PDA

View Full Version : Ervaringen met Ibanez AFS77-TMG?



Nicks
21 december 2009, 12:51
Heeft hier iemand ervaringen met de de AFS77-TMG?
Ik kan hem van iemand overkopen voor 250 euro en zou de meningen van onze experts hier graag horen ;)

Plaatjes hieronder, wel alvast een '80's in space' waarschuwing ahead voor onze traditionele gitaarliefhebbers:


http://www.wikizic.org/images/1/003/003839.jpg

Rock Bottom
21 december 2009, 12:53
Tja der zwarte hardware is niet mijn ding maar voor die prijs heb je een hele goede gitaar te pakken.

Nicks
21 december 2009, 13:00
Tja der zwarte hardware is niet mijn ding maar voor die prijs heb je een hele goede gitaar te pakken.
Nee, de looks zijn ook niet mijn ding maar geluid en speelbaarheid staat bij mij bovenaan...En stom genoeg matched dat ding bij de rest van mijn gitaren..:makeup:

Ik had trouwens ook gelezen dat de trem gelicenseerd is door Gretsch?

Tankman
21 december 2009, 13:06
Ik heb wel ervaring met de AFS75, die op het eerste gezicht wat specs betreft niet veel verschilt van de 77. Het is een prima gitaar, netjes afgewerkt, goeie bespeelbaarheid, en een mooie klank. Voor het geld moet je het zeker niet laten liggen. Nieuw zijn ze trouwens ook niet zo duur. Ik zou wel even uitzoeken wat de nieuwprijs is, voor je 250 eraan uitgeeft.

Rock Bottom
21 december 2009, 13:10
Nee, de looks zijn ook niet mijn ding maar geluid en speelbaarheid staat bij mij bovenaan...En stom genoeg matched dat ding bij de rest van mijn gitaren..:makeup:

Ik had trouwens ook gelezen dat de trem gelicenseerd is door Gretsch?

Dat van gretsch zou goed kunnen kloppen omdat Bigsby van hun is, maar gelicenseerd door Bigsby zou beter en waarschijnlijker klinken.

Nieuw zijn ze 469,-:
http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/electrische_gitaren_ibanez/ibanez_afs_77

Nicks
21 december 2009, 13:16
De AFS 77 heeft een 3-piece neck ipv 1-piece...en natuurlijk die 'speciale' finish :p
Naja, waarschijnlijk dat jullie binnenkort een HNGD kunnen verwachten :)

Bram+
21 december 2009, 13:30
Dat van gretsch zou goed kunnen kloppen omdat Bigsby van hun is, maar gelicenseerd door Bigsby zou beter en waarschijnlijker klinken.
In catalogi staat inderdaad aangegeven dat die vibrato 'licensed by Gretsch' o.i.d. is (Gretsch heeft de patenten op het Bigsby-ontwerp blijkbaar).

Rock Bottom
21 december 2009, 13:38
In catalogi staat inderdaad aangegeven dat die vibrato 'licensed by Gretsch' o.i.d. is (Gretsch heeft de patenten op het Bigsby-ontwerp blijkbaar).

Heel bigsby is volgens mij van gretsch