PDA

View Full Version : line6 distortion modeler?



Wilson
11 april 2003, 09:59
ik heb ff vraagje aan mensen die een beetje verstand hebben van die effectenpedaaltjes. ik heb dus nu een gitaar en een amp, maar ik zoek eigenlijk nog wat meer effectjes erbij, onder andere wat leuke distortions en fuzzjes. Nou zag ik dat line 6 zo'n distortion modeler, de DM4, had waar allerlei soorten distortions en fuzz in zouden zitten. Mijn vraag is dus, is dit een goede koop? of kan ik beter voor hetzelfde geld 3 pedaaltjes van bijvoorbeeld boss kopen (ds1, ds2, mt2 bijv?) En is het niet zo dat alle functies die dit pedaaltje heeft ook allemaal in een pod zitten? dus dat ik beter gelijk een pod kan kopen?

kom aub niet aan met alleen maar: LINE6 sucks, graag een onderbouwde mening gebaseerd op ervaring met zon ding

Rutger
11 april 2003, 10:37
Hoi,

k Heb de DM4 een keer uitgerpobeerd. Er zitten een aantal goede overdrives, distortions en fuzzes op. Mijn bevindingen waren dat ik waarschijnlijk 2 of 3 van die distortions zou gebruiken en naar de rest nooit om zou kijken. Verder hadden de regelknoppen wat weinig bereik.

Ik denk, mijn mening, dat je dit pedaal eigenlijk alleen moet kopen als je er nog niet uit bent wat precies jou geluid is. Dan kun je lekker experimenteren met de verschillende distortions tot je weet wat je een lekker geluid vind. Eventueel kun je daarna met een leuke inruilprijs voor je DM4 het origineel aanschaffen.

En als je in een coverbandje speelt is het natuurlijk een uitkomst.

Wilson
11 april 2003, 11:35
hmmmm dat laatste is nog wel het geval, ik ga em binnenkort maar ens testen in de winkel...

zZoRgO
11 april 2003, 14:13
de mijne werkt perfect, ziet er als nieuw uit, en er zit een adapter bij... :wink:

als je geïnteresseerd bent...
zzorgo@pandora.be

Wilson
11 april 2003, 14:31
over paar weken weet ik meer, dan zal ik hem grondig uitgeprobeerd hebben, als ik interesse heb mail ik wel