PDA

View Full Version : Pickup vraag (Opheo?)



lindstrom
21 december 2009, 11:05
Zit met het volgende, ik heb in een gitaar zitten: neck pickup met een DC res. van 14,8 en een brug pickup met een DC res. van 13,8

kan ik er dan van uitgaan dat de brughumbucker minder output heeft en ik dus de neck pup omlaag moet schroeven??

HaroldA
21 december 2009, 11:11
DC weerstand is niet gelijk aan de luidheid van een element. Het komt vaak wel wat overeen, maar is niet alles bepalend.

Ik had laatst m'n TOM wat laten zakken en toen kreeg ik een erg fel geluid op m'n brugpup (BK Black Dog) dus de hoogte van je pup bepaald niet alleen volume, maar ook heel erg veel de klank van een pup.

Mijn (slechte) advies: ga op je oren af!

lindstrom
21 december 2009, 11:22
Mijn (slechte) advies: ga op je oren af!

dit is wat ik meestal doe, wil nu toch wel eens de theorie erachter gaan begrijpen.. vandaar mijn vraag.

het gaat hier om een dimarzio super distortion DP100 13,8 en een seymourduncan SSL7 quarterpound 14,8

Orpheo
21 december 2009, 14:22
oh dat zegt echt geen steek, zeker niet bij die elementen!!! De superD heeft veel dikker draad dan de quarter pounder, of hoe ie ook heten mag. je kunt 't alleen vergelijken met hetzelfde draad, en dezelfde (s00rt) magneet. de superD heeft een ceramische magneet, en de quarterpound naar alle waarschijnlijkheidd niet. dat maakt veel uit.