PDA

View Full Version : FX loop DSL401



CowGuitar
22 december 2009, 18:08
Hallo,

Ik heb een DSL401 en sinds kort gebruik ik weer het OD-kanaal van de amp voor solo's, daarom heb ik nu mijn wah in de FX-loop gestopt.

Te gek geluid!! Maar... als ik m'n wah uittrap krijg ik ineens een enorme volumeboost. Nou schijnt het normaal te zijn bij DSL's dat als je de "FX-loop-cirkel" sluit, dat je dan een gainboost krijgt. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=EYTZy3IVcpU&feature=email

Maar dit werkt nu dus niet echt in m'n voordeel. Kan ik hier iets aan doen?

caliban
22 december 2009, 18:30
Ik ben geen wah gebruiker eigenlijk, maar zet je niet beter je wah voor de input?

sjaak1990
22 december 2009, 19:04
wah hoort voor de amp

caliban
22 december 2009, 19:12
Woehoew :D, zo'n dingen ben ik echt nooit helemaal zeker van.

CowGuitar
22 december 2009, 20:06
Mja, maar ik vind m'n wah achter de overdrive mooier klinken. En aangezien ik de OD van m'n versterker wil gebruiken, zal hij toch echt in de loop moeten.

caliban
22 december 2009, 22:38
Mja, maar ik vind m'n wah achter de overdrive mooier klinken. En aangezien ik de OD van m'n versterker wil gebruiken, zal hij toch echt in de loop moeten.

Op zich mag je wah toch mee oversturen?

CowGuitar
24 december 2009, 12:32
Ja, maar als ik 'm voor de versterker heb en ik heb de gain een beetje te hoog, dan hoor je de wah er amper doorheen.
In de loop is hij "alomvattend" om het zo maar te zeggen.

Henri H
24 december 2009, 13:13
Als je per se de wah in de loop wilt hebben zul je het volume verschil op moeten vangen met een equalizer o.i.d., of je moet de wah modden.

Het is niet gebruikelijk om je wah achter de overdrive te zetten, maar het kan wel.
Ik heb hem tussen m'n overdrive (OD808 ) en m'n preamp, maar dat is puur vanwege het feit dat ik last van storingen krijg als ik de wah voor de overdrive zet.

CowGuitar
24 december 2009, 18:30
Ok dankje!