PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering [img] tag in quotes uitschakelen



HaroldA
21 december 2009, 12:06
Is het met deze forum software mogelijk om in gequote posts de afbeeldingen uit te schakelen? Idealiter wordt de url van de foto getoond zodat je er nog wel op kan klikken om te bekijken.

Een post met veel foto's quoten maakt topics altijd overdreven lang en onoverzichtelijk.

Bram+
21 december 2009, 12:19
je kunt zelf ook even de moeite nemen om het geheel tussen no parse tags tags te zetten, (dan maar een post minder per minuut :soinnocent:), maar technisch gezien moet het mogelijk zijn om dat automatisch te laten gebeuren. Je ziet ook op veel fora dat te grote plaatjes automatisch verkleind worden, dat zou hier ook wel eens welkom zijn :D

HaroldA
21 december 2009, 12:41
je kunt zelf ook even de moeite nemen om het geheel tussen no parse tags tags te zetten, (dan maar een post minder per minuut :soinnocent:), maar technisch gezien moet het mogelijk zijn om dat automatisch te laten gebeuren. Je ziet ook op veel fora dat te grote plaatjes automatisch verkleind worden, dat zou hier ook wel eens welkom zijn :D

Het is niet dat ik het niet doe, maar het gaat mij meer om mijn mede-forum gebruikers ;)

Als het automatisch kan hoef je het zelf niet meer te doen! Op andere fora zie je dat dit erg goed kan werken...

Bram+
21 december 2009, 14:20
Heb je helemaal gelijk in. Weet je waar ik helemaal blij mee zou zijn? Een quick reply box :D

Mitch
21 december 2009, 19:19
Je kan toch binnen je quotes gewoon zelf editten? Je verwijdert gewoon wat je niet wil quoten en klaar is kees. Kost je één beweging met de muis, een klik op de muisknop en een tik op Delete. Poeh zeg, wat een inspanning...
:???:

CowGuitar
21 december 2009, 19:23
Hij bedoelt dat, als hij door onderwerpen scrollt, hij enorme posts van andere mensen ziet, omdat die ándere mensen plaatjes hebben geqouted.

Mitch
21 december 2009, 19:31
Ja, dus? Dat zou niet moeten kunnen? In het Mooie Dames topic vind ik het juist ideaal.

bert k
21 december 2009, 19:41
Ik vind het geen gek idee. Ik word ook gek van die enorme fotokwoots waar alleen maar +1 onder staat. En in het mooie plaatjes topic hoeft een foto toch niet steeds herhaald te worden? Een linkje lijkt me genoeg.
Het is net zoiets als crossposten, dat mag ook niet.

HaroldA
21 december 2009, 19:46
Ik vind het geen gek idee. Ik word ook gek van die enorme fotokwoots waar alleen maar +1 onder staat. En in het mooie plaatjes topic hoeft een foto toch niet steeds herhaald te worden? Een linkje lijkt me genoeg.

Da's precies wat ik bedoel!

In het 'mooiste gitaar' topic is dat zelfs met de hand gedaan...

CowGuitar
22 december 2009, 21:31
Misschien zo maken dat elke gebruiker het zelf in kan stellen wat hij krijgt te zien?
Ik weet niet of dat haalbaar is, maar het kwam in me op.

artnaz
22 december 2009, 21:37
Je kan toch binnen je quotes gewoon zelf editten? Je verwijdert gewoon wat je niet wil quoten en klaar is kees. Kost je één beweging met de muis, een klik op de muisknop en een tik op Delete. Poeh zeg, wat een inspanning...
:???:Volledig mee eens.

Want soms (zelfs vaak) is de foto mee-quoten wel zo handig, en ik erger me er juist aan dat op sommige fori ze dus zo'n lelijke link geven. Dus ik vind dat mensen plaatjes niet overbodig mee moeten quoten, maar standaard alle plaatjes in quotes uitzetten vind ik geen goed idee.

bat
22 december 2009, 23:03
Volledig mee eens.

Want soms (zelfs vaak) is de foto mee-quoten wel zo handig, en ik erger me er juist aan dat op sommige fori ze dus zo'n lelijke link geven. Dus ik vind dat mensen plaatjes niet overbodig mee moeten quoten, maar standaard alle plaatjes in quotes uitzetten vind ik geen goed idee.
Tsja, de meeste mensen die plaatjes quoten doen dat min of meer per ongeluk vermoed ik. Wil je het wel persé, dán kun je juist makkelijk in de quote de url tags weer vervangen door img tags.. ;)

Ik vind het een verademing op forums waar dit inmiddels zo werkt. Soms zie je op een pagina 4 keer dezelfde serie plaatjes terug komen, zonder dat het enig doel dient. Je blijft scrollen...