de dry out jack zitten?

Voidhead
25 december 2009, 10:26
Ik zou wel heel dom zijn als ik dat niet gechecked had he...

Maar goed, ik heb hem al weer terug gestuurd en ze sturen me een nieuwe op. Dus het komt goed :) Ik blijf het echter wel een raar verhaal vinden, ik denk dat ze hem "getest" hebben door alleen even aan te sluiten maar niet te spelen, en daar ben ik de dupe van nu.