PDA

View Full Version : Stekker omzetten



Rakker
22 december 2009, 17:50
Ik heb met m'n stomme kop een 1spot gekocht via Ebay en er in de gauwigheid niet aan gedacht dat dit uiteraard met een Amerikaanse stekker is.. Nu realiseer ik me dat ik nog een verloopje heb liggen om een Amerikaanse stekker om te zetten naar een Europese. Maar is dit wel mogelijk? ivm het verschil in voltage etc. Ik ben geen elektricien dus vergeef me voor m'n gebrek aan kennis..

Pé.
22 december 2009, 18:14
Je moet even kijken wat voor ingangsvoltage die onespot is. Zal als het goed is op een labeltje naast de stekker moeten staan. Als daar iets van Input: 110-240~ dan kun je hem zo met een verloopje aansluiten.. Het is echter verre van ideaal natuurlijk, een directe aansluiting is wel mooier..

Rakker
22 december 2009, 18:15
Mooi als in esthetisch? Of bedoel je dat het invloed heeft op het geluid?

Geoffrey
22 december 2009, 18:21
Mooi als in esthetisch.

Pé.
22 december 2009, 18:37
Sorry, m'n Groningse modus stond nog aan :seriousf:

Ja mooi als in verantwoord.. Het is natuurlijk veel beter om gewoon een goede aansluiting te hebben in plaats van een flimsy verloopje...

Edit: Ik zie net op de website dat hij van 100V-240V werkt, dus je kunt hem met de juiste verloopstekker zo aansluiten!

Rakker
22 december 2009, 18:45
Oké mooi, dan was het toch niet zo'n slechte koop, een combo pack voor nog geen €30,- en achja heel mooi is het misschien niet maar het voordeel van Amerikaanse stekkers is dat de pinnen direct uit de adapter komen en niet dat er nog een zwart blok tussen zit, dus met een drupje superlijm zal niemand het verschil opmerken. Bedankt!