PDA

View Full Version : Probleem parallel fx loop 6505



Bonecrushingbrutality
21 december 2009, 17:52
In de zomervakantie heb ik een Peavey 6505 van iemand overgekocht. Deze amp was nieuw aangekocht bij Music center Tielt (België) en is meteen gemodificeerd met een ingebouwde noise gate en parallelle fx loop. Vandaag wou ik eindelijk eens een delay in de loop hangen om wat met mijn sound te experimenteren, maar het resultaat was enorm teleurstellend!

De delays waren héél stil en ongedefineerd, dus ik moest echt moeite doen om ze goed te horen. Dit had tot gevolg dat mijn sound er helemaal niet voller of 'romiger' van werd... Wanneer ik probeerde de level of feedback van mijn DD-6 wat hoger te draaien, kwam er plotseling een raar geluid uit mijn amp! Dit geluid kan ik best omschrijven als een rommelig, bassig en ronkend geluid, dat trouwens ook veel luider was dan het geluidsniveau waarop ik speelde. Toen ik bij Rik van Tielt was om deze amp te testen, heeft Rik wat uitleg gegeven over deze modificatie. Hij zei dat door de loop parallel te maken ik minder last van tonesuck zou hebben en de effecten er veel natuurlijker door zouden komen. Hoe kan het dan dat mijn delay er amper doorkwam?
Ik weet wel dat bij de parallel fx loops van bv. Mesa er vanachter een knop zit om de dry/wet verhouding aan te passen, maar bij mijn peavey is dit niet het geval! Zou het kunnen zijn dat deze verhouding niet goed is afgesteld?

Zou er iemand weten hoe ik dit kan oplossen? Ik heb net een mailtje naar Rik gestuurd, dus hopelijk krijg ik spoedig antwoord met een mogelijke oplossing. Verder zal ik vandaag nog proberen om mijn delay in de loop te hangen van m'n andere versterker met seriële fx loop!

Grtz

Didier ;)

cazmodean
22 december 2009, 12:35
Is die noise gate ook te regelen? Misschien trekt die alles wel dicht in combinatie met je delay. Moet zeggen heb een Boss GT8 aangesloten via de 4-kabel-methode op mijn 5150 (dus ook via de fx loop) en alle delays en reverbs komen er prima door, en ik heb niks gemodificeerd.

WillemdaGuide
22 december 2009, 14:56
Ook belangrijk om je effecten 100% wet terug te sturen die loop in, wanneer je dit niet doet kan je drysignal door het effect ook faseverschillen veroorzaken.
Wat voor delay heb je gebruikt?

RedBuell
22 december 2009, 16:29
Als je normaal een delay voor je gate zet kapt hij de "echo's" af. IK heb een G string in mijn fx loop staan maar deze staat voor voor de delay.

Waarom is daar eigenlijk een parralelle loop in gezet, de fx's loop die erin zit is toch gewoon goed?

RedBuell
22 december 2009, 16:34
Is die noise gate ook te regelen? Misschien trekt die alles wel dicht in combinatie met je delay. Moet zeggen heb een Boss GT8 aangesloten via de 4-kabel-methode op mijn 5150 (dus ook via de fx loop) en alle delays en reverbs komen er prima door, en ik heb niks gemodificeerd.


Ik heb een ISP g string in mijn FX loop staan (half fx loop half tussen gitaar en amp). Hij staat niet aan het einde van de loop maar vóór de delay anders kapt hij hem af.