PDA

View Full Version : M'n schoenen gepoetst...



Detremain
22 december 2009, 00:46
Hallo,
Eindelijk maar eens begonnen mij aan te melden op een forum. Normaal deed ik dat nooit maar heb nu toch de sprong gewaagd. Dus: ik heb mijn stoute schoenen goed gepoetst zodat ik zo goed mogelijk voor de dag kan komen.
Altijd in voor nieuwe weetjes en elkaar leren kennen op instrumentaal gebied is iets dat mij wel continu bezig houdt.
Ikzelf speel zowel akoestisch alsook elektrisch gitaar. Zo heb ik een akoestische Crafter Millennium (zelfs 2!!). Een collectors item van het jaar 2000 (het type zegt het al) die in een oplage van 200 stuks wereldwijd is gemaakt. Eén daarvan ben ik bezig te verkopen. Interesse? Een prachtgitaar, echt waar!
Elektrisch heb ik twee bloedjes van mooie ladies. Een Fender Stratocaster Elite met lichtbruin sunburst. Deze is alleen in 1983 gebouwd en heeft een maple nek.
En verder bespeel ik een Teye S-Plus La Llama. Betere gitaren ken ik niet. Zó heerlijk bespeelbaar met zoveel geluiden van diverse bekende gitaren! Zelfs wijlen de heer Les Paul heeft nog vlak voor zijn overlijden tegen de bouwer hiervan gezegd dat dit de eerste gitaar in zijn hele carrière is die aan zijn eigen model kan tippen. Beter compliment kan je denk ik niet krijgen. Ook Paul Reed Smith was vol lof over deze gitaar. Ik zou bladzijden kunnen schrijven over mijn enthousiasme maar dat laat ik achterwegen. Vragen staat vrij hierover en ik zal dat ook altijd beantwoorden. Tenminste: serieuze vragen.
Verder heb ik voor versterking op akoestisch gebied een Schertler Unico met een T.C. Electronic G-Sharp soundprocessor voor de kleuring van het geluid.
Voor de elektrische gitaren bespeel ik momenteel een Vox AC30 met een Tonelab (ook van Vox) als soundprocessor.

Mocht je serieus wat willen weten, mail me en ik zal je altijd antwoorden.
Groeten,
Erick

Thunders1988
22 december 2009, 12:42
Welkom! :cheerup:
Lijkt mij wel een tof setje dat je in huis hebt!

Detremain
22 december 2009, 13:28
Het setje voor mijn akoestische gitaar vind ikzelf weergaloos.
Voor mijn elektrische gitaar wil ik toch switchen naar een andere versterker. Sinds ik de 65 Amps heb gehoord ben ik helemaal gek van deze versterkers. Veel kleiner maar met veel meer body. Ik hoorde een 12 Watt amp die niet alleen hard genoeg klonk maar mijn hele middenrif geen meetrillen zonder dat het pijn doet aan je oren. Gewèldige sound. Helaas wel erg duur.
Dus: eerst maar eens flink sparen en dan pas de Vox AC30 verkopen.

Verder ben ik qua geluiden erg gecharmeerd van de T.C. Electronics G-system. Eenzelfde soort footcontroller als de Tonelab die ik nu heb, maar met veel betere geluiden. ...Nog meer sparen dus.