PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark II vraagjes



jurgend
21 december 2009, 13:23
Ik heb totaal geen ervaring met mesa boogie versterkers maar ik heb een MKII als ruil aangeboden gekregen voor mijn fender twin amp. Is dit een goeie ruil qua waarde?

Ik heb net een en ander opgezocht en heb gezien dt e 4 versies zijn van de mkII (a, b, c, C+). Hoe kan ik weten welke versie het is.
Het is een blonde tolex en er is een JBL speaker en er zijn shift knoppen maar geen equalizer.
Misschien kan dit jullie verder helpen. Ikzelf twijfel tussen de B en de C.

Voor mij is het bijlangrijk dat de amp een mooie clean heeft en dat hij goed pedaaltjes slikt voor overdrive.

Bedankt alvast,

caliban
21 december 2009, 14:22
De verkoper zou moeten weten welke reeks dat het is. Ik ken de waarde van een twin niet, van een mark II heb ik een idee, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Neem misschien even contact op met forumlid AART, stuur hem een pm of zo, hij weet veel af van de mark series van boogie. Kan goed zijn dat hij hier in het topic ook zal posten.

jurgend
21 december 2009, 14:45
Ik denk dat ik als koper er meer vanaf weet dan de verkoper... .Ik heb hem zelfs moeten zeggen waar het serienummer staat...:)
het is in de 4000.

caliban
21 december 2009, 14:54
Ik denk dat ik als koper er meer vanaf weet dan de verkoper... .Ik heb hem zelfs moeten zeggen waar het serienummer staat...:)
het is in de 4000.

Ask Lennaart, echt waar.
Zelf nog even gezocht
http://homepage.mac.com/mesaboogie/serials.html

Ik denk een A. Dat zijn in principe de iets mindere II's dacht ik. Die heeft zogezegd een plop bij het schakelen van kanaal. Clean zal wel heel mooi zijn, overdrive is mark I achtig als ik me niet vergis, dus niet echt gemaakt voor metal of zo, maar wel een mooie romige leadsound.

Clean van je fender gaat misschien wel nog mooier zijn, dus ik weet niet zeker of het voor jou een meerwaarde is, die boogie.

AART
21 december 2009, 14:58
Heb je een foto?