PDA

View Full Version : Mesa Boogie studio 22



TonBeljon
21 december 2009, 21:54
Heb mijzelf al even voorgesteld, dus op advies nu hier maar verder. Ik ben op zoek naar een compacte buizen versterker voor mijn Fender stratocaster. Nu zit ik te denken aan een mesa boogie studio 22.....is dit wat? Iemand ervaring mee, of iemand die hier iets over kan vertellen?

groet, Ton.

Arjan12
21 december 2009, 22:15
Ik heb er één, en ik ben er behoorlijk tevreden mee. Ik gebruik 'm met een Telecaster. Erg lekker clean, scheur haal ik uit pedaaltjes. Hij ruist wel nogal, dat is wel jammer. Of veel Studio's dat hebben weet ik niet, het kan ook zijn dat er iets mis is met de mijne.

Ik geloof dat Pepe ook een vergelijkbare Boogie heeft of had.

Pepe
22 december 2009, 02:41
yep, je moet van het geluid houden dwz, zoals een Fender door een cleane ts klinkt maar lekker licht en genoeg power voor stage. Die van mij ruiste niet maar de reverb gaat feedbacken bij hoog volume, design ding.

TonBeljon
24 december 2009, 12:28
Ik heb hem! Een Mesa Boogie studio 22+ !!!
In zeer goede staat. Moet wel voorzichtig zijn met de instelling want hij ruist wel behoorlijk. Zitten net nieuwe sovtek buizen in, zal dit de oorzaak zijn? jj's schijnen minder te ruisen. Mooi helder en vol clean geluid. Gaat wel errrruuuuug hard?:rockon:

Pepe
24 december 2009, 12:39
`Gefeliciteerd.
Tis geen Fender in de zin van beetje bas op 4 en de treble op 7, klaar.
De toonpots reageren op elkaar, als je bijvoorbeeld veel bas wil dan moet je mid en hoog relatief laag houden. Hij is afgesteld op lead en de low en high end zijn relatief weinig aanwezig, very eighties, bij een Fender is het andersom en dat ligt mij beter vandaar exit boogie. Maar evengoed een mooie amp, goed werkpaard.

Arjan12
24 december 2009, 12:42
Gefeliciteerd! Ik heb in de mijne nieuwe JJ's in gezet, en ik heb de ruis ook nog. Hoe hoger de master, hoe meer ruis. Als je er een oplossing voor vindt hoor ik het graag.

Veel plezier ermee, maar dat lukt wel denk ik!

TonBeljon
24 december 2009, 17:43
Gefeliciteerd! Ik heb in de mijne nieuwe JJ's in gezet, en ik heb de ruis ook nog. Hoe hoger de master, hoe meer ruis. Als je er een oplossing voor vindt hoor ik het graag.

Veel plezier ermee, maar dat lukt wel denk ik!

Het is een heftig bakje, de master heb ik niet boven de 2 inderdaad.

TonBeljon
24 december 2009, 17:45
Het geluid uit dit dingetje is wel heel echt en warm hoor met die buisjes.