PDA

View Full Version : Nieuwe Voodoo Lab Pedal Power ISO 5 ook voor Eventide?



dml
21 december 2009, 19:39
VL brengt sinds kort ook een compacte Pedal Power op de markt onder de naam PP ISO 5. De naam zegt het al, hij heeft 5 (6) geïsoleerde uitgangen: drie 9V= uitgangen met elk 100 mA, één dubbele uitgang die ofwel 9V= ofwel 12V= levert met 300 mA en één 18V= 100 mA uitgang. Op de site claimen ze dat ook Eventide ........Factors ermee gevoed kunnen worden. Ik als fervent TimeFactor-gebruiker zou daar wel blij mee zijn. Echter, een Eventide stompbox wordt standaard geleverd met een 9V= 1500 mA adapter. Hoe krijgen ze het bij VL voor elkaar om deze te voeden met een ISO 5? In de manual van de ISO 5 staat dat je voor het voeden van een Eventide de 12V 300 mA uitgang moet gebruiken. Hmmmmm, toch maar voor de zekerheid een mailtje naar Eventide met dit als antwoord:

Yes, we are aware that Voodoo Lab is making that pedal and that claim. As of now we don't approve the use of it with our stompboxes. We are going to be receiving an Iso-5 in the near future, and will then be able to run some tests and determine its compatibility with our stompboxes. Until then we don't recommend using it. Also be aware that if any damage occurs while using it, it will void the warranty.

Doe er je voordeel mee.

RelicBert
21 december 2009, 21:11
Tja, 9V en 1500 mA, dat is anderhalve ampere.

Op zoek naar een voeding voor de TimeFactor op mijn board ben ik eens aan het meten geweest. Een grotere opgenomen stroom dan 200 mA heb ik niet gemeten. De grootste stroom trekt de Eventide bij het opstarten, waarschijnlijk doordat al die ledjes dan even aangaan.

Uiteindelijk heb ik de originele adaptor uit elkaar geschroefd en de ingewanden in een metalen bakje gebouwd welke samen met de 9V voeding en onder mijn PedalTrain geschroefd.

Die originele Eventide voeding is niks meer dan een cheap-ass voedinkje uit China, trafo vier diodes en een elco. Niks gestabaliseerd en met een behoorlijke 100 Hz rimpel. Ik vraag me af of deze voeding uberhaubt voor langere tijd 1500 mA kan leveren, heb daar mijn twijfels over . . .

Eigenlijk zou zo'n mooi apparaat als die Eventide een betere voeding verdienen, maar hij doet het er wel prima mee, zonder ruis of brom.

Er zijn overigens wel alternatieven, zie hiervoor het Eventide forum:
Eventide Forum (http://forum.eventide.com/cs/forums/14.aspx)

Yek1
21 december 2009, 21:56
De waarde van de adapter geeft niet altijd aan wat het pedaal werkelijk nodig heeft. Gezien de reputatie van VL en de tijd die het heeft gekost om dit pedaal op de markt te brengen (al jaren geleden aangekondigd), denk ik dat ze de claim wel kunnen waarmaken. Los daarvan staan er in het forum van VL berichten van users die de Eventides met de PP aan de praat hebben.

Chiel
21 december 2009, 22:23
De waarde van de adapter geeft niet altijd aan wat het pedaal werkelijk nodig heeft.

Dit klopt inderdaad. De Eventide draai ik zelf met een Burkey Flatliner op drie outputs. Dat is netto 600mA en dit draait nu al ruim een jaar probleemloos. Ik was eerst ook sceptisch, maar zelfs bij het opstarten komt de Eventide niet boven de 400mA RMS. Ik heb hier best een snel metertje voor gebruikt, dus ook een evt. piek zou ik gemeten moeten hebben. Overdimensioneren is nooit verkeerd, maar je kunt het ook te gek maken natuurlijk.

Nitefly7
24 december 2009, 14:03
[off-topic]
allemaal wel leuk en aardig dat gebabbel over de voeding, maar ik begin zo langzamerhand wel uitzonderlijk te GAS'en op zo'n TF....

dml
4 januari 2011, 11:34
Even een oud topic bumpen en voorzien van "nieuwe" info. Eventide heeft aangegeven dat je de Factor-pedalen met een VL Iso5 kan voeden:

Yes, we have approved the use of the ISO-5 with our stompboxes. The ISO-5 can run one Factor pedal from its 12VDC/300mA output. Additionally, we have approved the Cioks DC-10 for use with multiple Eventide stompboxes. The Cioks can safely power three Factor pedals.

Doe er wederom je voordeel mee.

onrust nv
4 januari 2011, 15:14
Hij krijgt het wel warm met die 1500A hoor. 8)

Mitch
4 januari 2011, 20:54
Topic titel aangepast