PDA

View Full Version : POD als voorversterker



Eternal Despair
10 april 2003, 22:08
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker in de oefenruimte. Toen zat ik zo eens te denken... Zou je een pod als kunnen versterker gebruiken ? Zodat je dus alleen een speaker kast koop ( 4 x 10 zat ik aan te denken). Dus geen top erop maar inplaats van een top een pod. Kan dit ?

Ibanez RuleZ
10 april 2003, 22:20
nee, want in je topic zeg je zelf al waarom. Een POD kan je als voorversterker gebruiken, en voorversterker is ongelijk aan versterker. Een voorversterker kleurt het geluid (maakt het als het ware), maar brengt het niet op line out niveau.

Harrald

Rectifier
10 april 2003, 22:21
JA, dat kan.... je krijgt er alleen'"geen" geluid uit!!!

Beetje research...

Een POD kan je aansluiten op een PA maar niet op een losse box. Daar ben je een eindversterker voor nodig.

lupoloco
11 april 2003, 00:08
klinkt het goed als je er een bepaalde eindversterker aan vastkoppelt en zo speelt?

Sj03rd
11 april 2003, 09:29
Ja...dan klinkt t goed. De eindversterker ontbreekt namelijk in 't rijtje.
Eindversterkers hoeven niet eens duur te zijn: Marshall 8008 zal al snel voldoen denk ik.

Eternal Despair
11 april 2003, 13:45
Hhhmmm okdan. Onze zanger heeft in de oefenruimte wel een pa staan. Dus dan moet ik gewoon me gitaar aansluiten op de pod, de pod op de pa, de pa op de speaker ?

A3
11 april 2003, 14:09
ja, dat zou naartschijnt wel goed gaan, kga het binnekort eens proberen met m'n v-amp

pimmetje
11 april 2003, 15:26
Wel kijken of je AIR-switch op direct staat bij gebruik over PA.

FragDaddy
11 april 2003, 23:09
je kunt het beste gewoon je pod op de PA aansluiten, of speciaal voor je pod een PA-versterker kopen en die op je gitaar-speaker aansluiten.

bij deze laatste optie gebruik je je POD als voorversterker en de PA-versterker als eindversterker. met deze twee heb je hetzelfde als een normale gitaartop, alleen heb je met je pod veel meer mogelijkheden.

edit: hier staat een leuke eindversterker voor een zacht prijsje. perfect in combinatie met je pod..

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=8630

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-04-11 23:12 ]</font>

Eternal Despair
12 april 2003, 17:36
Ok bedankt... Maar ik speel bas :razz: Dus aan een gitaar eind versterker heb ik dan niet veel