PDA

View Full Version : Gigbag



the feable
21 december 2009, 11:02
Na 7 jaar zeer intensief gebruik begint mijn gigbag die ik ooit bij mijn PRS Tremonti SE kreeg het langzamerhand te begeven en wordt het tijd voor een nieuwe. Ik zie echter veel tassen die snel kapot gaan, niet lekker op de rug zitten of simpelweg niet genoeg bescherming geven. Met welke gigbag hebben jullie goede ervaring?

Bolder
21 december 2009, 11:19
Planet Waves maakt van die mooie softcases..

almarvk
21 december 2009, 11:54
Inderdaad. Stevige tassen met genoeg vakken.

Tankman
21 december 2009, 13:08
De Rockbag deluxe line heeft mijn voorkeur. Ze kosten 30 euro en hebben soortgelijke kwaliteit als de PRS SE tassen.

Ik vind het overigens wel knap dat jij die van jou kapot hebt weten te krijgen. Die SE tassen zijn echt onwijs goeie en stevige dingen. Die van mij is nu 4 en een half jaar oud en ziet er nog als nieuw uit.

Mikos
21 december 2009, 13:10
Zoek je persé een tas?
Want als je goede bescherming zoekt raad ik je een koffer aan.
Anders, hoor ik goede dingen over rock bags ;)

the feable
21 december 2009, 14:18
De Rockbag deluxe line heeft mijn voorkeur. Ze kosten 30 euro en hebben soortgelijke kwaliteit als de PRS SE tassen.

Ik vind het overigens wel knap dat jij die van jou kapot hebt weten te krijgen. Die SE tassen zijn echt onwijs goeie en stevige dingen. Die van mij is nu 4 en een half jaar oud en ziet er nog als nieuw uit.

Ja wat ik zeg, die van mij is bijna 2x zo oud en wordt echt dagelijks gebruikt. Hij is nog niet kapot maar er zit een gat onderin... dat langzaam groter wordt.

GeofJackon
21 december 2009, 14:23
Ik heb deze http://www.thomann.de/be/rockbag_rb20886b_gigbag_leder.htm en ik ben er zeer tevreden over. Heel handig als het weer eens regent.

stratestic
21 december 2009, 14:23
Deze vind ik altijd schitterend en zijn bovendien van heel dik leer gemaakt, hebben ook nog goede schouderbanden.
Enige nadeel is dat ze wel prijzig zijn...

http://www.harvest-guitar.com/

Tankman
21 december 2009, 14:26
Ja wat ik zeg, die van mij is bijna 2x zo oud en wordt echt dagelijks gebruikt. Hij is nog niet kapot maar er zit een gat onderin... dat langzaam groter wordt.

Ja...die van jou is 2 en een half jaar ouder...dan nog. Die van mij ziet er ALS NIEUW uit. GEEN gebruiksporen, terwijl hij toch ook bijna dagelijks gebruikt wordt,3 verhuizingen en een heel diefstal avontuur heeft meegemaakt. Ik zie hem ook niet in de komende 3 jaar in dusdanig staat gaan verkeren dat hij vervangen moet worden. Ik blijf het knap vinden dat je die van jou hebt weten te verneuken.

Maar nog over die Rockbag Deluxe line, ik heb er 2, 1 voor bas en 1 voor gitaar. Het zijn echt heerlijke tasjes. Hoewel ik moet zeggen, dat als je die PRS tas gewend bent, die Rockbag zn schouderbandjes toch minder zijn. Als je hem niet gaat vergelijken is hij echt super.

Gearjunkie
21 december 2009, 14:29
Ja...die van jou is 2 en een half jaar ouder...dan nog. Die van mij ziet er ALS NIEUW uit. GEEN gebruiksporen, terwijl hij toch ook bijna dagelijks gebruikt wordt,3 verhuizingen en een heel diefstal avontuur heeft meegemaakt. Ik zie hem ook niet in de komende 3 jaar in dusdanig staat gaan verkeren dat hij vervangen moet worden. Ik blijf het knap vinden dat je die van jou hebt weten te verneuken.


Feit is... er zit een gat in...

Tankman
21 december 2009, 14:30
Feit is... er zit een gat in...

Ja, en feit 2 is, dat ik dat knap vind! Ga zo'n PRS tas maar eens een keer goed bekijken.

robzilla
21 december 2009, 14:32
Mono bags schijnen echt bizar stevig te zijn. Wel duur maar misschien valt het met de stand van de pond wel mee.. Ze hebben ook een gave duo bag.

http://www.monocase.com/home.asp

Gearjunkie
21 december 2009, 14:33
Ja, en feit 2 is, dat ik dat knap vind! Ga zo'n PRS tas maar eens een keer goed bekijken.

Aannemelijk hoor, maar niet de discussie.

Bolder
21 december 2009, 15:21
Inderdaad...

Tankman
21 december 2009, 15:26
Jullie bevorderen de discussie anders ook niet echt op deze manier he...:seriousf:

the feable
22 december 2009, 11:58
Verneuken, verneuken! Je weet niet eens hoe die eruit ziet! Maargoed ik zoek een soortgelijke tas daar gaat het om...
Zijn die PRS tassen ook los verkrijgbaar?

Tankman
22 december 2009, 13:36
Verneuken, verneuken! Je weet niet eens hoe die eruit ziet! Maargoed ik zoek een soortgelijke tas daar gaat het om...
Zijn die PRS tassen ook los verkrijgbaar?

Tja...een gat in je tas is je tas verneuken, he!

Ik kan wel even voor je nakijken of ze los te krijgen zijn. Op mn werk liggen dr nog wel een paar los die volgens mij nergens bij horen.