PDA

View Full Version : Rondo music - Agile 8 string



newbreed
22 december 2009, 09:43
Heeft iemand ervaring met www.rondomusic.com ?
Ik denk er over om een 8 string te kopen
en die Agile 8 is heel gunstig in prijs

arcane
22 december 2009, 10:34
Noctiis heeft er een 7-string van gekocht. Erg mooi ding.

Maare, 8-snarig? Ga je Meshuggah spelen? Ik hoop voor je dat je er ook snaren voor kunt krijgen ;)

almarvk
22 december 2009, 10:35
Moet je daarna wel je sig aanpassen. ;)

Ennuh; speelde jij niet in de 248905ste versie van Edge of Anger/Serenity?

newbreed
22 december 2009, 11:14
Moet je daarna wel je sig aanpassen. ;)

bo-el maakt helaas geen 8 strings en gezien de
prijs van de Agile zal het leuk voor erbij zijn, net zoals
ik bv ook een tele heb.

Ennuh; speelde jij niet in de 248905ste versie van Edge of Anger/Serenity?

Klopt...lol heb je daar ervaring mee?
er is nu versie 248906 en daar speel
ik Sinds november niet meer in.:soinnocent:

almarvk
22 december 2009, 11:16
Ik zelf niet, maar half metal-spelend Friesland ondertussen wel geloof ik :D
Was Wietze je zat? Of andersom? ;)

newbreed
22 december 2009, 11:17
Noctiis heeft er een 7-string van gekocht. Erg mooi ding.

Maare, 8-snarig? Ga je Meshuggah spelen? Ik hoop voor je dat je er ook snaren voor kunt krijgen ;)

moet geen probleem zijn. Bestaande sets aanvullen met
dikkere snaren. Zeker bij een merk als Richard Rider moet
dat lukken

newbreed
22 december 2009, 11:21
Ik zelf niet, maar half metal-spelend Friesland ondertussen wel geloof ik :D
Was Wietze je zat? Of andersom? ;)

lol.... Heb ik vaker gehoord.
Wat je vraag betreft kan ik als tactisch antwoord
geven dat dat van beide kanten kwam .;)

almarvk
22 december 2009, 11:30
Dan vat ik 'm :)

Noctiis
22 december 2009, 11:35
Er komen ook van andere merken steeds meer 8 strings op de markt (Ibanez, Schecter), dus snaren zullen wel snel wat makkelijker te krijgen zijn.

Ik heb dus een Agile 7 snaar en da's echt een hele fijne gitaar. Helaas komt er wat douane geld bij de prijs. Zou ook best een 8 string willen proberen maar met 7 kom ik laag zat, hehe.

Quicksilver
22 december 2009, 11:36
Heb er 2 dagen geleden dit gepost in een ander topic omtrent Agile, maar speciaal voor u ;):

Die gasten van rondomusic hebben hun administratie goed voor elkaar, ik werd er zeer netjes behandeld toen ik ze benaderde over een Agile Reaper.

Heb wat emailverkeer gehad met Kurt (volgens mij de baas daar) en volgens hem geven ze geen garanties buiten USA/Canada, kun je niets terugsturen en als ze de verkeerde sturen heb je gewoon pech. Hier stuk van het emailverkeer:




----- Original Message -----
From: Roberto Blanco
To: service@rondomusic.com
Sent: Thursday, October 23, 2008 2:28 PM
Subject: Agile Reaper

Dear Kurt or any other employee at rondomusic,


I'm maybe interested in an Agile Reaper.. i dont know which version yet though.. but i have some questions.

I live in holland, and i was wondering.. if it is broken during shipping or it has flaws or anything.. can i return in costlessly?
Also, is there a flightcase, because that is really important to me..
And if i order and something has flaws.. do i only get money back or is it swapped for a new one?

Sincerely,


Robin Oldekamp



From: kurt@rondomusic.com
To: *mijn email*
Subject: Re: Agile Reaper
Date: Thu, 23 Oct 2008 22:03:47 -0400

Hi
Sorry, there is no warranty on items shipped outside of the USA and Canada, and you cannot return for any reason
Kurt



----- Original Message -----
From: Roberto Blanco
To: kurt@rondomusic.com
Sent: Friday, October 24, 2008 5:30 AM
Subject: RE: Agile Reaper

So if there is a chunk out of the body, then so be it and i cannot return or do not get money back?





Re: Agile Reaper‏
Van: kurt@rondomusic.com
Verzonden: vrijdag 24 oktober 2008 10:54:09
Aan: Roberto Blanco
That's right - even if you receive no guitar at all (it's lost) you cant get money back
or even if we ship the wrong model or wrong color you cannot get a refund.

Kurt


Ik ben dus afgehaakt. Zullen prima gitaren zijn, maar ik zou het niet riskeren.

newbreed
22 december 2009, 11:52
Ik ben dus afgehaakt. Zullen prima gitaren zijn, maar ik zou het niet riskeren.


Dat is bizar..indien ze niets sturen of je krijgt een verkeerde gitaar (!) dan ben je je geld kwijt....
Dan haak ik denk ik ook af...
thanx voor je duidelijke post

newbreed
22 december 2009, 11:54
Ik heb dus een Agile 7 snaar en da's echt een hele fijne gitaar. Helaas komt er wat douane geld bij de prijs. Zou ook best een 8 string willen proberen maar met 7 kom ik laag zat, hehe.[/quote]


ik heb toch wel mijn twijfels als ik de post van Quicksilver lees....
Ik geloof best dat ze goede instrumenten maken maar met zo'n policy maak je toch geen vrienden/klanten

Quicksilver
22 december 2009, 11:57
Ik heb toch wel mijn twijfels als ik de post van Quicksilver lees....
Ik geloof best dat ze goede instrumenten maken maar met zo'n policy maak je toch geen vrienden/klanten.


Precies, en het mag dan goedkoop zijn voor een Agile maar voor meer dan 150 euro zou ik dus nevernooit het risico ondernemen dat ze je zoiets flikken want je kunt ze niets maken: ze hebben je hun policy toegestuurd en er expliciet op gewezen. Als jij dat kiest te negeren ben jij de gebeten hond mocht het misgaan.

Braindead
22 december 2009, 22:55
Tssss wat een rukservice daar bij Rondomusic. En ik speelde nog wel met de gedachte om daar een keer een Agiletje vandaan te halen. Leken me zo';n leuke gitaartjes voor het geld.

wietse
22 december 2009, 23:05
Dat is bizar..indien ze niets sturen of je krijgt een verkeerde gitaar (!) dan ben je je geld kwijt....
Dan haak ik denk ik ook af...
thanx voor je duidelijke post

typisch rondo, hun service in de usa schijjnt wel goed te zijn, behalve dat het een onmogelijke akelige kerel moet zijn die rondo, maar ze versturen gewoon liever niet buiten de usa.
paar jaar geleden toen de agile hype op z'n hoogst was kreeg je als niet amerikaan gewoon te horen dat ze de moeite niet wilden doen om iets internationaal te versturen.
en er staat op hun dat ze incidentieel iets naar west europa versturen, maar dat er dan geen refund om welke reden dan mogelijk is. (dus liever niet)

JurjenYarr
24 december 2009, 13:22
ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met rondo. een vriend van me heeft er al 3 gitaren besteld (waaronder 2 8-strings die erg lekker spelen). Ben zelf zeker van plan er nog een keer een gitaar te bestellen

wietse
24 december 2009, 13:51
dan is het steeds goed gegaan, maar als je gitaar onderweg weg raakt/gestolen wordt oid dan ben je je geld wel kwijt, ook bij schade geven ze niet thuis.
als het een keer mis gaat dan ben je de lul.

YannickH
24 december 2009, 14:01
je legt er gewoon een setje 7snaren op en dan de dunste snara van een basgitaar

Quicksilver
24 december 2009, 15:35
je legt er gewoon een setje 7snaren op en dan de dunste snara van een basgitaar

Zeg wat is er met jou aan de hand waarom verkoop je al die meuk van je? :???:

arcane
24 december 2009, 15:54
Zeg wat is er met jou aan de hand waarom verkoop je al die meuk van je? :???:

Ik denk dat hij GAS heeft. Heeft vermoed ik zijn droomgitaar gevonden.

J-P
25 december 2009, 16:12
Over het kopen bij Rondo: als je via Ebay en Paypal betaalt is je artikel verzekerd dus als je bij Rondo zou kunnen bedingen dat je die Agile via Ebay zou kopen dan is het wel een optie, zomaar een hersenspinsel, correct me if I`m wrong.






Buyer overview | Buyer protection

PayPal Buyer Protection
PayPal offers more than just quick checkout on eBay. We also help keep your identity and financial info secure. Plus, with PayPal Buyer Protection, we cover all your eligible eBay items for the full purchase
price-with no limits and at no additional cost. So go ahead, shop with confidence. PayPal is with you
every step of the way.
Eligible transactions are covered
PayPal protects you when you don't receive an eBay item you've bought, or if an item you've received is significantly different than it was described.
To qualify for PayPal Buyer Protection, you must meet all of these requirements:

* Use PayPal to purchase an eligible item on eBay.

* Pay for the full amount of the item with one payment. Items purchased with multiple payments-like a deposit followed by a final payment-are not eligible.

* Send the payment to the seller through:
o The eBay "Pay Now" button, or
o The eBay invoice, or
o The "Send Money" tab on your PayPal account overview page by selecting "Pay for eBay Items" and entering your eBay User ID and the eBay item number.

* Open a Dispute within 45 days of the date you sent the payment-then follow the online dispute resolution process.

* Keep your PayPal account in good standing.

How do I know if I'm purchasing an eligible item on eBay?
Look for the buyer protection message in the eBay listing in the right hand column under the "Buy Safely" banner. If you see this message, and you meet the eligibility requirements, then your purchase is covered by PayPal Buyer Protection. You can also view this message after you complete your purchase by logging in to your eBay account, going to "My eBay" and looking at the listing. If the listing does not include the buyer protection message, then it is not eligible for PayPal Buyer Protection.

The buyer protection message will look like this on eBay.com:



How much coverage do I get with PayPal Buyer Protection?
If you see the eBay.com buyer protection message, and if PayPal finds in your favor on your Claim, PayPal will reimburse you for the full purchase price of the item and original shipping costs-with no cap on coverage. The amount of coverage varies based on the eBay website where the purchase is made.

PayPal will not reimburse you for the return shipping costs that you incur to return a Significantly Not as Described item to the seller or other party PayPal specifies. If the seller presents evidence that they delivered the goods to your address, PayPal may find in favor of the seller even if you did not receive the goods.

Chocola
27 december 2009, 12:51
Je hebt daar deels gelijk in. Via Ebay: ja. Via Paypal zonder Ebay: lang niet altijd.

Overigens, als je een Agile via Ebay kunt krijgen en je wil echt graag een Agile, DOEN dan ;). Een Agile kopen via Rondo op Ebay lijkt me niet kunnen, als een bedrijf zelf al niet internationaal stuurt zullen ze dit ook niet op Ebay doen (tenzij ze een beetje hypocriet zijn). Als je als verkoper op Ebay zit zit je echt vast aan regels van retournering en garantie, verzekering en shit. Rondo is niet happig op regeltjes en verplichtingen, dus zullen ze het wel alleen nationaal hebben op Ebay. Maar zo niet: je weet wat je te doen staat :p.

RS-Rik
27 december 2009, 12:56
Hahaha die Kurt zit zichzelf wel lekker te verkopen!!

In plaats van jou gerust te stellen dat ze 110% hun best doen de goeie gitaar te versturen en mn via UPS (of wat dan ook) een tracker mee te geven gaat ie nog meer kutredenen geven waarop het fout kan gaan.

Misschien moet je daar niet al teveel op afknappen als je graag zo'n gitaar wilt.

J-P
27 december 2009, 12:59
Ik hoef er geen, ik speel graag eerst op iets voor ik het koop, voor hetzelfde geld is er geen feel....:(