PDA

View Full Version : Eerste elektrische gitaar- advies?



Ytr
21 december 2009, 22:16
Ik wil voor mijn verjaardag een elektrische gitaar met toebehoren kopen. Ik heb een beetje gekeken op de site van RockPalace en zag daar een set, die me goed leek. Maar de gitaar sprak mij niet zo aan omdat die speciaal voor heavy metal was bedoeld. Ik wil dat niet spelen.
Ik speel al 1 of 2 jaar gitaar en wil (erbij) elektrisch gaan spelen.
Nou dacht ik om het gewoon los te bestellen:
-Roland Cube 15X versterker http://www.rockpalace.com/product/Roland-Cube-15X
-DigiTech RP55 effectenpedaal http://www.rockpalace.com/product/DigiTech-RP55
-Squier Standard Stratocaster Antique Burst MN gitaar http://www.rockpalace.com/product/Squier-Standard-Stratocaster-Antique-Burst-MN

en dan nog een snoer, een band en een houder (maar dat maakt denk ik niet zo veel uit)

Is dit een goede keus? Het budget is rond de €400 (niet te veel erboven)

thomas_lc
21 december 2009, 22:17
beter koop je een london city spitfire mk2, zijn hele fijne gitaren voor het geld;)

Outrage
21 december 2009, 23:18
Ik vraag mij af of je die digiteg wel nodig hebt als je al een rolandcube hebt. Heb je een reden om die onmiddellijk al aan te schaffen?

gitaarmike
21 december 2009, 23:23
De digitech heb je inderdaad echt niet nodig als je net begint en met die versterker. Een strat is wel een goede keus als je geen heavy metal wil spelen. Ik zou gewoon in een grote gitaarwinkel bijvoorbeeld feedback elke strat binnen je budget proberen over de cube.

Bolder
21 december 2009, 23:44
Mooi setje hoor, maar die digitech kan je gewoon weghalen..

Midwolda
21 december 2009, 23:59
Mooi setje hoor, maar die digitech kan je gewoon weghalen..

... en dan voor die 50 euro prijsverschil een 20x ipv een 15x doen...
heb je gelijk een tuner en nog wat effecten erbij.

http://dynatone.ru/images/dopimg/arm999002449_080826105143.jpg

http://www.roland.com/products/en/CUBE-20X/images/intro_R_L.jpg

nickofzo
22 december 2009, 00:07