PDA

View Full Version : binding??



joelvereycken
21 december 2009, 15:09
Hallo,

Zoals misschien jullie al weten heb ik de slagplaat van mijn witte Les Paul verwijdert, alleen nu ziet het er een beetje kaal uit...

Is het misschien mogelijk om er Binding op te laten spuiten ofzoo??

Zo ja, waar/hoe???

ernieman
21 december 2009, 15:23
Alles kan, tis maar wat je ervoor over hebt.
Maar er zijn hierover al een aantal topics van mensen die zelf een "randinleg" ge"verfd" hebben... even zoeken dus.

Zamalan
21 december 2009, 15:32
Orpheo heeft ooit een studio voorzien van binding door er een strookje lak af te schrapen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78191&highlight=studio+binding

Hendriks
21 december 2009, 15:44
Je kunt er natuurlijk ook een slagplaat opzetten , daar word hij minder saai van.:)

gengar
21 december 2009, 22:06
echte binding aanbrengen? is het mooiste

joelvereycken
8 januari 2010, 20:51
echte binding aanbrengen? is het mooiste

Maar hoe doe ik het?? ><

Demoi-crazy
8 januari 2010, 21:02
Je kunt hier op het forum verschillene manieren vinden om een binding te frezen. Maar gezien het hier een bestaande gitaar is en geen zelfbouw wees je best heel voorzichtig om geen onnodige beschadigingen aan te brengen. Als je zeker bent dat je dat wil en dat je het aankunt en durft.... doen zou ik zeggen, met binding vind ik altijd net iets mooier.

Op de website van stewmac kan je een setje kopen op op je dremeltje te schroeven en zo je bindingskanaal te frezen. Kost niet zoveel hoor.
Dan zwarte binding erin lijmen en hopa... gitaar mét binding....

Gr

F

ziekdier
8 januari 2010, 21:04
Maar hoe doe ik het?? ><

je kan op youtube een heleboel vinden en ook op de site van stewmac is één en ander te vinden over het aanbrengen van binding..

succes!

Gearjunkie
8 januari 2010, 21:15
Maar hoe doe ik het?? ><

Ik neem aan dat je de gitaar dan ook gaat spuiten??? Ingrijpend hoor...

gengar
9 januari 2010, 14:37
een binding maken op een bestaande gitaar is een redelijke ingreep omdat je inderdaad zult moeten gaan finishen na het aanbrengen van de binding. Dat moet je dus wel even in overweging nemen.
Je hebt dus eigenlijk nodig:
1) gereedschap voor het frezen van de bindingsleuf
2) een manier om de gitaar daarna weer mooi te maken mbt de lak. Zelf doen of laten doen?? Laten doen is duur, zelf doen niet supergemakkelijk...