PDA

View Full Version : Elektr. Acoustisch -> Phase geluid?



Megadeth22
20 december 2009, 23:41
Ik ben een paar dagen bezig met een nieuw elektrisch/akoustisch Westerngitaartje van Harley Benton (staalsnarig). Echter als ik opneem met normale settings (zowel bij Podfarm als op de gitaar zelf) hoor ik een soort van phase / delay geluid. Het lijkt meer op phase, en klinkt een beetje vreemd. Het lag niet aan Podfarm (heb aan alle knopjes gedraaid) en ik heb ook op de gitaar zelf de settings veranderd maar hielp niets.

Heeft iemand een idee?

edit: Ik neem op met;
Harley Benton staalsnarig -> kabel -> Ux1 -> Usb -> Macmini
En dan in Garageband werk ik met PODFarm.

P.S; het "Phase" knopje op de gitaar staat uit. Als ik 'm aandoe blijft de phase die ik bedoel 'tzelfde.

Erik70
21 december 2009, 10:40
-hoor je dat geluid alleen tijdens het inspelen, of ook bij het afspelen van die opname?

Megadeth22
21 december 2009, 11:23
Beide! (tientekens)

Megadeth22
22 december 2009, 11:07
Anyone?
:makeup:

nielsduursma
22 december 2009, 16:57
Het knopje "phase" op je gitaar heeft niks met het effect "phaser" te maken, maar met de fase. Kan je niet even een voorbeeldje plaatsen van het probleem?

Ik zou trouwens de gitaar gewoon met een microfoon opnemen, zo'n element is vooral bedoelt voor het uitversterken tijdens optredens.

Megadeth22
22 december 2009, 23:21
http://www.speedyshare.com/files/19932368/lost1.aif
Daar is een voorbeeldje (gitaar valt op een gegeven moment weg, ben bezig met een nummer te coveren en hij is nog in de begin stage).

PS. Mijn microfoon heeft ook al kuren (moet alles knoppen qua mic gain en alle invoervolumes HELEMAAL omhoog zetten want anders hoor ik niks met acoustisch gitaar. Met zingen gaat 't perfect mja.. als je dan al die knoppen omhoog zet krijg je zo'n lekkere ruis). Dusssss.. opnemen met element..

Frits van Mourik
23 december 2009, 00:03
Wellicht is het voor de luisteraars wat handiger, om een "kaal" stukje gitaar te laten horen; dus zònder EQ, FX, clicktrack en strings &zo...
Of heb ik nou een verkeerd sampletje gedownload?

Megadeth22
23 december 2009, 00:21
Je hebt 't goede sample'tje, maar hierzo hoorde ik heel duidelijk in de eerste 10 seconden het phase-probleem. Maar wel een goed idee *gaat snel veranderen*

Megadeth22
23 december 2009, 00:25
nieuwe file'tje, alleen de gitaar voor plusminus 45 sec.



http://www.speedyshare.com/files/19933549/Phaseprobleemfinal.aif

Frits van Mourik
23 december 2009, 00:50
Hmmm... ik hoor echt geen faseprobleem, maar wèl smerige vervorming...

Megadeth22
23 december 2009, 00:56
Hmmm... ik hoor hier niet zozeer een faseprobleem, maar wèl smerige vervorming...
Dan is het dat :makeup:
Die vervorming blijf ik maar houden. Alle settings neutraal, geen effecten, alleen PODFarm (of alleen Garageband zelf), het klinkt altijd zo vreemd vervormd. :(
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft :makeup:

Megadeth22
24 december 2009, 14:31
Bump..
:makeup:

nielsduursma
24 december 2009, 16:25
Ik zou eens even al je kabels en dingen nalopen. Want als je zelf al zegt dat je bij een microfoon ook alles helemaal open moet zetten om wat geluid te krijgen dan is er iets niet goed. Ging het eerst wel zonder problemen?

Bovendien zit er een hoop laag in die opname met die gitaar, dat kan ook voor die vervorming zorgen.