PDA

View Full Version : Laid To Rest (LoG cover)



Danieldg
21 december 2009, 19:14
Hallo iedereen,

Zoals ik eerder al in een bericht had gezegd, zou ik ook Laid To Rest coveren. Voor deze cover ben ik vertrokken van het gitaargeluid van m'n Hourglass-cover, maar heb ik wat gain toegevoegd. Hierdoor klinkt het wat ' smoother'.

En bij deze het resultaat:

http://soundclick.com/share?songid=8508838

http://www.myspace.com/danieldegregoriis

(bovenste in het lijstje)

Commentaar is natuurlijk welkom!

Tankman
21 december 2009, 20:24
Weereens vet gespeeld. Vond je Hourglass sound toch wel beter erbij passen.

Wat me wel opvalt is dat je de squeels een beetje gehaast speelt en ze klinken allemaal iets te hoog.

Volgens mij doe jij een bend en ga je weer terug. Het klinkt beter als je hem bend, en niet meer terug gaat, maar tot het uiterste benden. Misschien ook op een andere locatie je squeels doen, dan klinken ze wat anders.

Check ook de myspace in mijn sig. Misschien leuk als je een van onze nummers een keertje probeert :seriousf:

caliban
22 december 2009, 01:45
Klinkt vet, in verband met die squeels hè: je trekt met je linkerhand een kant op terwijl je beter gewoon vibrato geeft

TimmU
22 december 2009, 01:53
Klinkt wel lekker,alhoewel het wat 'meeslepender' gespeeld kan worden. Ietsjes rauwer,beetje meer power erin, beetje meer nuances aan de andere kant. Alsnog erg vet.


Alleen die crashes dude!

Tankman
22 december 2009, 11:20
Klinkt vet, in verband met die squeels hè: je trekt met je linkerhand een kant op terwijl je beter gewoon vibrato geeft

Nee hoor, dat hoort juist zo in dit nummer. Alleen bend hij hem, en gaat hij eerst naar de oorspronkelijke noot terug, voor hij verder gaat. In dit nummer moet je hem omhoog benden, en omhoog houden.

caliban
22 december 2009, 13:00
Ja nu ik aan het oorsprronkelijk nummer denk, begrijp ik je wel wat je wil zeggen. Iets waar je best niet veel over nadenkt denk ik, en op gevoel gaan..

Eomer
22 december 2009, 13:51
Ja nu ik aan het oorsprronkelijk nummer denk, begrijp ik je wel wat je wil zeggen. Iets waar je best niet veel over nadenkt denk ik, en op gevoel gaan..

Idd...puur op gevoel doen! Nu klinken ze wat te geforceerd...

Tankman
22 december 2009, 14:13
Idd...puur op gevoel doen! Nu klinken ze wat te geforceerd...

Ik denk dat het juiste woord Gehaast is. Ze klinken heel erg gehaast, terwijl het squeels zijn die je heel relaxt moet nemen en idd op gevoel.

Danieldg
22 december 2009, 15:09
Bedankt iedereen voor de reacties! ^^

Jullie hebben me echt geholpen ivm de 'pinchedharmonicsbends'! Ik speel ze nu zoals Tankman zegt (dus de bend niet terug laten komen). Ze klinken hierdoor dus ook minder gehaast.

Bl44t44p
26 december 2009, 17:59
Vette cover! Lekker nummer ook om te spelen. Je tone verzuipt alleen soms een beetje in de mix, maar dat kan ook aan die extreem aanwezige snare + kick liggen. Maar goed gespeeld hoor!

Danieldg
26 december 2009, 19:24
Bedankt Bl44t44p ^^

Hier nog even de link naar het filmpje dat ik gemaakt heb voor Hourglass:

http://www.youtube.com/watch?v=DE9lozGFKts