PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark II vraagjes



jurgend
21 december 2009, 13:23
Ik heb totaal geen ervaring met mesa boogie versterkers maar ik heb een MKII als ruil aangeboden gekregen voor mijn fender twin amp. Is dit een goeie ruil qua waarde?

Ik heb net een en ander opgezocht en heb gezien dt e 4 versies zijn van de mkII (a, b, c, C+). Hoe kan ik weten welke versie het is.
Het is een blonde tolex en er is een JBL speaker en er zijn shift knoppen maar geen equalizer.
Misschien kan dit jullie verder helpen. Ikzelf twijfel tussen de B en de C.

Voor mij is het bijlangrijk dat de amp een mooie clean heeft en dat hij goed pedaaltjes slikt voor overdrive.

Bedankt alvast,

caliban
21 december 2009, 14:22
De verkoper zou moeten weten welke reeks dat het is. Ik ken de waarde van een twin niet, van een mark II heb ik een idee, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Neem misschien even contact op met forumlid AART, stuur hem een pm of zo, hij weet veel af van de mark series van boogie. Kan goed zijn dat hij hier in het topic ook zal posten.

jurgend
21 december 2009, 14:45
Ik denk dat ik als koper er meer vanaf weet dan de verkoper... .Ik heb hem zelfs moeten zeggen waar het serienummer staat...:)
het is in de 4000.

caliban
21 december 2009, 14:54
Ik denk dat ik als koper er meer vanaf weet dan de verkoper... .Ik heb hem zelfs moeten zeggen waar het serienummer staat...:)
het is in de 4000.

Ask Lennaart, echt waar.
Zelf nog even gezocht
http://homepage.mac.com/mesaboogie/serials.html

Ik denk een A. Dat zijn in principe de iets mindere II's dacht ik. Die heeft zogezegd een plop bij het schakelen van kanaal. Clean zal wel heel mooi zijn, overdrive is mark I achtig als ik me niet vergis, dus niet echt gemaakt voor metal of zo, maar wel een mooie romige leadsound.

Clean van je fender gaat misschien wel nog mooier zijn, dus ik weet niet zeker of het voor jou een meerwaarde is, die boogie.

AART
21 december 2009, 14:58
Heb je een foto?
Aan de beschrijving te horen kan het zowel A als B zijn, maar het serienummer wijst op een A, maar in die periode kwam er bij Mesa nog wel eens een uitzondering voor (oud chassis gebruikt oid). Met een foto weet je het echter zo.

Zoals caliban al zei, leuke amp, 2 kanaals, maar een plop bij het schakelen. Qua waarde zou ik het niet weten of het een eerlijke ruil is want ik weet zo goed als niks van Fenders en alle verschillen in versies en waarde daarvan.

Nocki
21 december 2009, 15:02
even nakijken of het een 15" speaker is ipv een 12" :)
15" is enorm geliefd bij pedalsteel gitaristen :)
Zou wel bijzonder zijn als dat zo is...

caliban
21 december 2009, 15:06
Ik denk dat AART de schappelijke tweedehandswaarde van de mark kent, als iemand die van een twin amp kan schatten, weten we of het goed is qua ruil. Grote vraag volgens mij blijft of het een meerwaarde is...

Eko
21 december 2009, 15:08
Alle versies waren in tal van variaties te koop. Vermogen is in 2 versies te koop geweest , de speakers , wel of geen equalizer, ga zo maar door.
Het snelste werkt het via een serienummer. Alle Boogies hebben een serienummer , veelal staat daar het bouwjaar met datum bij.
Even een mail naar Mesa volstaat. Mesa volgt mail heel snel op. Binnen enkele dagen heb je bericht terug. Meestal zelfs binnen 24 uur.
De waarde van een MB IIb ligt onder die van een Twin reverb. Een Twin amp is de nieuwe versie en die is veel minder populair. Spreiding van je geluid is beduidend anders dan met een 2 x 12 inch. Het clean is minder sprankelend en de toonregeling van een mesa is iets aparts.
Dat laatste was de reden dat ik hem van de hand heb gedaan. Alle knoppen hebben invloed op elkaar en voor dat je het weet ben je aardig de weg kwijt. Er zijn ongetwijfeld mensen die het goed en snel voor elkaar krijgen , maar ik vond het naadje.
Ze zijn wel gebouwd als een tank.

caliban
21 december 2009, 15:18
Is het ook niet zo dat de twin amp zelf vrij veel scheur heeft?
Vraag aan de ts: wat is het dat je niet goed vindt aan de huidige versterker..

jurgend
21 december 2009, 16:46
Ik vind de fender een kei van een amp, alleen begint hij te zwaar te worden. en wilde ik hem verkopen om iets lichters te kopen. Ook gebruik ik het 2 de kanaal van de fender amper.
oorspronkelijk had ik graag een deluxe reverb gehad maar iemand kwam op de proppen met een mesa mk2. ik heb al veel verhalen gehoord erover maar nog nooit over gespeeld. Vandaar hat het me wel wat prikkelt... . Maar ik wil niet vlug toegeven aan mijn GAS.
Heb net mesa een mail gestuurd met mijn vragen, bedankt in ieder geval voor de hulp en de tips... .

guitarguru
21 december 2009, 18:35
Ik vind de fender een kei van een amp, alleen begint hij te zwaar te worden. en wilde ik hem verkopen om iets lichters te kopen. Ook gebruik ik het 2 de kanaal van de fender amper.
oorspronkelijk had ik graag een deluxe reverb gehad maar iemand kwam op de proppen met een mesa mk2. ik heb al veel verhalen gehoord erover maar nog nooit over gespeeld. Vandaar hat het me wel wat prikkelt... . Maar ik wil niet vlug toegeven aan mijn GAS.
Heb net mesa een mail gestuurd met mijn vragen, bedankt in ieder geval voor de hulp en de tips... .

Die Mesa's.........die zijn toch ook niet te tillen, zo zwaar?? ;)

Michael AE
21 december 2009, 18:46
Die Mesa's.........die zijn toch ook niet te tillen, zo zwaar?? ;)

Ik wilde het net gaan zeggen...

Als je puur vanwege gewichtsbesparing voor een MKII gaat, dan kom je van een koude kermis thuis.

Mijn MKIIC weegt zelfs meer dan mijn Fender Silverface Twin.

caliban
21 december 2009, 19:13
Boogie transformatoren... licht :soinnocent:

jacky
21 december 2009, 20:01
Boogie Mk 2 met JBL is net zo zwaar als een twin mischien zelfs nog wel zwaarder

afnakelijk van wat voor speakers de twin heeft want die heb ik ook gezien met jbl en EV (en 135W)

Maar van een gemiddeld 'lief"boogie MK wat dan ook combotje heb je het snel in je rug

jurgend
21 december 2009, 20:38
Laat ons zeggen dat de Mesa er dan lichter uitziet dan hij infeite is... . Ik zal hem eens aan de tand voelen maar waarschijnlijk blijf ik dan toch bij mijn fender.

caliban
21 december 2009, 21:31
Laat ons zeggen dat de Mesa er dan lichter uitziet dan hij infeite is... . Ik zal hem eens aan de tand voelen maar waarschijnlijk blijf ik dan toch bij mijn fender.

Dat lijkt mij een goed idee.