PDA

View Full Version : slagplaat



joelvereycken
20 december 2009, 19:54
Hallo mensen,

Ik heb een witte Gibson LP met een zzwarte slagplaat.

Maar mij lijkt een witte LP zonder slagplaat mooier. Deze is te verwijderen maar dan zit je wel met de schroefgaten...

weten jullie een oplossing? (serieus plz)

Mr.Fingers
20 december 2009, 20:05
gaatje opvullen met plamuur, en dan bijkleuren met typp-ex of witte modelbouwverf... Maar je gaat het altijd blijven zien hoor

McVenco
20 december 2009, 20:51
Ik zou gewoon die schroefgaten laten zitten eigenlijk. Zoals Mr Fingers al zegt: je blijft altijd iets zien, tenzij je de hele body laat/gaat overspuiten.

oigun
20 december 2009, 21:46
Via een meubelwinkel een stukje witte stopwas kopen hiermee krijg je de gaatjes bijna onzichtbaar weg. en je kunt altijd weer de slagplaat er terug op schroeven.

stijnkenens
20 december 2009, 22:42
Of alleen de vijsjes laten zitten?

Retoucheren is niet gemakkelijk, je kan het proberen, maar het zal idd altijd zichtbaar blijven.


s.

joelvereycken
21 december 2009, 00:06
Of alleen de vijsjes laten zitten?

Retoucheren is niet gemakkelijk, je kan het proberen, maar het zal idd altijd zichtbaar blijven.


s.

Dat is inderdaad een goed idee, stom van me dat ik daar niet eerder op ben gekomen.

Alleen zijn de gaten diep genoeg om de volledige schroef er in te draaien?

stijnkenens
21 december 2009, 00:42
Aan de zijkant zit een schroefje met enkel schroefdraad. dat kan je een klein beetje dieper boren.
Het schroefje voor vlak langs de toets bestaat uit schroefdraad en een deel zonder. Als dat gat niet diep genoeg is, moet je eerst de diepte groter maken, met een kleine boor, en daarna het eerste deel wat verder uitboren, zodat het gladde deel ook dieper kan.

Het is niet erg om een klein beetje fors te zetten, zolang je het maar gecontroleerd doet (een uitschuivende schroevendraaier is heel nefast voor mooie lak ... )

s.

Hiro
21 december 2009, 09:36
Ik heb em er bij mij ook afgehaalt en eigenlijk stoor ik me er niet mer aan en zie het zeelfs niet eens meer, maar ik heb ook een honeyburst tigerstripe top in plaats van wit dat zal ook wel wat uitmaken.

Gearjunkie
21 december 2009, 14:27
Het is niet erg om een klein beetje fors te zetten, zolang je het maar gecontroleerd doet (een uitschuivende schroevendraaier is heel nefast voor mooie lak ... )

s.


Inderdaad, afdekken, afplakken wat dan ook kan géén kwaad.... voor je het weet....