PDA

View Full Version : Mijn nieuwe vrientjes!



vinni
10 april 2003, 23:28
Hoi,

Wilde jullie effe laten weten dat ik nu de trotse eigenaar ben van de Xotic RC booster en de Crowther Hotcake!

Echt geweldige pedalen. Heb mijn Maxon OD 808 ingeruild.

Die RC is echt super. Vrijwel geen enkel pedaal kan een hele lichte crunch toevoegen zonder dat je geluid scheller wordt. De RC wel!!!! Echt super....Ik zocht het lichte crunchgeluid van de RHCP. Nou dat heb ik nu. Kan'm ook iets zwaarder afstellen en dan krijg je een meer AC30 geluid. Kijk.....er zijn zat overdrive/distortion pedalen....maar de RC is super in de lichte crunch.....gewoon een doodnoormaal C-akkoord klinkt nu geweldig, niet scherp, behoud het laag en midden maar toch een licht klasse-A geluidje....Smullen dus.

De Hotcake is iets heeeeeel anders.....Vette high gain. Denk hierbij aan marshall, niet zozeer mesa...een lichte compressie krijg je erbij....speelde met dit dingetje "No more tears" van Ozzy/Zakk Wylde....Geweldig!!!!!
Ook iets lichter in te stellen maar minder geschikt dan de RC voor de crunch.

Oh ja naast de OD808, heb ik ook nog de Carl Martin Hot driv'n Boost MKII, De Barber Tonepump II, De Fulltone Fulldrive 2, de Maxon Distortion master, de Xotic AC Booster, de Voodoolabs Sparkle drive
geprobeerd.....volgens mij vergeet ik er één...hahahaha

Groet,
Vinni

Marc Oblivian
11 april 2003, 08:24
Sjees, je lijkt wel een effectenhandelaar :lol:

Mithrandir
11 april 2003, 08:35
nou, van harte gefeliciteerd ermee hoor. Waar heb je ze gekocht??


<zeikmoduskanerniksaandoen>
En vrientjes is met een "d", vriendjes dus....of gaat het om Henny Vrientjes.
</zeikmoduskanerniksaandoen>

Dirtypool
11 april 2003, 16:44
Hoeveel kost het spul en waar kan je het krijgen Vinni?
Hoe vond je de Voodoo Lab?
Op hun website vind ik die wel mooi klinken.

Grtz Richard.

sash
11 april 2003, 17:13
De Voodoo Lab heb ik zelf gehad, maar vond het niets. Klonk me veel te neuzig en te 'tubescreamerig'. Gewone tubescreamer voldoet beter.

vinni
12 april 2003, 22:48
Voor de effecten...

Ik weet dat ze hier en daar in den lande te koop zijn....info op http://www.haarguitars.nl

Enne....ik sluit me aan bij de kritiek van Sash.....die voodoolabs....ik vind het nix.
Die crowther is veel beter.

Ga nu mijn blik eens richten op een echt goeie organische chorus en analoge delay.
Met een Carl Martin Chorus en een Maxon AD80 ben ik reeds redelijke goed bedeeld, maar als je echt kan testen merk je pas hoeveel verschil er zit tussen al die effecten.



Groet,
Vinni

Baker
13 april 2003, 11:02
Ik zocht het lichte crunchgeluid van de RHCP


Daar heb je geen effecten winkel voor nodig.
Wel:
-een telecaster
-marshall TSL crunch kanaal met HEEL WEINIG GAIN en VEEL reverb
Klaar.

bassopotmus
13 april 2003, 15:18
probeer eens een strat..das john standaard wapen

vinni
13 april 2003, 22:11
Tja....allemaal waar....
Maar met mijn spullen , Mesa Single rectifier en Vigier Excalibur Ultra moest ik op het cleane measa kanaal dat geluid reproduceren. Helaas ben ik niet in staat om voor elk geluid wat ik mooi vind de juiste gitaar en versterker aan te schaffen. Pedalen als de Xotic RC helpen mij daar bij.

Groet,
Vinni